Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

«Μαγνητίζει» το Cooper D Countryman ALL4 (φωτό)

Δεν μου αρέσουν οι υπερβολές. Απεναντίας είμαι πολύ προσεκτικός σε ότι γράφω. Όμως αυτό που αντιμετώπισα με το Cooper D Countryman ALL4 δεν περιγράφεται. Αν ήμουν πωλητής σίγουρα τη μια βδομάδα που οδηγούσα το ALL4 θα είχα βγάλει αρκετά χρήματα.

Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση δεν ήταν τόσο οι ερωτήσεις  που δέχθηκα από τους νέους σε ηλικία οδηγούς  αλλά οι ερωτήσεις και η αποφασιστικότητα των 50άρηδων και βάλε σε ηλικία..

Δεν ρωτούσαν αν είναι οικονομικό, ούτε πόσο κοστίζει. Εντυπωσιασμένοι από το  γενικότερο στιλ του αυτοκινήτου, ήθελαν  να μάθουν τις δυνατότητες που έχει το ALL4. Και δεν ήταν λίγοι αυτοί που μου δήλωσαν ότι αν έβρισκαν να ανταλλάξουν σε καλή τιμή τα δικά τους αυτοκίνητα θα προχώραγαν άμεσα στην αγορά του All4. Βέβαια αυτά είναι δουλειά άλλων και αν υπάρχει καλή θέληση, λύση πάντα βρίσκεται.

Θα ήταν ιδανική μια βόλτα με το Cooper D Countryman ALL4 μέχρι τα Καλάβρυτα. Ο δρόμος χιονισμένος και το αυτοκίνητο ότι έπρεπε για μια μικρή περιπέτεια. Όμως  χρόνος ,  για μεγάλες αποδράσεις δεν υπήρχε. Έτσι  περιορίσθηκα στα τυπικά.

Μερικά χιλιόμετρα στην  εθνική οδό, λίγα χιλιόμετρα σε βατό  χώμα και αρκετά χιλιόμετρα στην ανηφορική- κατηφορική  ασφάλτινη ειδική  διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου . Βγαίνοντας από τη Μαλακάσα δεξιά , φτάνεις μετά από μια καταπληκτική διαδρομή  στα κτήματα στο Τατόι. Και σε αυτά τα χιλιόμετρα το Countryman ALL4 δείχνει το πόσο καλά στημένο είναι.

Έχει σταθερό πάτημα. Στρίβει σαν τρένο. Αυτό δίνει στον οδηγό το αίσθημα ασφάλειας. Η ανάρτηση παρά το γεγονός ότι είναι σκληρή, δεν ενοχλεί τους επιβάτες. Οι τροχοί είναι  19 ιντσών και όπως καταλαβαίνετε τις λακκούβες τις προσπερνάει σαν να μην υπάρχουν.

Στα ανηφορικά κομμάτια είναι ότι καλύτερο μπορείς να έχεις στη διάθεσή σου. Για να μην μπερδεύεστε με άλλες εκδόσεις –αν βρεθεί δίπλα σας ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο σαν αυτό της δοκιμής μας- θα πρέπει να ξέρετε ότι κάτω από το μπροστινό καπό,  κρύβεται ένας   τετρακύλινδρος  δίλιτρος TwinPower Turbo πετρελαιοκινητήρας.

Θα το καταλάβετε αν δείτε την ένδειξη D» στο πίσω δεξί τμήμα του Countryman . Δυνατό μοτέρ.  Αποδίδει 150 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. Η τελική του φθάνει τα 250 χιλιόμετρα. Πολύ καλή επιτάχυνση. Από 0-100 χλμ. χρειάζεται μόνο  8,7’’. Σημειώστε οι εκπομπές C02  είναι 131 γρ./χλμ.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που αμφέβαλαν -ακόμη και αυτοί που ξέρουν από αυτοκίνητα- ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν με πετρελαιοκινητήρα. Και το μπέρδεμα το βρίσκω απόλυτα δικαιολογημένο δεδομένου ότι δεν υπάρχει το γνωστό κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα  αλλά και οι επιταχύνσεις του είναι αντίστοιχες με βενζινοκινητήρα. Το σημαντικό είναι η ροπή του. Έχει άφθονη (  330 Nm από τις 1.750-2.500 σ.α.λ.) και γι αυτό «αρπάζει» με λίγο πάτημα στο γκάζι.

Έτσι δικαιολογείται και ο  γρήγορος ρυθμός στα ανηφορικά κομμάτια. Εδώ σημαντικό ρόλο παίζουν ακόμη:

Α) Το  αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων το οποίο έχει μελετημένη κλιμάκωση . Δεν χρειάζεται να προβληματιστείς για το πότε θα γίνει η αλλαγή. Οι αλλαγές στις ταχύτητες γίνονται σωστά. Στην ώρα τους.

Β) Η γραμμικότητα. Θα έλεγα από τις καλύτερες που έχω συναντήσει τελευταία. Το Cooper D Countryman ALL4 έχει για την καλύτερη απόδοση στη κίνηση , την επιλογή τριών επιλογών. Ο οδηγός ανάλογα πως θέλει να κινηθεί μπορεί να επιλέξει – με το διακόπτη που βρίσκεται στη βάση του λεβιέ ταχυτήτων- το πρόγραμμα Sport, Mid ή Green .

Αν και στα κατηφορικά κομμάτια προς το Τατόι  χρειάσθηκε να δουλέψω αρκετά τα φρένα, πρέπει να πω ότι δεν με πρόδωσαν.  Μπορεί να «άναψαν» , να  «κοκκίνισαν»  όμως δεν έχασαν την αποτελεσματικότητά τους.

Στην εθνική οδό, στις στροφές αλλά και στο χώμα παίρνει το καλύτερο βαθμό. Είναι άριστα στημένο. Ιδανικό για γρήγορη οδήγηση αλλά και χαλαρές βόλτες με …στυλ.

Από τη μια είναι ένα αυτοκίνητο που το προτιμούν  στις κοσμοπολίτικες περιοχές. Από την άλλη είναι ένα αυτοκίνητο που ενδείκνυται για αποδράσεις  εκτός ασφάλτου αφού οι  αλουμινένιες ποδιές μπροστά και πίσω κάνουν πολύ καλή δουλειά στο θέμα της προστασίας του αμαξώματος και του κινητήρα. Θα επισημάνω ότι  το  λογότυπο All4 τόσο χαμηλά στις θύρες όσο και πίσω, υπενθυμίζει  ότι το αυτοκίνητο αυτό απευθύνεται σε οδηγούς που ξέρουν τι θέλουν και δεν λένε όχι στην περιπέτεια.

Αρκετά ψηλό σε σχέση με τα υπόλοιπα Mini, το Cooper D Countryman ALL4 έχει μια απόσταση από την άσφαλτο 165 χιλιοστά. Μπορεί να μην έχει τις δυνατότητες ενός  Jeep έχει όμως όλα τα βασικά στοιχεία για να κινηθεί εκτός δρόμου με ασφάλεια.

Μπορούν να ταξιδέψουν 5 άτομα. Εκτιμώ ότι δεν θα υπάρχει γκρίνια. Το μήκος του είναι 4.299 χλστ, το πλάτος του 1.822 χλστ και το ύψος του 1.557 χλστ.  Στην άνεση των πίσω επιβατών βοηθάει το μεγάλο μεταξόνιο που είναι 2.670 χλστ..

Μπορεί να είναι δυνατό αυτοκίνητο όμως η κατανάλωση του δεν είναι απαγορευτική. Κάθε άλλο. Θα έλεγα ότι το All4 είναι οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου. Με  τους γρήγορους ρυθμούς οδήγησης  ο μετρητής  «έγραψε»   7,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα ενώ η εταιρία στον επίσημο κατάλογο με τις ιδανικές συνθήκες οδήγησης   γράφει 4,8 λίτρα/100 χλμ.

Στο εσωτερικό του όλα είναι προσεγμένα. Από το σημείο που βρίσκεται η στρογγυλή οθόνη αφής –στο κέντρο της κονσόλας- μέχρι οι αεροπορικού τύπου διακόπτες που βρίσκονται στη βάση της  κεντρικής κονσόλας. Ξεχωρίζει το head-up display αλλά και το στρογγυλό περιστροφικό-πιεζόμενο χειριστήριο.

Τίποτα οι Άγγλοι δεν άφησαν στην τύχη του. Ακόμη και τα σημαιάκια με την αγγλική σημαία που βρίσκονται στα προσκέφαλα οδηγού- συνοδηγού, δείχνουν πόσο έχουν μελετήσει τη λεπτομέρεια. Ένα ακόμη σημείο που δεν σε αφήνει αδιάφορο είναι οι διαφορετικοί χρωματισμοί. Το βράδυ η οδήγηση είναι σκέτη απόλαυση. Διαφορετικές αποχρώσεις, κρυφοί φωτισμοί και φυσικά η ταυτότητα του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός σταματήσει και ανοίξει την πόρτα. Η ταυτότητα του φωτίζει την άσφαλτο με το λογότυπό του.

Ο Βρετανοί προτίμησαν το δέρμα  και δεν έκαναν  λάθος. Το θέλουν  άλλωστε και οι οδηγοί που γλυκοκοιτάζουν το Cooper D Countryman ALL4. Οι εσωτερικοί χώροι διαμορφώνονται ανάλογα με τις απαιτήσεις. Τα καθίσματα είναι συρόμενα. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 450 λίτρα ενώ με πεσμένα τα καθίσματα αυξάνεται στα 1.390 λίτρα.

Κλείνοντας θα πρέπει να επισημάνω ότι το αυτοκίνητο παρά το γεγονός ότι έχει υψηλή τιμή -κάπου στα 41.000 ευρώ-  τα χρήματα αυτά δεν είναι πολλά. Γιατί έχει τόσα ηλεκτρονικά βοηθήματα που αν τα βάλεις κάτω κομμάτι κομμάτι ανεβάζει την τιμή  σε μεγαλύτερο ποσόν από αυτό που προσφέρεται στο πακέτο.

Tags
Back to top button