Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

F1: Ένας Έλληνας μηχανικός με 25 χρόνια εμπειρίας

Ο Νικόλας Τομπάζης είναι μηχανικός εξειδικευμένος στην Αεροδυναμική. Διετέλεσε υπεύθυνος του σχεδιασμού του αγωνιστικού αυτοκινήτου της Ferrari στη Formula 1. Σήμερα, είναι υπεύθυνος αεροδυναμικής στην ομάδα της Manor στη Formula 1.

Γεννήθηκε στις 22 Απριλίου του 1968 στην Αθήνα. Πατέρας του είναι ένας από τους πιο σπουδαίους Έλληνες αρχιτέκτονες, ο Αλέξανδρος Τομπάζης.

Σπούδασε στο Imperial College του Λονδίνου. Ολοκληρώνοντας το διδακτορικό του απάντησε σε μία αγγελία της Benetton για την αναζήτηση ενός junior αεροδυναμιστή. Η επαγγελματική του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1992, όταν μπήκε στην ομάδα της Benetton (μέσω της αγγελίας) και μέχρι το 1994 κατάφερε να γίνει επικεφαλής της ομάδας αεροδυναμικής. Στη συνέχεια το 1997, «μετακόμισε» στην ομάδα της Ferrari, τον όρισαν ως επικεφαλής της ομάδας αεροδυναμικής της Ferrari το 1998 και παρέμεινε στην Ιταλία μέχρι το 2003, όταν και διέκοψε την συνεργασία για να επιστρέψει στην Ελλάδα και να ολοκληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις.

Μετά τον στρατό, το 2004,  εντάχθηκε στην McLaren, ως επικεφαλής και πάλι της αεροδυναμικής ανάπτυξης.  Έπαιξε καίριο ρόλο στον σχεδιασμό της  MP4-20 το 2005 και τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς προήχθη σε Διευθυντή των πιλοτικών προγραμμάτων για αυτοκίνητα και κατ’ επέκταση έγινε ο υπεύθυνος σχεδιασμού.

Την 1η Μαρτίου του 2006 επιστρέφει στην Ferrari, ως υπεύθυνος σχεδιασμού. Έφυγε από την Ferrari στις 16 Δεκεμβρίου 2014. Στις 15 Ιανουαρίου 2016 η ομάδα της Manor στη Formula 1 τον όρισε υπεύθυνο αεροδυναμικής.

Tags
Back to top button