Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

FEMA: Ανησυχία για την ασφάλεια του «αυτόματου πιλότου» μετά από έρευνες και ατυχήματα

Ομοσπονδίες Μοτοσυκλετιστών ανά την Ευρώπη, αλλά και το κεντρικό τους όργανο, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστικών Ενώσεων (FEMA), εκφράζουν εδώ και καιρό έντονη ανησυχία για τη χρήση των αυτόνομων συστημάτων οδήγησης από κάποιους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Αφορμή ήταν ένα καλοκαιρινό ατύχημα στη Νορβηγία όταν μία μοτοσυκλετίστρια εμβολίστηκε από πίσω από ένα όχημα Tesla S στο οποίο λειτουργούσε ο «αυτόματος πιλότος».

Η Οργάνωση Νορβηγών Μοτοσυκλετιστών NMCU απέστειλε επιστολή στον υπουργό Μεταφορών της Νορβηγίας, Ketil Solvik Olsen, και στον Elon Musk, αφεντικό της Tesla. Με αυτήν εκφράζουν ανησυχία και αμφιβολίες για τις ικανότητες του συστήματος «αυτόνομης οδήγησης» των αμερικάνικων ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων.

Σε συνέχεια αυτής της δράσης, δύο ολλανδικές μοτοσυκλετιστικές ενώσεις, οι Motorrijders Actie Groep Nederland (MAG NL) και Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) ένωσαν τις δυνάμεις τους με την FEMA, αποστέλλοντας σχετική επιστολή με ερωτήματα στην Ολλανδική Υπηρεσία Οχημάτων RDW.

Γιατί κινητοποιήθηκαν οι Ολλανδοί; Διότι η Ευρωπαϊκή Έγκριση Τύπου για τα Οχήματα Tesla εκδίδεται στην Ολλανδία. Εκεί λοιπόν πρέπει να παλέψουν οι μοτοσυκλετιστές, προκειμένου να εξασφαλίσουν το ότι οι δικυκλιστές μπορούν να χρησιμοποιούν τους δρόμους της χώρας και της Ευρώπης χωρίς να κινδυνεύουν από κάποιο εκτός ελέγχου «αυτόνομα κινούμενο» τετράτροχο.

Την ανησυχία έχουν δημιουργήσει τρεις παράγοντες: τα ατυχήματα στον δρόμο, οι διάφορες δοκιμές/μελέτες ειδικών και η τάση των κατασκευαστών να απαντούν με υπεκφυγές στα σχετικά ερωτήματα που τους υποβάλλονται.

Δεν είναι όμως μόνον αυτό. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) δημοσιοποίησε τον Απρίλιο το 2016 μια έκθεση στην οποία κατονομάζονται διάφοροι κίνδυνοι από την ανεπαρκή διαδικασία ελέγχου των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και της ασύρματης ενημέρωσης του λογισμικού τους.

«Είναι επείγον να επιβληθούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, πριν εξαπλωθεί η χρήση των αυτόματων οχημάτων στην Ευρώπη».

Την ανησυχία επιτείνουν τα συμπεράσματα ειδικών του γερμανικού ομοσπονδιακού Οργανισμού BASt, μετά από δοκιμές στην Γερμανία: το σύστημα της Tesla, κατέληξαν, είναι ανεπαρκές και εγκυμονεί κινδύνους στην κυκλοφορία.

Τέλος σε πρόσφατη επιστολή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Οδικής Κυκλοφορίας της Γερμανίας (KBA), ζητείται από την Tesla να πάψει να χρησιμοποιεί την έκφραση «autopilot» προκειμένου να περιγράψει το σύστημά της, διότι είναι παραπλανητική.

Το ίδιο απαιτεί και η Υπηρεσία Μηχανοκινήτων Οχημάτων της Καλιφόρνια (DMV) σε προσχέδιο κανονισμού, με το οποίο καλείται η Tesla να απέχει στο εξής από τη χρήση των όρων «self-driving», «automated» και «autopilot» για το σύστημά της, εκτός αν αυτό είναι πράγματι σε θέση να οδηγεί απόλυτα αυτόνομα το όχημα, χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη συμμετοχή και υποβοήθηση.

Σχολίασε ο Dolf Willigers, γενικός γραμματέας της FEMA: «Δεν είναι δυνατόν οι μοτοσυκλετιστές να φοβούνται για τη ζωή τους, επειδή οι κατασκευαστές αυτοκινήτων (μπορούν να) αποφεύγουν μέρος των ελεγκτικών δοκιμών προκειμένου να αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού ή -ότι εξαιτίας πολιτικών σκοπιμοτήτων- τα παιδιά μας δεν θα μπορούν να πηγαίνουν στο σχολείο, επειδή στους δημόσιους δρόμους θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν αναξιόπιστα συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Αυτό πρέπει να σταματήσει».

Σαν αποτέλεσμα των οργανωμένων επεμβάσεων, η ολλανδική RDW αποφάσισε να συνεργαστεί με τις μοτοσυκλετιστικές οργανώσεις προκειμένου να εξελίξει και διεξάγει ειδικές δοκιμές με διάφορους τύπους οχημάτων τα οποία μπορούν να κινηθούν ημιαυτόνομα. Ώστε να εκτιμηθεί αντικειμενικά η ικανότητά τους να αντιδρούν σωστά σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες στο δρόμο.

Στα πλαίσια αυτής της νέας πολιτικής, η Υπηρεσία RDW ανέφερε επίσης ότι ο ειδικός αυτός έλεγχος των συστημάτων ως προς την αντιμετώπιση των μοτοσυκλετιστών θα πρέπει να υιοθετηθεί πανευρωπαϊκά.

Για τον σκοπό αυτό πρέπει να δημιουργηθεί ένα νέο πρωτόκολλο δοκιμών για τη χορήγηση Έγκρισης Τύπου στα ημιαυτόνομα οχήματα.

Το νέο σύστημα δοκιμών θα καθοριστεί μέσα στους πρώτους μήνες του 2017. Οι πρώτες δοκιμές αυτοκινήτων στα πλαίσιά του αναμένεται να διεξαχθούν πριν το τέλος της χρονιάς.

ΠΗΓΗ:

Tags
Back to top button