Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Επιβάρυνση από 1.000% και πάνω στον εκτελωνισμό των παλαιών και ρυπογόνων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα που εισάγονται κατά χιλιάδες κάθε μήνα έχουν μπει στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών.

Σύμφωνα με πληροφορίες τόσο τα στελέχη της Ειδικής Επιτροπής όσο και τα στελέχη από την αγορά έχουν συμφωνήσει να επιβάλλουν υπέρογκους φόρους που θα κυμαίνονται από 1.000% και πάνω για τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 (πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2000 έως το 2005) ή και παλαιότερα.

Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και η Ελλάδα θα σταματήσει να αποτελεί την «χωματερή» της υπόλοιπης Ευρώπης μαζί με τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ ή τις χώρες τις Αφρικής! Παράλληλα το υπουργείο Οικονομικών πέραν της κατάργησης του Ιστορικού Τέλους Ταξινόμησης και στην υιοθέτηση του νέου τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με την Αξία Λιανικής προ Φόρων εξετάζει την αύξηση των απομειώσεων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με μικρές ηλικίες ώστε να γίνουν πιο προσιτά στους καταναλωτές και βέβαια να μειωθεί η μέση ηλικία του γηρασμένου στόλου οχημάτων.

Με αυτό τον τρόπο θα μειωθεί το νέο αυξημένο Τέλος Ταξινόμησης που προκύπτει από την εφαρμογή του τρόπου υπολογισμού του μέσω Αξίας Λιανικής προ Φόρων και θα γίνουν πιο προσιτά για τους καταναλωτές. Παράλληλα οι απομειώσεις εξαιτίας των διανυθέντων χιλιομέτρων είναι επίσης πολύ πιθανό να επανεξεταστούν και να «επιδοτούνται» επιπλέον τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα με λίγα διανυθέντα χιλιόμετρα έναντι εκείνων που έχουν διανύσει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα! Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν από τον υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα αλλά τόσο τα στελέχη της Ειδικής Επιτροπής όσο και τα στελέχη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και από τους εισαγωγείς και τους εμπόρους είναι όλοι σύμφωνοι να επιβληθούν υπέρογκοι φόροι στα παλαιά και ρυπογόνα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων.

Οι συντελεστές απομείωσης

Τον Ιανουάριο του 2018 άλλαξαν οι συντελεστές απομείωσης του φόρου στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ανάλογα με την ηλικία και τον τύπο αμαξώματος. Να υπενθυμίσουμε πως οι συντελεστές απομείωσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα είχαν αλλάξει την 1η Ιουνίου 2016.

Αν συγκρίνει κανείς τους νέου συντελεστές απομείωσης που ισχύουν από το 2018 με τους παλαιούς θα αντιληφθεί ότι στα αυτοκίνητα με ηλικία έως και 12 μήνες οι συντελεστές απομείωσης αυξάνονται από 2% έως και 7% ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος. Αντίθετα στα οχήματα με ηλικία κυρίως από 1,5 έτος έως και 4 έτη οι συνελεστές απομείωσης μειώνονται από 2% έως και 7% ανάλογα με τον τύπο αμαξώματος με αποτέλεσμα το κόστος εκτελωνισμού να αυξάνεται ανάλογα!

Πάντως στα οχήματα πάνω από 15 έτη το κόστος εκτελωνισμού παραμένει το ίδιο καθώς οι συντελεστές απομείωσης παραμένουν στα ίδια ποσοστά, δηλαδή στο 95%. Πιέστε εδώ για να δείτε τους συντελεστές απομείωσης στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Tags
Back to top button