Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

F-20: Το καλύτερο μαχητικό αεροσκάφος που δεν πέταξε ποτέ-Γιατί η Ευρώπη επέλεξε το F-16 και όχι αυτό

Για πολλούς στρατιωτικούς αναλυτές το F-20 Tigershark είναι το καλύτερο μαχητικό αεροσκάφος που δεν πέταξε ποτέ. Η πραγματικότητα είναι πως ο περισσότερος κόσμος δεν έχει ιδέα ποιο είναι το F-20 Tigershark και η ενδιαφέρουσα ιστορία πίσω αυτό.

Πάμε λοιπόν να μιλήσουμε για ένα από τα πιο πολλά υποσχόμενα μαχητικά που έχουν σχεδιαστεί.

Ποιο Είναι το F-20 Tigershark;

Το F-20 Tigershark σχεδιάστηκε την δεκαετία του '70 από την αμερικανική εταιρεία Northrop Grumman υπό την αιγίδα του προγράμματος FX. Στόχος της εταιρείας ήταν να αναπτύξει ένα οικονομικό αεροσκάφος που θα απέδιδε εντυπωσιακά και θα μπορούσε να πλήξει ακόμη και τα πιο προηγμένα σοβιετικά μαχητικά από μεγάλη απόσταση (συγκεκριμένα πέρα οπτικού πεδίου - BVR), μία δυνατότητα που δεν επιδείκνυε ούτε το F-16. 

Η εταιρεία συνόδευσε την παρουσίαση του μαχητικού με μία εντυπωσιακή διαφήμιση, η οποία στόχο είχε να πείσει την αμερικανική πολεμική αεροπορία να αγοράσει το F-20 Tigershark και να το επιλέξει έναντι άλλων υποψήφιων διαγωνιζόμενων.

Τελικά κατασκευάστηκαν τρία πρωτότυπα, με τα δύο από αυτά να καταστρέφονται μετά από συντριβές κατά την διάρκεια της διαφημιστικής καμπάνιας της εταιρείας. Το μόνο πρωτότυπο του F-20 προβάλλεται σήμερα σε κέντρο του Los Angeles.

Η αρχική ονομασία του αεροσκάφους ήταν F-5G, διότι επί της ουσίας αποτελούσε την τεχνολογική εξέλιξη του αμερικανικού μαχητικού F-5E Tiger II. Το 1982 η αμερικανική πολεμική αεροπορία μετονόμασε την πλατφόρμα σε F-20, ωστόσο η τότε κυβέρνηση του Τζίμι Κάρτερ είχε αποφασίσει να μην πωλούνται μαχητικά της αμερικανικής αεροπορίας στο εξωτερικό. Για αυτό το F-20 σχεδιάστηκε ειδικά για εξαγωγή σε τρίτες χώρες και όχι για χρήση από τις ίδιες τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις.

Το F-20 Tigershark ήταν τεχνικά εντυπωσιακό. Διέθετε προηγμένα ηλεκτρονικά, συμπεριλαμβανομένου ενός υπερσύγχρονου για την εποχή ραντάρ που μπορούσε να κλειδώνει στόχους σε μέγιστη απόσταση 90 χιλιομέτρων.

Το F-20 μπορούσε επίσης να μεταφέρει 3,7 τόνους όπλων, συμπεριλαμβανομένων 6 πυραύλων αέρος-αέρος τύπου Sidewinder. Διέθετε επίσης 2 πολυβόλα όπλα των 20 χιλιοστών, τα οποία ήταν εγκατεστημένα εσωτερικά.

Το Tigershark ήταν όμως μικρότερο από το F-16, πράγμα που σήμαινε πως μπορούσε να μεταφέρει λιγότερα όπλα.

Όταν εκλέχθηκε πρόεδρος των ΗΠΑ ο Ρόναλντ Ρήγκαν, η κυβέρνησή του ήρε τους περιορισμούς που είχε επιβάλει ο Κάρτερ. Έτσι οι σύμμαχοι των ΗΠΑ επέλεξαν να αγοράσουν τα μαχητικά F-16 και F-15, παρά το F-20 Tigershark. 

Κάπως έτσι το πρόγραμμα του αεροσκάφους εγκαταλείφθηκε μία για πάντα.

 

Tags
Back to top button