Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Η Honda παρουσίασε την πρώτη μοτοσικλέτα που ισορροπεί αυτόματα σε χαμηλές ταχύτητες

Το τμήμα ρομποτικής της Honda, που είναι γνωστό από το ανθρωπόμορφο ρομπότ ASIMO και το αυτοκινούμενο κάθισμα UNI-CUB, εφάρμοσε αντίστοιχη τεχνολογία για να δημιουργήσει μια μοτοσικλέτα που ισορροπεί μόνη της.

Χρησιμοποιώντας ως πλατφόρμα το μοντέλο Honda NC, το σύστημα Riding Assist μεταβάλλει ηλεκτρικά τη γεωμετρία της μοτοσικλέτας, χωρίς τη χρήση γυροσκοπίων, για να την κρατάει όρθια χωρίς καμία επέμβαση από τον αναβάτη.

Τα δίκυκλα ισορροπούν μόνα τους στις υψηλότερες ταχύτητες, λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου των τροχών, αλλά στις πολύ χαμηλές ταχύτητες υπάρχει πρόβλημα ισορροπίας καθώς οι τροχοί δεν περιστρέφονται αρκετά γρήγορα. Έτσι οι μηχανολόγοι της Honda εξέλιξαν ένα σύστημα που να κρατάει όρθια τη μοτοσικλέτα σε ταχύτητες κάτω από τα 5 km/h. Κι αυτό το πετυχαίνει μεταβάλλοντας τη γωνία του εμπρός πιρουνιού.

Εκτός από τη γωνία κλίσης (rake) και το ίχνος του άξονα διεύθυνσης στο δρόμο (trail), το Riding Assist μεταβάλλει στις πολύ χαμηλές ταχύτητες και τη γωνία στροφής του εμπρός τροχού – όπως κάνουμε όλοι στρίβοντας δεξιά-αριστερά για να ισορροπούμε το ποδήλατο σταματημένοι, ή όπως κάνουν πολύ χαρακτηριστικά οι αναβάτες των αγώνων trial.

Έτσι, η μοτοσικλέτα μπορεί να ισορροπεί και μόνη της, χωρίς αναβάτη στη σέλα της.

Η εξισορρόπηση αυτή επιτυγχάνεται με τρείς ηλεκτροκινητήρες: έναν που μεταβάλλει την κλίση του πιρουνιού, έναν που στρίβει το τιμόνι δεξιά-αριστερά και έναν μέσα στην πλήμνη του εμπρός τροχού, ο οποίος μπορεί να κινεί μόνος του τη μοτοσικλέτα.

Χάρη στο σύστημα αυτό, ένας αναβάτης εφοδιασμένος με ασύρματο σύστημα ελέγχου μπορεί να φωνάξει τη μοτοσικλέτα κι αυτή να έρθει, όπως έρχονται τα άλογα. Πάμε Ντόλυ! 

Το σύστημα Riding Assist μπορεί θεωρητικά να τοποθετηθεί σε κάθε μοτοσικλέτα, βοηθώντας αναβάτες με αναπηρία ή τους πολύ αρχάριους, που δυσκολεύονται να ισορροπήσουν. Αλλά και οι αναβάτες-ζογκλέρ θα μπορούν να κάνουν καινούργια κόλπα!...

Δείτε το βίντεο: 

Tags
Back to top button