Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Ο «Μέγας Αλέξανδρος», το Σικάγο και το προσωνύμιο «λιμουζίνα του οίκου Γουλανδρή»

Στην εφημερίδα του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου, στο τεύχος 8 που κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες, ο Θεόδωρος Ν. Χαραγκιώνης, ιδιοκτήτης του Μουσείου αυτοκινήτου στην Αθήνα, έγραψε με αφορμή το θάνατο του Αλέξανδρου Ν. Γουλανδρή, την ιστορία του ελληνικού αυτοκινήτου που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα. Πρόκειται για μια τετράθυρη, βενζινοκίνητη, 4Χ4, μεγάλη λιμουζίνα με ρετρό αισθητική και το όνομα ΣΙΚΑΓΟ.

«Τα ξημερώματα της Πέμπτης 25 Μάϊου 2017, έφυγε πλήρης ημερών και έργου ο Αλέξανδρος Ν. Γουλανδρής, γιός του Ανδριώτη καπετάνιου Νικόλαου Ι. Γουλανδρή και τελευταίος, εν ζωή, από τα παιδιά του Ανδριώτη καπετάνιου. Ο εφοπλιστής Αλέξανδρος Γουλανδρής, ξεχώρισε όχι μόνο για τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και την εξαιρετική συλλογή έργων τέχνης που κατείχε, αλλά και για το σημαντικό, πάντα διακριτικά, φιλανθρωπικό του έργο, όπου εκείνος έκρινε ότι χρειαζόταν, εξ΄ου και ο-δίκαιος-χαρακτηρισμός «Μέγας Αλέξανδρος».

Το 1968, Ο Αλέξανδρος Γουλανδρής, με τους αδερφούς του Λεωνίδα και Γιάννη, αγόρασαν το Ναυπηγείο «ΝΕΩΡΙΟΝ ΣΥΡΟΥ» και την μετ΄αυτού εταιρία «Νεώριον & Μηχανουργεία Σύρου», αυξάνοντας την επιφάνεια της εγκατάστασης και εμπλουτίζοντάς τη με δύο ακόμα πλωτές δεξαμενές και νέα μηχανουργεία. Με την κρίση του ’73 οι αδερφοί Γουλανδρή ενσωματώνουν την εταιρία ΕΝFIELD (ιδιοκτησίας Γιάννη Γουλανδρή, που παρήγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Μ. Βρετανία) στην «Νεώριον & Μηχανουργεία Σύρου» και μεταφέρουν τη γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων στο Νεώριο, ξεκινώντας κάπως έτσι την ιστορία των αυτοκινήτων ΣΙΚΑΓΟ και Ε8000 “ENFIELD-NEORION” στην Ελλάδα.

Σήμερα στη χώρα, υπάρχουν τρία Ε8000. Ένα κίτρινο στο Βιομηχανικό Μουσείο Σύρου, το γνωστό από άβαφο αλουμίνιο στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, ενώ πρόσφατα απέκτησε ένα κόκκινο το Ελληνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας.

Η ιδέα του Γιάννη Γουλανδρή για ένα ελληνικού σχεδιασμού αυτοκίνητο με συνδυασμένα στοιχεία λιμουζίνας αισθητικής του ‘ 30 και τζίπ βρήκε σχήμα από τον Γ. Μιχαήλ και απέκτησε «σάρκα και οστά» ως τετράθυρη, βενζινοκίνητη, 4Χ4, μεγάλη λιμουζίνα με ρετρό αισθητική και το όνομα ΣΙΚΑΓΟ. Το ΣΙΚΑΓΟ ήταν ελληνικού σχεδιασμού και ελληνικής κατασκευής, άρα τυπικά ελληνικό προϊόν. Η παραγωγική διαδικασία περιελάβανε τέσσερα οχήματα, ωστόσο λόγω αλλαγής στη νομοθεσία αναφορικά με τις αδειοδοτήσεις του ελληνικού κράτους από τη γραμμή παραγωγής πρόλαβαν και βγήκαν μόνο δυο.

Eνα βρίσκεται στο Τεχνολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης «Νόησις» και το δεύτερο που ανήκε σε ιδιωτική συλλογή στη Μ. Βρετανία, εμφανίστηκε πρόσφατα σε δημοπρασία όπου μάλιστα είχε και πολύ καλό αποτέλεσμα.

Το ΣΙΚΑΓΟ απόκτησε το προσωνύμιο «λιμουζίνα του οίκου Γουλανδρή».

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι και τα δύο άνω οχήματα, βασίστηκαν σε ιδιαίτερα πρωτοποριακές ιδέες, αλλά η πρωτοπορία αυτή ακολουθήθηκε δυστυχώς από την αποβιομηχάνιση της χώρας μετά τη δικτατορία. Θεόδωρος Ν. Χαραγκιώνης»

Tags
Back to top button