Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Ήρθαν οι εικονικές influencers για την προώθηση προϊόντων στο διαδίκτυο

Μια ραγδαία αναπτυσσόμενη τάση, στον κόσμο των social media και του ψηφιακού μάρκετινγκ, είναι οι εικονικοί influencers. Αντί για ανθρώπους, πρόκειται για avatar (δηλαδή προσωποποιήσεις) που δημιουργούνται μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, για να προωθήσουν προϊόντα, προβάλλοντας μια εξιδανικευμένη εικόνα, χωρίς ατέλειες, που απέχει όμως πολύ από την ανθρώπινη φύση.

«Δεν παίζει να είναι αληθινό». Αυτό δεν λέμε όταν βλέπουμε ένα τέλειο πρόσωπο για το οποίο γνωρίζουμε ότι είναι υπαρκτό; Μόνο που στην περίπτωση της Ισπανίας Αιτάνα Λόπεθ ή της Ελληνίδας Αικο Πάππας που εντυπωσιάζουν με τη συμμετρία των χαρακτηριστικών τους και τις ιδανικές αναλογίες τους ισχύει όντως ότι δεν είναι πραγματικές αλλά προϊόντα Τεχνητής Νοημοσύνης.

Ο Νίκος Ξυδάς, ιδρυτής διαφημιστικής εταιρείας, μιλώντας στο ΕΡΤΝews ανέφερε: «Εχουν αρχίσει τα πρώτα μοντέλα ΑΙ να παίρνουν εντός εισαγωγικών σάρκα και οστά ψηφιακά. Βλέπουμε δηλαδή ένα ΑΙ μοντέλο να παρουσιάζεται ως μια όμορφη κοπέλα και να χει το δικό της ινσταγκραμ και να προσπαθεί να γίνει ινφλουενσερ».

Η Αιτάνα, μια ψηφιακή δημιουργία από την Βαρκελώνη θεωρείται το πιο επιδραστικό μοντέλο – δημιούργημα ΑΙ παγκοσμίως. Ωστόσο, ο αριθμός των ακολούθων της και των κερδών της σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζει αυτά των πραγματικών Influencers.

«Τα νούμερα σε σχέση με τους πραγματικούς ινφλουένσερς είναι χαμηλά αλλά μην ξεχνάμε ότι είναι στα πρώτα τους βήματα αυτά τα μοντέλα και αξίζει να δούμε πως θα εξελιχθούν», τόνισε ο κ. Ξυδάς.

Ο Μανώλης Χαβαδάκης, δημιουργός της ψηφιακής influencer Αικο Πάππας σημείωσε:

«Ήθελα στην ονομασία κάτι που να κρύβει μέσα τη λέξη ΑΙ. Το ΑιΚο σημαίνει μικρή αγαπημένη κι επειδή έχω άλλα δύο παιδιά, αυτή ήταν η μικρή της οικογένειας. Θα γίνει μια ανεξάρτητη περσόνα στο τέλος του Ιανουρίου».

Ο Διαμαντής Κιτρίδης, σύμβουλος ψηφιακής επικοινωνίας αναφέρθηκε στον αντίκτυπο που έχουν οι ψηφιακές περσόνες στην κοινωνία, ειδικά όταν δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι πρόκειται για κανονικούς ανθρώπους.

«Σίγουρα υπάρχουν κάποια ηθικά διλήμματα. Καμιά φορά, όσο προηγμένο τεχνολογικά κι αν είναι κάτι, αν δεν βασίζεται σε ανθρώπινες αξίες και επιλογές, δεν έχει σημασία αν είναι καλές ή κακές, δεν γίνεται αποδεκτό από την κοινωνία και τον κόσμο».

Αξιοσημείωτη φαίνεται πως είναι η διεισδυτικότητα των influencers στο καταναλωτικό κοινό σύμφωνα με σχετική έρευνα που διενήργησε διαφημιστική εταιρεία σε δείγμα περίπου 1000 ατόμων στην Ελλάδα 15 – 65 ετών. Περίπου το 90% είπαν ότι παρακολουθούν αναρτήσεις των influencers, ενώ το 80% απάντησαν ότι τους εμπιστεύεται από λίγο έως πολύ.

Tags
Back to top button