Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Γιατί τα αεροπλάνα είναι άσπρα;

Πώς θα σας φαινόταν αν βλέπατε ένα μαύρο αεροπλάνο; Και πόσο εύκολα θα μπαίνατε σε αυτό;

Φυσικά και δεν είναι προληπτικοί οι λόγοι που δεν υπάρχουν μαύρα αεροπλάνα, όμως, έχετε αναρωτηθεί γιατί τα περισσότερα είναι λευκά; Για ποιο λόγο οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν το ίδιο λευκό χρώμα;

Τις μέρες του καύσωνα, οι ειδικοί μας συστήνουν να φοράμε ανοικτόχρωμα ρούχα. Το ίδιο ισχύει και για τα αεροπλάνα. Τα αεροσκάφη βάφονται λευκά, προκειμένου να αντανακλούν την ηλιακή ακτινοβολία. Έτσι, περιορίζεται η υπερθέρμανση τους αλλά και οι πιθανές ζημιές από την ακτινοβολία (το ηλιακό φως έχει ακτινοβολίες UV), δηλαδή όπως όταν εμείς φοράμε αντηλιακό.

Ένα αεροπλάνο που δεν είναι λευκό, είναι πολύ πιο κοστοβόρο για τους αερομεταφορείς. Ένα αεροπλάνο που δεν απορροφά τη ζέστη από το ηλιακό φως, σημαίνει και χαμηλότερο κόστος κλιματισμού του για τις αεροπορικές εταιρείες.

Είναι ζήτημα ασφάλειας να προστατεύονται από το ηλιακό φως τα μέρη του αεροπλάνου που είναι πλαστικά ή μεικτά.

Τέτοια μέρη είναι η «μύτη» του αεροπλάνου, πίσω από την οποία βρίσκονται τα ραντάρ εκπομπής του αεροσκάφους, για αυτό πρέπει να είναι από μη μεταλλικό υλικό. Ή οι επιφάνειες πίσω από τους πίνακες ελέγχου.

Περισσότερο χρώμα σημαίνει και μεγαλύτερο κόστος για βάψιμο. Ένα αεροπλάνο βάφεται κατά μέσο όρο κάθε 4 χρόνια. Το κόστος βαφής ενός αεροπλάνου κινείται μεταξύ 50.000 και 150.000 ευρώ.

Αν ένα αεροπλάνο έχει δυο ή παραπάνω χρώματα, το κόστος αυξάνει γεωμετρικά. Επίσης, είναι θέμα εμφάνισης.

H μπογιά οξειδώνεται με τον καιρό. Έτσι, ένα αεροπλάνο, που πετά πάνω από τον καιρό, εκτίθεται περισσότερο στο ηλιακό φως και τις ατμοσφαιρικές συνθήκες. Αν ήταν βαμμένο σε ένα σκούρο χρώμα, το χρώμα αυτό θα ξεθώριαζε πολύ γρήγορα.

Ένα επιπλέον πλεονέκτημα ασφάλειας είναι ότι πάνω στο λευκό χρώμα, προβλήματα όπως ρωγμές, σπασίματα, διαβρώσεις του υλικού είναι καλύτερα ορατά.

Όταν τα αεροπλάνα είναι βαμμένα σκουρόχρωμα, τότε έχουν περισσότερα στρώματα μπογιάς από τα ανοικτόχρωμα. Αυτό σημαίνει επιπλέον βάρος στο αεροπλάνο και άρα επιπλέον κόστος καυσίμου.

Απαγορευτικό ή σε κάθε περίπτωση όχι συμφέρον, ειδικά σε καιρούς οικονομικής δυσπραγίας.

Για τους παραπάνω λόγους, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θέλουν λευκά ή ανοικτόχρωμα αεροσκάφη στους στόλους τους. Αυτό, στην αγορά μεταχειρισμένων αεροσκαφών, σημαίνει ότι τα λευκά αεροπλάνα έχουν υψηλότερη αξία μεταπώλησης.

Tags
Back to top button