Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Ιούλιος 1945: Ένα αεροπλάνο πέφτει πάνω στο Empire State Building - Η ιστορία της Betty Lou Oliver (φώτο)

Το ημερολόγιο έγραφε 28 Ιουλίου του 1945, όταν ένα αεροπλάνο «προσγειώθηκε» στο ιστορικό Empire State building της Νέας Υόρκης.

To αεροπλάνο ήταν στρατιωτικό τύπου B-25 Mitchell Bomber και πραγματοποιούσε μια πτήση ρουτίνας από τη Μασαχουσέτη στο αεροδρόμιο Newark του New Jersey. Τελικά ο πιλότος ζήτησε άδεια προσγείωσης στο La Guardia, αλλά λόγω της ομίχλης, ο πύργος ελέγχου του είπε να μην προσγειωθεί. O συνταγματάρχης William Smith όμως είπε «Ευχαριστώ πολύ» και προσπάθησε να προσγειωθεί ούτως ή άλλως.

Στις 10 παρά 20 το πρωί, το αεροπλάνο έπεσε πάνω στο Empire State Building. O πιλότος έχασε την ζωή του. Συνολικά, ο αριθμός των νεκρών έφτασε τους 14. Το σημείο σύγκρουσης ήταν μεταξύ του 78ου και του 80ου ορόφου. Η μία μηχανή ξέφυγε και προσγειώθηκε σε διπλανό κτίριο διανύοντας απόσταση 270 μέτρων. Το κτίριο τυλίχθηκε στις φλόγες.

Η ιστορία της Betty Lou Oliver, που εργαζόταν στα ασανσέρ του κτιρίου είναι συγκλονιστική. Κατά την διάρκεια της σύγκρουσης, ο ανελκυστήρας που χειριζόταν βρισκόταν στον 80ο όροφο. Αν ήταν έναν όροφο πιο κάτω θα είχε χάσει αμέσως την ζωή της. Η Oliver τινάχθηκε έξω από τον ανελκυστήρα αλλά κατάφερε να ξαναμπεί, προσπαθώντας να φτάσει στο ισόγειο για να βρει βοήθεια. Όμως η τύχη δεν της χαμογέλασε.

Μια θανατηφόρα πτώση ξεκίνησε μέσα στο ασανσέρ, το οποίο σταμάτησε να λειτουργεί στον 75ο όροφο και άρχισε να πέφτει με ταχύτητα. Οι συνθήκες της πτώσης της ήταν τέτοιες που αν άλλαζαν έστω και στο ελάχιστό δεν θα επιβίωνε. Η πίεση που ανέβηκε βελτίωσε της συνθήκες σύγκρουσης, το ίδιο και μερικά καλώδια που βρίσκονταν κάτω από τον θάλαμο του ανελκυστήρα. Υπήρχε κι ένας μηχανισμός που επιβράδυνε τον θάλαμο σε περίπτωση πτώσης, που εξομάλυνε ακόμα περισσότερο την σύγκρουση.

Βέβαια, η Oliver και πάλι έπεσε από τον 75ο όροφο. Το ασανσέρ καταστράφηκε ολοσχερώς με την σύγκρουση. Η Oliver όμως επέζησε. Μέχρι και σήμερα η επιβίωση της είναι γραμμένη στο βιβλίο Γκίνες. Αν και είχε δυο ατυχήματα σε μια μέρα, η Oliver επέστρεψε στην δουλειά της μόλις 5 μήνες αργότερα. Μπήκε με συνοδεία στον ανελκυστήρα με τον επιθεωρητή, ο οποίος της συνόδευε, να την συγχαίρει για το θάρρος και την γενναιότητά της. Λίγοι θα έμπαιναν άλλωστε ξανά όχι μόνο στο ασανσέρ που παραλίγο να τους σκοτώσει, αλλά σε οποιοδήποτε ασανσέρ.

Το συγκεκριμένο αεροπορικό δυστύχημα είχε ως αποτέλεσμα την περίφημη «The Federal Tort Claims Act Of 1946», με το οποίο οι πολίτες είχαν πλέον το δικαίωμα να μηνύσουν το κράτος. Αυτό διότι κάποιες από τις οικογένειες των θυμάτων δεν δέχθηκαν την αποζημίωση. Παρόλη την καταστροφή σε αρκετούς ορόφους, το κτίριο άνοιξε για το κοινό μόλις δυο ημέρες μετά το δυστύχημα.

Tags
Back to top button