Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Γιατί η Ρωσία κατασκεύασε μόνο ένα Su-47; Η ιστορία του μαχητικού-φαινόμενου της Μόσχας

Μία γρήγορη ματιά αρκεί για να διαπιστώσει κανείς πως το ρωσικό Su-47 είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά και χαρακτηριστικά αεροσκάφη στην ιστορία.

Ο λόγος είναι απλός: το μαχητικό αναπτύχθηκε με έναν ιδιαίτερο σχεδιασμό πτερύγων (forward-swept wings), κατά τον οποίο τα «φτερά» του έχουν αντίθετο προσανατολισμό από τα περισσότερα συμβατικά αεροσκάφη.

Λίγο πιο απλοϊκά, κάποιος θα μπορούσε να πει πως το Su-47 σχεδιάστηκε με «ανάποδα φτερά». 

Πάμε να δούμε για ποιους άλλους λόγους ξεχωρίζει.

Su-47: Ένα Από τα Πιο Ενδιαφέροντα Αεροσκάφη της Μόσχας

Μετά από αμέτρητες αποτυχημένες προσπάθειες διάφορων εθνών να σχεδιάσουν ένα στρατιωτικό αεροσκάφος με «ανάποδα φτερά», η Ρωσία παρουσίασε δημόσια το 1997 το Su-47 Berkut στο Paris Air Show.

Εκτός από αυτό το ιδιαίτερο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό, το Su-47 δεν διέφερε πάρα πολύ από ένα συνηθισμένο μαχητικό της τότε εποχής. Μάλιστα μοιράζονταν πολλά κοινά εξαρτήματα με Su-27 της Μόσχας.

Οι μοναδικές πτέρυγές του προσέφεραν στο Su-47 τρομερή ευελιξία στον αέρα. Η τρομερή ευκινησία του μαχητικού έγινε το σήμα κατατεθέν του. Το Berkut δεν πετούσε αλλά «χόρευε» στους αιθέρες και αυτό έκανε την πλατφόρμα πολύ ενδιαφέρουσα, τόσο για τους πιλότους όσο και για τους παρατηρητές.

Εκτός από επαναστατικό σχεδιασμό, το Su-47 διέθετε και προηγμένες τεχνικές προδιαγραφές. Μπορούσε να πετάξει με 2,21 μαχ μέγιστη ταχύτητα σε εμβέλεια 3.400 χιλιομέτρων και σε υψόμετρο έως 59.000 ποδιών. 

Ο συνδυασμός της υψηλής ταχύτητας και της τρομερής ευκινησίας καθιστούσαν το Su-47 την ιδανική επιλογή για αερομαχίες. 

Γιατί όμως παράχθηκε μόνο ένα μαχητικό Berkut, το οποίο μάλιστα δεν οπλίστηκε ποτέ;

Ο λόγος είναι πως η Μόσχα επέλεξε να προχωρήσει με διαφορετικά προγράμματα μαχητικών, όπως το αεροσκάφος 4,5ης γενιάς Su-35 και αργότερα το stealth μαχητικό 5ης γενιάς Su-57 Felon.

Τελικά το Su-47 θα μπορούσαμε να πούμε πως με κάποιον τρόπο αναγεννήθηκε το 2015, όταν και η Ρωσία αποκάλυψε το KB SAT SR-10, ένα μονοθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος με παρόμοιο σχεδιασμό πτερύγων.

Βέβαια πρέπει να τονίσουμε πως το SR-10 είναι αρκετά κατώτερο του Su-47, πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα την απογοήτευση των θαυμαστών του πολλά υποσχόμενου Berkut της Μόσχας.

 

Tags
Back to top button