Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Η εμπειρία του προέδρου της Nissan πίσω από το τιμόνι ενός αυτόνομου οχήματος (video)

Στην τελευταία δημοσίευση του στο LinkedIn Influencer, ο CEO της Nissan Carlos Ghosn περιγράφει πως είναι να οδηγεί κανείς ένα αυτόνομο αυτοκίνητο. 

«Σήμερα, έζησα την ασυνήθιστη, συναρπαστική αίσθηση της επιβίβασης στο κάθισμα του οδηγού ενός αυτοκινήτου με σύστημα αυτόνομης οδήγησης, καθώς αυτό κινείται στους δρόμους του Sunnyvale στη Silicon Valley της Καλιφόρνιας.

Το αυτοκίνητο είναι ένα προηγμένο πρωτότυπο Infiniti Q50 sedan, που έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται πολύπλοκα σενάρια οδήγησης στην πόλη. Έχει λάβει ειδική άδεια κυκλοφορίας για αυτόνομα οχήματα στην Καλιφόρνια, ενώ και εγώ έπρεπε να λάβω ειδική άδεια  από την πολιτεία της Καλιφόρνια προκειμένου να το λειτουργήσω σε καθεστώς hands-free.

Αυτό που μου έκανε εντύπωση ήταν το πόσο γρήγορα ένιωσα άνετα με το αυτοκίνητο, καθώς μπορεί ομαλά και με ασφάλεια να κυκλοφορήσει σε  προαστιακούς δρόμους, συμπεριλαμβανομένων των διασταυρώσεων, αλλά  και σε πυκνή κυκλοφορία. Συνοδευόμενος από έναν μηχανικό της Nissan, απλά ορίσαμε τον προορισμό, θέσαμε το αυτοκίνητο σε αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, και πήγαμε μακριά  με ασφάλεια, χωρίς κανένα πρόβλημα.

Κυκλοφορήσαμε τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε δρόμους στην πόλη. Υπήρξαν στιγμές που οι άλλοι οδηγοί εξεπλάγησαν με εμάς, αλλά ποτέ δεν αισθανθήκαμε ότι είμαστε σε κίνδυνο. Κάθε φορά το αυτοκίνητό μας υπολόγιζε την κίνηση του άλλου αυτοκινήτου και αντιδρούσε σωστά. 

Όπως έχω αναφέρει και πρόσφατα, τα αυτοκίνητα που μπορούν να αλλάξουν λωρίδες κυκλοφορίας από μόνα τους, να διαπραγματεύονται την κίνησή τους στους δρόμους της πόλης και να διαχειρίζονται την “αγγαρεία” του μποτιλιαρίσματος, έρχονται σύντομα. Στην πραγματικότητα, η Συμμαχία των Renault-Nissan έχει δεσμευτεί να λανσάρει τουλάχιστον 10 μοντέλα με σημαντικά αυτόνομη λειτουργία κίνησης μέχρι το 2020.

Καθώς οι τεχνολογίες αυτές προχωρούν, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για να κάνει τους δρόμους πολύ πιο ασφαλείς, ενώ προσφέρει στους οδηγούς μια πιο παραγωγική, και χωρίς άγχος, εμπειρία μετακίνησης.

Οι τεχνολογίες αυτές είναι κρίσιμες για την αντιμετώπιση ενός μέλλοντος στο οποίο ο πληθυσμός  υφίσταται ταχεία γήρανση, αλλά και ο αριθμός των μεγαλουπόλεων με πληθυσμό άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων βρίσκεται  σε διαρκή άνοδο. Κάθε μέρα, περισσότεροι από 8.000 baby boomers κλείνουν τα 65 έτη στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα βοηθήσουν τους ηλικιωμένους οδηγούς να κινούνται στον προορισμό τους με ασφάλεια, όσο τα χρόνια περνούν. Μπορούν επίσης να συμβάλουν στη μείωση της αστικής συμφόρησης, στην βελτίωση της διαχείρισης της κυκλοφορίας και να κάνουν τους δρόμους μας πολύ πιο ασφαλείς.

Αλλά αυτό που πιστεύω ότι θα κερδίσει περισσότερο τους οδηγούς - ακόμη και εκείνους  που αγαπούν την οδήγηση - είναι το γεγονός ότι η αυτόνομη οδήγηση και η συνδεσιμότητα της τεχνολογίας, θα δώσει την ευκαιρία για παραγωγική αξιοποίηση του χρόνου μέσα στο όχημα.  Άλλωστε κανείς δεν απολαμβάνει τις στιγμές που ζει σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας. 

Ο μέσος οδηγός ξοδεύει δύο ώρες με το αυτοκίνητο κάθε μέρα για την καθημερινή μετακίνηση προς και από την εργασία, το σχολείο και άλλους προορισμούς. Φανταστείτε εάν θα μπορούσατε να εκμεταλλευτείτε αυτόν τον χρόνο για πιο παραγωγικές δραστηριότητες, όπως για να λάβετε μέρος σε μια τηλεδιάσκεψη, να ελέγξετε τον  ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας, ή απλά να χαλαρώσετε παρακολουθώντας το αγαπημένο σας πρόγραμμα ψυχαγωγίας.

Πολλά από τα σημερινά αυτοκίνητα ήδη είναι εξοπλισμένα με διάφορα δομικά στοιχεία των τεχνολογιών αυτόνομης κίνησης,  συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων  Αποφυγής Εσφαλμένης Αλλαγής Λωρίδας, Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, καθώς και με βελτιωμένους αισθητήρες ασφαλείας. Με σχεδόν κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να έχει τώρα αναπτύξει αυτές τις τεχνολογίες, οι εξελίξεις που θα δούμε θα είναι αρκετά γρήγορες. 

Είναι σημαντικό να γίνει διάκριση μεταξύ των χαρακτηριστικών αυτόνομης κίνησης που θα εισαχθούν στα αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια και των πλήρως αυτόνομων, χωρίς οδηγό, αυτοκινήτων, η εμπορική διάθεση των οποίων θα έρθει αργότερα. 

Με βάση την στρατηγική μας, η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης βασίζεται σε τέσσερα στάδια. 

1ο Στάδιο: αυτόνομη οδήγηση σε μονές λωρίδες κυκλοφορίας. Η Nissan ξεκίνησε με αυτό το στάδιο τον Αύγουστο με την εισαγωγή της τεχνολογίας ProPILOT, για χρήση σε μια λωρίδα κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς. Η συγκεκριμένη τεχνολογία  προσφέρεται αρχικά με την γκάμα των minivan Nissan Serena στην Ιαπωνία και είναι αρκετά δημοφιλής, καθώς το  60 τοις εκατό των πελατών του Serena την έχουν  επιλέξει.

2ο Στάδιο: αυτόνομη οδήγηση σε διαφορετικές λωρίδες κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, με αλλαγές στην λωρίδα κυκλοφορίας από το 2018. 

3ο Στάδιο: θα ενταχθεί η αυτόνομη οδήγηση στην πόλη, που την αναμένουμε μέχρι το 2020.

4ο Στάδιο: εντάσσεται το εντελώς αυτόνομο όχημα. Χωρίς οδηγό και χωρίς ακόμα να απαιτείται και η παρουσία επιβάτη εντός αυτού, το αυτοκίνητο οδηγείται μόνο του χωρίς την ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση.

Ήδη υπάρχουν μικροί στόλοι με ταξί χωρίς οδηγό, τα "robotaxis," που δοκιμάζονται  σε περιορισμένες περιοχές κάποιων πόλεων ανά την Υφήλιο.

Όμως η τεχνολογία αυτή πρέπει να τελειοποιηθεί στις ακραίες συνθήκες στις οποίες τα αυτοκίνητα είναι πολλές φορές εκτεθειμένα. Επιπλέον, οι ρυθμιστικές αρχές και οι νομοθέτες σε πολλές διαφορετικές χώρες θα πρέπει να θέσουν σε εφαρμογή τους νέους νόμους και τους κανονισμούς που απαιτούνται για την ευρεία χρήση των οχημάτων χωρίς οδηγό.

Φυσικά, αναγνωρίζουμε πως οι άνθρωποι θα θέλουν να έχουν πάντα την επιλογή να οδηγούν μόνοι τους. Με την ενσωμάτωση αυτής της νέας τεχνολογίας, επιδίωξή μας δεν είναι να σταματήσει η οδήγηση όπως την ξέρουμε. Και σίγουρα, θέλουμε να δώσουμε στους καταναλωτές την επιλογή να αποφασίσουν πότε, πού και για πόσο καιρό θέλουν να οδηγούν.

Αλλά μπορώ να σας πω το εξής: Μόλις δοκιμάσετε ένα αυτοκίνητο που οδηγείται μόνο του, θα νιώσετε πως βρεθήκατε ξαφνικά στο μέλλον.»

Δείτο το βίντεο με τον Carlos Ghosn πίσω από το τιμόνι του αυτόνομου οχήματος

Tags
Back to top button