Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Honda Jazz 1.5 i-VTEC: Κρατηθείτε…Με 130 ίππους!!!

Λίγους μήνες μετά την πανελλαδική παρουσίαση, οδηγούμε ξανά το νέο Honda Jazz 1.5 i-VTEC κάνοντας αυτή τη φορά πολλά χιλιόμετρα.

Πέρυσι στην πανελλαδική παρουσίαση κάναμε λίγα χιλιόμετρα. Ήταν όμως αρκετά για να πάρουμε μια καλή γεύση. Τις πρώτες ημέρες του 2019 ήρθε η ώρα για μια πιο εξαντλητική δοκιμή.

Και εκεί διαπιστώσαμε –αφού κάναμε τις …πρόβες- ότι το Jazz μπορεί να είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο αλλά δεν υστερεί σε τίποτα από ένα οικογενειακό που ανταποκρίνεται και στα μεγάλα ταξίδια.

Εντυπωσιακός είναι και ο νέος κινητήρας που αποδίδει 130 hp.

Να σας θυμίσω  ότι μέχρι σήμερα η Honda για το Jazz είχε έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα  1300 κ.εκ κινητήρα που απέδιδε 102 ίππους . Οι Ιάπωνες κατασκευαστές για τη χώρα τους ήταν ικανοποιημένοι με αυτές τις αποδόσεις.

Έβλεπαν όμως – και σωστά το επεσήμαναν- ότι η Ευρώπη ήθελε κάτι παραπάνω. Οι Ευρωπαίοι οδηγοί  ζητούσαν περισσότερη ισχύ. Και επειδή είναι έξυπνοι άνθρωποι που ακούν και δεν απορρίπτουν ότι «ξένο» φθάνει στα αυτιά τους, δεν άργησαν να «ανάψουν» το πράσινο φως για την κατασκευή ενός πιο δυνατού κινητήρα.

Κατασκεύασαν έναν ακόμη ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.5 i-VTEC βενζινοκινητήρα που όμως αποδίδει 130 ίππους. Λογικό ήταν να τον «καλωσορίσουν» στην Ευρώπη και το απέδειξαν μάλιστα με τις παραγγελίες που ξεπέρασαν τις προβλέψεις ακόμη και των πιο τολμηρών διευθυντών που ασχολούνται με την ευρωπαϊκή αγορά.

Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε ήταν το Jazz 1.5 i-VTEC, το οποίο διατίθεται στη χώρα μας μόνο στην έκδοση Dynamic και κατατάσσεται στο B segment. Συγκριτικά με το jazz της προηγούμενης γενιάς σχεδιαστικά δείχνει πιο τολμηρό και πιο σπόρ. Φυσικά διατηρεί τη γνώριμη στιβαρή σιλουέτα του. Στο νέο αυτοκίνητο διακρίνεις τις γραμμές του και τα ανάγλυφα πλαϊνά πάνελ.

Το στήσιμο δείχνει δυναμικό. Το πίσω παρμπρίζ είναι σχεδόν κάθετο ενώ τα φώτα του που έχουν αρκετές γωνιές κάνουν την σχεδίαση πιο τολμηρή. Το Dynamic έχει ακόμη προβολείς ομίχλης LED,πλαϊνές ποδιές, αεροτομή στην πίσω πόρτα και ζάντες αλουμινίου 185/55 R16. Ας αφήσουμε όμως τα σχεδιαστικά και ας πάμε να δούμε το νέο Honda Jazz στο δρόμο. Αυτό ενδιαφέρει άλλωστε τους περισσότερους οδηγούς.

Το Jazz βασίζεται στην ελαφριά αλλά άκαμπτη παγκόσμια πλατφόρμα για την Ευρωπαϊκή αγορά έχει  ενισχυμένο αμάξωμα και ειδική ρύθμιση αναρτήσεων για την Ευρώπη. Όπως είπε ένας γιαπωνέζος σχεδιαστής για Ευρωπαϊκούς δρόμους έχουμε διαφορετικά σε ρύθμιση  συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης έτσι ώστε να  λειτουργούν με μεγαλύτερη ακρίβεια. (Κάτι θα ήξερε ο άνθρωπος για να κάνει τη διευκρίνιση).

Θα αφήσω την εθνική οδό. Γιατί εκεί η κύλιση είναι όπως σε όλα τα Honda υποδειγματική. Ας πάμε όμως στο δρόμο που έχει αλλεπάλληλα κατηφορικά κομμάτια γεμάτα στροφές. Εκεί οι γιαπωνέζοι δείχνουν πόσο καλή δουλειά κάνουν. Τα φρένα ( αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά και δίσκοι πίσω) δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης. Μου άρεσαν και τα φρένα αλλά και οι αναρτήσεις. Διευκρινίζω και πάλι ότι ο  συνδυασμός της πολιτισμένης συμπεριφοράς, της απόκρισης και του κρατήματος οφείλεται σε ένα άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο και σε μία προηγμένη ανάρτηση που έχει ρυθμιστεί  ειδικά για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους. Το μηχανικό 6-τάχυτο κιβώτιο έχει πυκνή κλιμάκωση. Οι ταχύτητες «κουμπώνουν» υποδειγματικά.

Τέσσερα άτομα ταξιδεύουν ευχάριστα. Οι σχεδιαστές χωρίς να ξεφύγουν από τις διαστάσεις κατάφεραν να μεγαλώσουν το χώρο των επιβατών .Το συνολικό μήκους είναι 3.995, το πλάτος 1.694 (με εξωτερικούς καθρέπτες) και το ύψος 1.550 (χωρίς φορτίο) ενώ το μεταξόνιο είναι 2.530 χλτ. Το εσωτερικό άνετο. Οι πίσω επιβάτες δεν θα παραπονεθούν.

Κάθονται άνετα και τα γόνατα δεν ακουμπούν στα μπροστινά καθίσματα. Κέρδισαν αρκετό χώρο τοποθετώντας το ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο. Και ο χώρος των αποσκευών είναι μεγάλος. (Η χωρητικότητα από 354 lit έως 1.314 L με τα καθίσματα αναδιπλωμένα). Το Jazz δεν έχει  ρεζέρβα ασφαλείας αλλά κιτ επισκευής ελαστικού.

Στο εσωτερικό μπροστά χρησιμοποιούνται μαλακά υλικά. Η οθόνη αφής επτά ιντσών με το νέο σύστημα ενημέρωσης και  ψυχαγωγίας (Honda Connect) ομορφαίνει τον εσωτερικό χώρο. Το τιμόνι είναι  δερμάτινο όπως επίσης και ο λεβιές ταχυτήτων και το χειρόφρενο. Τα εμπρός καθίσματα έχουν ενισχυμένη πλευρική στήριξη και νέες ταπετσαρίες.

Ας δούμε τώρα τον νέο κινητήρα που  αποδίδει όπως αναφέραμε 130 ίππους στις 6.600 σ.α.λ και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η  ροπή του βρίσκεται στα 155 Nm στις 4.600 σ.α.λ.  και η τελική του ταχύτητα είναι 190 χιλιόμετρα. Η επιτάχυνση είναι 8.7’’ από 0-100 χλμ. Οι  εκπομπές CO2 είναι 133 (g/km) Euro 6d-TEMP στο μικτό κύκλο.

Μια που αναφερόμαστε σε αριθμούς χρήσιμο θα ήταν να αναφέρω την κατανάλωση με βάση τις εργοστασιακές μετρήσεις. Μέσα στην πόλη 7,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Εκτός πόλης οι γιαπωνέζοι ανακοινώνουν 5.1 λίτρα ενώ η μικτή διαδρομή βρίσκεται στα 5.9 λίτρα. Βέβαια στην πράξη, στους δικούς μας δρόμους που είναι διαρκώς μποτιλιαρισμένοι τα νούμερα αυτά αυξάνονται.

Ο μέσος όρος στην πόλη (7.2 λ η επίσημη μέτρηση) εμείς κάψαμε από 8.5-9.2 λίτρα. Βέβαια θεωρώ ότι η μέτρηση αυτή είναι λογική αν υπολογίσουμε τον παράγοντα κίνηση. Από τη Νέα Φιλαδέλφεια μέχρι τον Άλιμο κάναμε 78 λεπτά μέσω της εθνικής οδού και της παραλιακής λεωφόρου. Απίθανα πράγματα. Σημαντικό όμως είναι να διευκρινίσουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 185/55.

Δεν θα αναφερθώ στο θέμα ασφάλειας. Οι γιαπωνέζοι είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί τόσο στα θέματα ενεργητικής όσο και παθητικής ασφάλειας. Το πιο σημαντικό για τους αφηρημένους οδηγούς είναι το το σύστημα City-Brake Active system (CTBA) της Honda που βοηθά στην αποφυγή ή μείωση των επιπτώσεων συγκρούσεων με χαμηλή ταχύτητα.

Κάθε Jazz που πωλείται στην Ευρώπη εφοδιάζεται με συνολικά έξι αερόσακους, μεγιστοποιώντας την προστασία των επιβατών. Οι εμπρόσθιοι, οι πλευρικοί και οι αερόσακοι οροφής πλήρους μήκους βασίζονται σε μία προηγμένη  ‘ευφυή’ σχεδίαση και ενεργοποιούνται μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.Όλα τα Jazz υιοθετούν την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (παθητικής ασφάλειας, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις.

Το  Jazz είναι εφοδιασμένο με  City-Brake Active που βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων σε χαμηλές ταχύτητες. Ας δούμε επιγραμματικά τα συστήματα ασφαλείας που είναι εξοπλισμένο το Jazz. Τι έχει το Jazz 1.5 στην έκδοση Dynamic. Σημειώστε:

Lane Departure Warning (σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας), High Beam Support System (Σύστημα Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας), Intelligent Speed Limiter (σου επιτρέπει μέχρι ένα όριο ταχύτητας να κινηθείς και η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος – ανεξαρτήτως από το πάτημα του γκαζιού – δεν θα ξεπεράσει αυτό το όριο), Forward Collision Warning ( Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης), σύστημα Adjustable Speed Limiter (ρυθμίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου).

Η τιμή στο μοντέλο της δοκιμής μας είναι σήμερα 20.250 ευρώ.

Tags
Back to top button