Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Καμιά αισιοδοξία για το ορατό μέλλον στην επιχείρηση «Ασπίδες» της ΕΕ στην Ερυθρά

Στην πλέον επικίνδυνη θάλασσα του κόσμου, εκείνη που βρέχει την Υεμένη και ειδικότερα το μέρος αυτής της χώρας στην Αραβική Χερσόνησο που ελέγχεται από το υποχείριο του Ιράν, τους αντάρτες Χούθι, οι οποίοι με πρόσχημα τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Γάζα έχουν βαλθεί να καταστρέψουν ή έστω να πλήξουν σοβαρά την οικονομία της Δύσης, εκτοξεύοντας πυραύλους και drone, εναέρια και πλωτά, κατά των εμπορικών πλοίων που πλέουν από και προς την Ερυθρά θάλασσα και την διώρυγα του Σουέζ, η επιχείρηση «Ασπίδες» της ΕΕ μετράει ήδη οκτώ κι πλέον μήνες.

Ως αποτέλεσμα μεγάλο μέρος της εμπορικής ναυσιπλοΐας έχει αναγκαστεί να αλλάξει ρότα και να πλέει γύρω από την Αφρική αυξάνοντας το κόστος για χώρες όπως η Ελλάδα αλλά και τα κέρδη λιμανιών στην Δυτική Ευρώπη, χώρες της οποίας αρνούνται ακόμα και σήμερα να στείλουν πλοία για την ενίσχυση της επιχείρησης. Κάτι που ζητά από την πρώτη στιγμή ο Διοικητής της Υποναύαρχος Βασίλης Γρυπάρης, όπως είχε επισημάνει και σε πρόσφατη συνέντευξη: «Πρώτα απ’ όλα θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι το κόστος των παρεχόμενων μέσων πέφτει στις χώρες που τα διαθέτουν. Νομίζω ότι η παλιά κλασική ρήση «follow the money» ισχύει και εδώ. Με την αλλαγή δρομολογίων των πλοίων (σ.σ. γύρω από την Αφρική προς τη Δυτική Ευρώπη αντί μέσω Σουέζ) έχουν ωφεληθεί κάποιοι άλλοι λιμένες στην Ευρώπη, οπότε αυτό θα πρέπει να το λάβετε υπόψη σας για να απαντήσετε ίσως και μόνος σας στο γιατί μερικές χώρες δεν συμμετέχουν στον βαθμό που θα μπορούσαν».

Χαρακτηριστική περίπτωση τέτοιας χώρας είναι η Γερμανία η οποία απέσυρε την φρεγάτα «Hessen αποχώρησε από τη θέση της κοντά στο Μπάμπ ελ Μαντέμπ τον Απρίλιο, αφού, όπως εκτίμησε το Βερολίνο, «ολοκλήρωσε την αποστολή της» και ενώ η επιχείρηση της ΕΕ μετρούσε δεν μετρούσε καλά καλά δύο μήνες.

Δείχνοντας δε πως δεν επιθυμούν καμιά εμπλοκή στην Ερυθρά οι Γερμανοί έστειλαν, τη φρεγάτα «Baden-Wirtneberg» και το βοηθητικό πλοίο «Frankfurt on the Main» που βρίσκονταν σε αποστολή στον Ειρηνικό και Ινδικό να γυρίσουν στον ναύσταθμό τους μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική!

Με την κατάσταση να συνεχίζεται με αυτά τα δεδομένα, η Ελλάδα ανέλαβε και την εν πλω Διοίκησης της Ευρωπαϊκής Επιχείρησης, με τον Έλληνα Αρχιπλοίαρχο Κωνσταντίνο Πιτυκάκη να παραλαμβάνει τα καθήκοντά του από τον προκάτοχό του Ιταλό Υποναύαρχο Massimo Bonu σε τελετή που πραγματοποιήθηκε επί του αντιτορπιλικού του Ιταλικού Ναυτικού ITS “ANDREA DORIA στο Τζιμπουτί το περασμένο Σάββατο, παρόντος τόσο του Έλληνα υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια όσο και του Διοικητή της Ευρωπαϊκής Επιχείρησης «ΑΣΠΙΔΕΣ», Υποναύαρχου Βασίλη Γρυπάρη.

Την ίδια ημέρα ο Νίκος Δένδιας επισκέφτηκε και την φρεγάτα Σπέτσες που μία ημέρα νωρίτερα είχε τιμηθεί με το μετάλλιο της επιχείρησης «Ασπίδες», τονίζοντας: «Δεν θα σας κρύψω αυτό που σας είπα στον Ναύσταθμο πριν ξεκινήσετε για την αποστολή σας. Ξέρω πολύ καλά ότι σας στείλαμε, ότι βρίσκεστε σε μια περιοχή κινδύνου».

Αξίζει να επισημανθεί πως το τελευταίο χρονικό διάστημα η μόνη ενίσχυση που έχει λάβει η επιχείρηση είναι ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας που έχει στείλει η Γαλλία.

Tags
Back to top button