Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Μercedes 500E: Μια Mercedes που φτιάχτηκε από την Porche

Τριάντα χρόνια από την κατασκευή της ξεχωριστής 500 Ε γιορτάζουν φέτος οι δύο μεγάλοι κατασκευαστές της Στουτγκάρδης. Πως όμως κατέληξαν σε αυτή την συνεργασία;

Η AMG βελτίωνε μοντέλα της Mercedes-Benz από την δεκαετία του '70.

Η 500 E βασιζόταν στην E-Class W214 και πέρα από τις δυνατές επιδόσεις, είχε και μικρό όγκο παραγωγής. Η Mercedes χρειαζόταν βοήθεια για την κατασκευή της, μιας και το φαρδύ αμάξωμά της δεν χωρούσε στην κανονική γραμμή συναρμολόγησης του μοντέλου.

Εκείνη την χρονική περίοδο η Porsche αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες, οπότε αυτή ήταν η κατάλληλη συγκυρία για να συνεργαστούν οι δύο γείτονες και κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η Porsche ανέλαβε να μετατρέψει την E-Class W214 σε ένα σπορ σεντάν υψηλών επιδόσεων με V8 κινητήρα κάτω από το μακρύ καπό, ενώ πραγματοποίησε και μεγάλο μέρος της διαδικασίας κατασκευής του μοντέλου. Το αμάξωμα της νέας 500 Ε ήταν 5,6 εκ. πιο φαρδύ από τις συμβατικές E-Class και διέθετε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και φτερά. Το καπό και ο χώρος του κινητήρα δέχθηκαν αλλαγές για να χωρέσει ο 5λιτρος V8 της SL 500.

Στην τελική του μορφή, ο 5λιτρος V8 κινητήρας απέδιδε 326 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 480 Nm στις 3.900 σ.α.λ., με τις επιδόσεις που εξασφάλιζε στην Mercedes 500 Ε να κάνουν λόγο για επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ. και τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 260 χλμ./ώρα.

Οι μηχανικοί της Porsche μετέφεραν επίσης την μπαταρία στον χώρο αποσκευών για καλύτερη κατανομή του βάρους, τοποθέτησαν σπορ ανάρτηση που την έφερνε και 2,6 εκ. πιο κοντά στο έδαφος, έβαλαν μεγαλύτερα φρένα και επανασχεδίασαν όλο το πάτωμα για να χωρέσει το νέο σύστημα εξαγωγής και ο άξονας μετάδοσης με το πίσω ελεγχόμενο διαφορικό. Το τελευταίο μάλιστα ήταν τόσο ογκώδες που αναγκαστικά χρησιμοποιήθηκε διθέσια διάταξη στο πίσω κάθισμα και όχι ενιαίο για τρεις επιβάτες.

Η 500 E έκανε το ντεμπούτο της στην Έκθεση της Γενεύης το 1990 και λίγο αργότερα ξεκίνησε η παραγωγής της. Η διαδικασία κατασκευής της όμως ήταν αρκετά περίπλοκη, με το τροποποιημένο αμάξωμα να πηγαινοέρχεται από την Porsche στην Mercedes και πίσω. Η όλη διαδικασία κατασκευής διαρκούσε 18 μέρες, με την Porsche να βγάζει συνολικά από την γραμμή παραγωγής 10.479 Mercedes 500 E.

Tags
Back to top button