Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Για πρώτη φορά στην ιστορία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα diesel σε πωλήσεις

Ιστορτική στιγμή τον Δεκέμβριο του 2021 καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης ήταν περισσότερα από τα diesel.

Οι τεκτονικές αλλαγές που συντελούνται στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία γίνονται με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς. Και η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται ότι θα γίνει πολύ πιο γρήγορα από ότι περίμεναν και οι πιο αισιόδοξοι.

Είναι ενδεικτικό αυτό που έγινε τον Δεκέμβριο στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης, όπου τα diesel για πρώτη φορά στην ιστορία ήταν λιγότερα από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αρκεί να θυμίσουμε ότι μόλις πριν πέντε-έξι χρόνια, τα diesel ξεπερνούσαν το 50% των συνολικών πωλήσεων ολόκληρης της ευρωπαϊκής αγοράς.

Όμως μέσα στον Δεκέμβριο του 2021 σημειώθηκε η μεγάλη αλλαγή. Τα αμιγώς ηλεκτρικά κατάφεραν να φθάσουν μερίδιο αγοράς 21% ενώ τα diesel έφθασαν στο 19%. Συγκεκριμένα πωλήθηκαν 176.000 ηλεκτρικά μοντέλα σε σχέση με 160.000 αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου.Οι πωλήσεις των diesel είχαν μία διαρκή πτώση μέσα στο 2021 φθάνοντας έως και το 26% μέχρι τον Σεπτέμβριο σε σχέση με το 2020, ενώ τα ηλεκτρικά είχαν εκρηκτική άνοδο 91% στο ίδιο διάστημα.

Οι αιτίες που συμβάλλουν σε αυτή την τεράστια αλλαγή είναι η βιασύνη των εταιριών να προλάβουν τα πρόστιμα για τις εκπομπές ρύπων κάτι που τις ωθεί να προωθούν με εκπτώσεις και οικονομικές ενισχύσεις τα ηλεκτρικά τους μοντέλα. Αλλά και οι πολλές πωλήσεις της Tesla μέσα στον Δεκέμβριο, κάτι βέβαια τυπικό για την αμερικάνικη εταιρία, η οποία συγκεντρώνει τις πωλήσεις της προς τα τέλη κάθε τριμήνου.Παράλληλα τρέχουν και οι απαγορεύσεις που έχουν ξεκινήσει να ισχύουν σε αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις για τα συμβατικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάτι που αποθαρρύνει τους οδηγούς να αγοράσουν αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου.

Όλα πλέον δείχνουν ότι η εποχή που τα diesel ήταν δημοφιλή στην Ευρώπη φθάνει σιγά-σιγά στο τέλος της, ιδίως στις μικρές κατηγορίες. Όσο για τα ηλεκτροκίνητα, η ευρεία αποδοχή που φαίνεται να απολαμβάνουν ήδη στις ευρωπαϊκές αγορές, φαίνεται ότι ο στόχος για το 50% των πωλήσεων θα επιτευχθεί αρκετά νωρίτερα από το 2030 που προέβλεπαν οι αναλυτές στις αρχές της δεκαετίας.

Tags
Back to top button