Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να κάνει ακόμη αυστηρότερους τους κανόνες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, με στόχο την μείωση των θανατηφόρων τροχαίων.
Κάθε χρόνο περισσότεροι από 20.000 άνθρωποι χάνουν την ζωή τους στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 2020, ο συγκεκριμένος αριθμός αντιπροσώπευε ένα μέσο ποσοστό 42 θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων. Πέρα από αυτό όμως, κάθε χρόνο τραυματίζονται σοβαρά περίπου 120.000 άνθρωποι.
Τα συγκεκριμένα στοιχεία παραμένουν πολύ υψηλά στην ατζέντα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, τονίζοντας ότι η Ε.Ε. απέχει αρκετά από τον στόχο που έχει θέσει, δηλαδή να μειώσει στο μισό τον αριθμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα την προηγούμενη δεκαετία. Ενημερωτικά, η θνησιμότητα μεταξύ 2010 και 2020 έπεσε κατά 36%. Σίγουρα, αποτελεί μια καλή μείωση στα τροχαία, αλλά η Ε.Ε. σημειώνει ότι η πρόοδος στον συγκεκριμένο τομέα έχει μειωμένο ρυθμό τα τελευταία χρόνια.
Για την βελτίωση αυτής της κατάστασης, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζήτησε επιπλέον κινητοποίηση από τις αρμόδιες αρχές και έκανε περισσότερες διευκρινήσεις. Συνεπώς, απαιτεί την μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές, όπου όλο και περισσότεροι οδηγοί, πεζοί και ποδηλάτες συμβιώνουν.
Μεταξύ των ιδεών που έριξε στο τραπέζι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, υπάρχει επίσης και η δημιουργία μιας νέας λειτουργίας για τα κινητά τηλέφωνα με την ονομασία “Safe Driving Mode” με σκοπό την μείωση των αντιπερισπασμών κατά την οδήγηση. Ακόμα, σε περίπτωση που ισχύσουν αρκετά από τα μέτρα που υπάρχουν στο τραπέζι, τότε οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να μειώσουν τα κόστη ασφάλισης των νέων αυτοκινήτων.
Τέλος, η Ευρώπη στοχεύει κυρίως στην μείωση της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, μιας και ο συγκεκριμένος λόγος αφορά το 25% των συνολικών θανάτων. Για αυτό, όλοι οι βουλευτές προτείνουν εκστρατεία για μηδενική ανοχή στο όριο του αλκοόλ για τους οδηγούς. Οι χώρες που έχουν ήδη μηδενικό όριο στο αλκοόλ είναι η Τσεχία, η Ουγγαρία, η Σλοβακία και η Ρουμανία.