Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Mazda: Το θρυλικό 767B που κέρδισε στην κατηγορία IMSA GTP του Le Mans το 1990 (βίντεο)

Το τρίτο και τελευταίο Mazda 767B που είχε φτιάξει η ιαπωνική εταιρία το 1989 για αγώνες αντοχής θα δημοπρατηθεί τον ερχόμενο Μάρτιο από την Gooding & Company στο Amelia Island.

Η Mazda είχε ξεκινήσει τις προσπάθειές της να επικρατήσει στις 24 Ώρες του Le Mans από το 1983, με το 717C. Εξελίσσοντας συνεχώς νέα, ακόμα καλύτερα και ισχυρότερα αγωνιστικά, το 1988 έφτασε στο 767, το οποίο είχε περιστροφικό κινητήρα με τέσσερις ρότορες, κυβισμό 2,6 lt και μέγιστη ισχύ 580 PS. Η βελτιωμένη εκδοχή του που παρουσιάστηκε το 1989, με αεροδυναμικές και δομικές αλλαγές αλλά και 630 PS, ονομάστηκε 767Β. Κατασκευάστηκαν τρία τέτοια αυτοκίνητα, και το τελευταίο από αυτά, το υπ’ αριθμό 003, πρόκειται να δημοπρατηθεί σύντομα.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο οδηγήθηκε στις 24 Ώρες του Le Mans του 1989 από τους Yojiro Terada, Marc Duez και Volker Weidler, κατακτώντας την 3η θέση στην κατηγορία GTP και τη 12η γενικής. Επέστρεψε στο Le Mans και την επόμενη χρονιά, το 1990, οπότε και κατάφερε να κερδίσει την κλάση του, κατακτώντας ταυτόχρονα την 20η θέση γενικής. Την επόμενη χρονιά τα φώτα της δημοσιότητας στράφηκαν στον αντικαταστάτη του, το 787Β, το οποίο κατέκτησε τη νίκη στο Le Mans, για πρώτη φορά στην Ιστορία της Mazda, και παραμένει μέχρι σήμερα το μοναδικό αυτοκίνητο Ιάπωνα κατασκευαστή που το έχει καταφέρει.

Το Mazda 767-003 πουλήθηκε το ’91 στον Ιάπωνα Kaoru Iida, ο οποίος συμμετείχε με αυτό σε μερικούς αγώνες, πριν το πουλήσει το 2003 στον Νοτιοαφρικανό Alan Dike. Το αυτοκίνητο πέρασε στα χέρια του σημερινού ιδιοκτήτη του το 2013, και από τότε έχει υποστεί ένα πλήρες restoration από τον εξειδικευμένο γερμανικό οίκο Rennwerk GmbH, έχει εξακριβωθεί με δυναμομέτρηση ότι ο κινητήρας του χαίρει άκρας υγείας και εξακολουθεί να αποδίδει 630 PS, και έχει εμφανιστεί στο Goodwood Festival of Speed του 2016.

Το συγκεκριμένο 767 είναι ένα από τα δύο 4ρότορα αγωνιστικά Mazda που βρίσκονται στα χέρια ιδιωτών. Είναι λοιπόν μια μοναδική ευκαιρία να αποκτήσει κανείς ένα κομμάτι της αγωνιστικής Ιστορίας της Mazda, το οποίο συνοδεύεται από αμέτρητα γνήσια ανταλλακτικά για το αμάξωμα, τον κινητήρα, τη μετάδοση, την ανάρτηση κ.λπ. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει απλώς να βρεθούν στη δημοπρασία του οίκου Gooding & Company στο Amelia Isliand στις 10 Μαρτίου, και να μπορούν να διαθέσουν τα $1.800.000-2.400.000 που θα πιάσει σύμφωνα με τις εκτιμήσεις.

Πηγή: Αλέξης Γαλανόπουλος,

Tags
Back to top button