Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια μεταφέρουν το 1/4 του πετρελαίου παγκοσμίως

Μεγάλο κομμάτι του παγκόσμιου εμπορικού στόλου ελέγχουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Ειδικά στα δεξαμενόπλοια οι Έλληνες έχουν το 25,2%, ήτοι το 1/4 του παγκόσμιου στόλου με αυτού του τύπου τα πλοία. Επίσης κατέχουν το 16,2% των φορτηγών πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων.

Στη γενική εικόνα, ο ελληνόκτητος στόλος με 4.085 κομμάτια αντιπροσωπεύει το 7,6% του παγκόσμιου σε αριθμό πλοίων, το 13,7% σε χωρητικότητα gross tonnage και το 16,2% σε χωρητικότητα DWT.

Τα πλοία υπό ελληνική σημαία δηλαδή όσα είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο αντιπροσωπεύουν το 1,4% του παγκόσμιου στόλου, το 3,1% σε χωρητικότητα gross tonnage και το 3,7% σε χωρητικότητα DWT. Για τα δεξαμενόπλοια όμως όσα φέρουν ελληνική σημαία αντιπροσωπεύουν το 8,8% σε αριθμό πλοίων, το 8,8% σε χωρητικότητα gross tonnage και το 9,2% σε χωρητικότητα DWT

Παρά τις δυσμενείς συνθήκες της ναυλαγοράς, ο ελληνόκτητος στόλος παρουσιάζει μικρές αποκλίσεις είτε με θετικό πρόσημο είτε με αρνητικό όσο αφορά την ποσοτική αναλογία των ελληνόκτητων πλοίων σε σύγκριση με τον παγκόσμιο στόλο ανά τύπους.

Σημειώθηκε μικρή αύξηση στα ποσοστά σε σύγκριση με τον παγκόσμιο στόλο στον αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα φορτηγά μεταφοράς μεταλλευμάτων, σταθερά παρέμειναν τα ποσοστά για δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία και ελάχιστη μείωση στις υπόλοιπες κατηγορίες:

– στα δεξαμενόπλοια τα ελληνόκτητα αντιπροσωπεύουν το 25,2% το 2017 όσο και το 2016

– στα χημικά 7,8% το 2016 και 7,5% το 2017

– στα πλοία μεταφοράς αερίου, το 11,7% το 2016 και το 11,2% το 2017

– στα φορτηγά πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων, το ποσοστό που κάλυπταν τα ελληνόκτητα σε σχέση με τον παγκόσμιο στόλο ήταν το 2016 στο 15,7% και το 2017 16,2%

– στα Container Ships το 2016 ήταν 6,6% και το 2017 6,9% και, τέλος,

– στα φορτηγά το 1,7% το 2016 και το 1,6% το 2017

Tags
Back to top button