Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Γιατί η Μόνα Λίζα δεν έχει φρύδια;

Για πολλά χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο των εμπειρογνώμων για το χαμόγελό της. Όμως, ένα ακόμα ζήτημα προκύπτει. Γιατί δεν έχει φρύδια;

Φυσικά, ο λόγος είναι για τον πασίγνωστο πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, “Μόνα Λίζα”.

Έχετε, άραγε, παρατηρήσει ποτέ ότι η πολύ όμορφη γυναίκα δεν έχει φρύδια; Μπορείτε να φανταστείτε γιατί; Υπάρχουν δύο θεωρίες. Η πρώτη λέει, ότι εκείνη την εποχή ήταν της μόδας οι γυναίκες να αφαιρούν τελείως τα φρύδια τους. Έτσι, η γυναίκα εξ’ αρχής δεν είχε, οπότε και ο Ντα Βίντσι δεν τα έφτιαξε. Η δεύτερη και πιο πολύπλοκη θεωρία είναι βασισμένη στην μελέτη ενός μηχανικού, που έχει αφιερώσει περίπου 3000 ώρες στην εξέταση του πίνακα. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Pascal Cotte στην αρχική της μορφή η γυναίκα είχε φρύδια, όμως μετά τις πολλές επεμβάσεις που έχουν γίνει για την συντήρηση του πίνακα, έχουν διαβρωθεί.

Πιο αναλυτικά, ο Cotte κατάφερε να δει μέσω εξαιρετικά λεπτομερών ψηφιακών σαρώσεων την εικόνα όπως ήταν τον 16ο αιώνα. Εκεί ανακάλυψε ότι η γυναίκα του εμπόρου από την Φλωρεντία είχε φρύδια και βλεφαρίδες – που και αυτές σήμερα λείπουν- αλλά έχουν αλλοιωθεί τόσο που πια δεν φαίνονται.

Αν κοιτάξετε προσεκτικά τα μάτια της Μόνα Λίζα μπορείτε να δείτε ότι οι ρωγμές γύρω τους έχουν ελαφρώς εξαφανιστεί. Εξήγηση αυτού αποτελεί το γεγονός ότι κάποιος επιμελητής σε κάποια από τις διαδικασίες συντήρησης προσπάθησε να καθαρίσει το μάτι και έτσι χάθηκαν και οι βλεφαρίδες και τα φρύδια”, είπε ο Cotte.

Συμπληρωματικά, ο μηχανικός ανακάλυψε ότι στην αρχή ο Ντα Βίντσι είχε φτιάξει τη Μόνα Λίζα με μεγαλύτερο πρόσωπο και πιο εκφραστικό χαμόγελο και ότι έχει αλλάξει τη θέση δύο δακτύλων από το αριστερό χέρι του αντικειμένου.

Οι αλλαγές αυτές αποτελούν, σύμφωνα με τον Cotte, απόδειξη της τελειομανίας του ζωγράφου. Μάλιστα, θεωρεί ότι ο Ντα Βίντσι κράτησε για περισσότερα από 10 χρόνια τον πίνακα αυτόν και τον δούλευε μέχρι τον θάνατό του.

Tags
Back to top button