Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Κλασικό χειρόφρενο: Ήρθε το τέλος του; - Με τι θα αντικατασταθεί

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε πρόσφατη βρετανική έρευνα που αναφέρει ότι όλο και περισσότεροι κατασκευαστές υιοθετούν συστηματικά το ηλεκτρονικό χειρόφρενο στη θέση της κλασικού μοχλού με την καστάνια και τα συρματόσχοινα. Οπότε οι εκφράσεις «τράβα χειρόφρενο» ή «δέσε» θα μπορούσαν στο προσεχές, πολύ κοντινό μέλλον να αποτελούν απλώς παλιομοδίτικες εκφράσεις ή να ξεχαστούν παντελώς.

Οπότε, το τράβηγμα του χειρόφρενου θα μπορούσε να αποτελεί ένα μέρος του παρελθόντος. Και μπορεί -γιατί όχι;- να το βλέπουμε σε κάποιο μουσείο, με το ρυθμό που το αντικαθιστούν οι κατασκευαστές με ένα κουμπί που ελέγχει ένα ηλεκτρικό φρένο. Μια πραγματικότητα που επιβεβαιώνεται από τη μελέτη στην οποία αναφερθήκαμε και δείχνει ότι μόνο το 37% των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλούνται στη Βρετανία σήμερα διαθέτουν κλασικό χειρόφρενο.

Ο κύριος λόγος για τον οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξαλείφουν το μηχανικό χειρόφρενο είναι ότι ο μοχλός του είναι «άσχημος» και καταλαμβάνει χώρο στην καμπίνα. Το μικρό κουμπί του ηλεκτρικού χειρόφρενου καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο, οπότε απομένει αρκετός για μια ποτηροθήκη ή μια θήκη για μικροπράγματα ή απλώς για να είναι η καμπίνα καθαρή και ελκυστική.

Επιπλέον, σε ένα χειροκίνητο χειρόφρενο, όλα γίνονται μηχανικά. Υπάρχουν λοιπόν συρματόσχοινα που πηγαίνουν από το λεβιέ στα πίσω φρένα. Το να βρεις χώρο για να τα οδηγήσεις πίσω και μάλιστα χωρίς να τα κουρμπάρεις ή να τα γωνιάσεις, είναι μια δύσκολη υπόθεση, λόγω των εμποδίων από άλλα συστήματα και εξαρτήματα του αυτοκινήτου. Η προσθήκη ενός ηλεκτρικού χειρόφρενου εξαλείφει λοιπόν την ανάγκη για τα δυσκίνητα συρματόσχοινα. 

Σήμερα, οι μοναδικοί κατασκευαστές που έχουν το κλασικό χειρόφρενο διαθέσιμο σε ολόκληρο τον κατάλογό τους είναι αυτοί με την οικονομικά προσανατολισμένη γκάμα, όπως η Dacia και η Suzuki. Μεταξύ των υπολοίπων εταιρειών, τουλάχιστον ένα μοντέλο διαθέτει ηλεκτρικό χειρόφρενο. Ακόμη «χειρότερα», στην premium αγορά, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα διαθέτουν ηλεκτρικό σύστημα.

Τελείωσαν λοιπόν οι παλιές καλές μέρες που τραβούσαμε και σφίγγαμε το χειρόφρενο (κολλούσαν κι αυτοί οι αναθεματισμένοι τεντωτήρες); Φίλοι μου, μάλλον. Ζωή σε λόγου μας.

 

Tags
Back to top button