Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ιστορία της αεροπορίας - Ποιες εταιρείες πετούσαν πριν από την Ολυμπιακή; (βίντεο)

Η περιπέτεια των αιθέρων για τη μεταφορά επιβατών, ξεκινά από το 1925, όταν ο Θεόδωρος Πάγκαλος δίνει την πρώτη άδεια δημιουργίας αεροπορικής εταιρείας. 

Η σύμβαση καταγγέλθηκε ως σκανδαλώδης και μετά από πέντε χρόνια, η εταιρεία δεν είχε ούτε ένα αεροπλάνο, δεν είχε κάνει καμία πτήση και υπήρξε μόνο στα χαρτιά! Τελικά το πρώτο εμπορικό δρομολόγιο έγινε από την Ελληνική Εταιρεία Εναέριων Συγκοινωνιών, με πρώτο επιβάτη τον Ελευθέριο Βενιζέλο.

Τα ρουσφέτια, οι εκπτώσεις που επέβαλε το κράτος, οι υψηλοί μισθοί και τα τεράστια κόστη οδήγησαν την εταιρεία στην πτώχευση. Το 1935 δημιουργήθηκε η ΤΑΕ. Τα αεροπλάνα της συμμετείχαν στην πολεμική προσπάθεια και την περίοδο της κατοχής πέρασαν στους Γερμανούς οι οποίοι κατά την αποχώρησή τους άρπαξαν όλο τον στόλο. Η εταιρεία λειτούργησε ξανά μετά τον πόλεμο και το 1948 έγινε η πρώτη αεροπειρατεία στον κόσμο από έξι νεαρούς επονίτες, που οδήγησαν το αεροπλάνο στην πρώην Γιουγκοσλαβία με σκοπό από εκεί να ξαναμπούν στην Ελλάδα για να πολεμήσουν με το Δημοκρατικό Στρατό. Η εκπομπή περιγράφει με μαρτυρίες τα πρώτα αεροπορικά δυστυχήματα, όπου σκοτώθηκαν σημαντικές προσωπικότητες της εποχής και κλόνισαν την εμπιστοσύνη του κόσμου. Ωστόσο οι προσπάθειες να δημιουργηθεί ένας αξιόπιστος αεροπορικός στόλος, παρά τα τεράστια οικονομικά προβλήματα, συνεχίσθηκαν και η Ελλάδα έφθασε να διαθέτει τέσσερις αεροπορικές εταιρείες, αλλά όλες ζημιογόνες. Έτσι το 1955 η κυβέρνηση προκήρυξε διαγωνισμό τον οποίο κέρδισε ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο οποίος έκανε σκληρές διαπραγματεύσεις για να πάρει προνόμια που θα καθιστούσαν την εταιρεία βιώσιμη και κερδοφόρα.

Η Μηχανή του Χρόνου με μαρτυρίες παρουσιάζει την προσπάθεια να δημιουργηθεί μια αξιόπιστη εταιρεία που θα κερδίσει την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού, το οποίο ακόμη σε μεγάλο ποσοστό, φοβόταν τα αεροπλάνα.

Στελέχη της τότε εταιρείας εξηγούν πώς βγήκε το όνομα Ολυμπιακή Αεροπορία, και πώς ξεπεράστηκε η διαμάχη με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή για το σήμα της εταιρείας, με ένα απλό τέχνασμα του Ωνάση. Η νέα εταιρεία ακολούθησε σύγχρονες μεθόδους ανάπτυξης, αξιοκρατικά κριτήρια προσλήψεων και άρτια εκπαίδευση του προσωπικού. 

Μια νέα εποχή για τις αερομεταφορές ξεκινούσε, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για την Ευρώπη.  Στην εκπομπή μιλούν: Στην εκπομπή μιλούν: ο επίτιμος αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση και κυβερνήτης ΤΑΕ – ΟΑ Παύλος Ιωαννίδης, ο κυβερνήτης της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Βασίλης Κατηνιώτης, ο κυβερνήτης ΟΑ Σπύρος Κατσιλιέρος, ο κυβερνήτης ΤΑΕ – ΟΑ Μιχάλης Στρατής, ο καθηγητής Εναέριων Μεταφορών Δρ. Ιωάννης Λαϊνος, ο πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ) Βασίλης Τσατσαράγκος και οι δημοσιογράφοι Αντώνης Κόλλιας, Πάνος Αμυράς, Δημήτρης Σταυρόπουλος....

 

Tags
Back to top button