Μεγάλο κομμάτι του παγκόσμιου εμπορικού στόλου ελέγχουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Ειδικά στα δεξαμενόπλοια οι Έλληνες έχουν το 25,2%, ήτοι το 1/4 του παγκόσμιου στόλου με αυτού του τύπου τα πλοία. Επίσης κατέχουν το 16,2% των φορτηγών πλοίων μεταφοράς μεταλλευμάτων.
Στη γενική εικόνα, ο ελληνόκτητος στόλος με 4.085 κομμάτια αντιπροσωπεύει το 7,6% του παγκόσμιου σε αριθμό πλοίων, το 13,7% σε χωρητικότητα gross tonnage και το 16,2% σε χωρητικότητα DWT.
Τα πλοία υπό ελληνική σημαία δηλαδή όσα είναι εγγεγραμμένα στο ελληνικό νηολόγιο αντιπροσωπεύουν το 1,4% του παγκόσμιου στόλου, το 3,1% σε χωρητικότητα gross tonnage και το 3,7% σε χωρητικότητα DWT. Για τα δεξαμενόπλοια όμως όσα φέρουν ελληνική σημαία αντιπροσωπεύουν το 8,8% σε αριθμό πλοίων, το 8,8% σε χωρητικότητα gross tonnage και το 9,2% σε χωρητικότητα DWT
Παρά τις δυσμενείς συνθήκες της ναυλαγοράς, ο ελληνόκτητος στόλος παρουσιάζει μικρές αποκλίσεις είτε με θετικό πρόσημο είτε με αρνητικό όσο αφορά την ποσοτική αναλογία των ελληνόκτητων πλοίων σε σύγκριση με τον παγκόσμιο στόλο ανά τύπους.
Σημειώθηκε μικρή αύξηση στα ποσοστά σε σύγκριση με τον παγκόσμιο στόλο στον αριθμό πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα φορτηγά μεταφοράς μεταλλευμάτων, σταθερά παρέμειναν τα ποσοστά για δεξαμενόπλοια και φορτηγά πλοία και ελάχιστη μείωση στις υπόλοιπες κατηγορίες:
– στα δεξαμενόπλοια τα ελληνόκτητα αντιπροσωπεύουν το 25,2% το 2017 όσο και το 2016
– στα χημικά 7,8% το 2016 και 7,5% το 2017
– στα πλοία μεταφοράς αερίου, το 11,7% το 2016 και το 11,2% το 2017
– στα φορτηγά πλοία μεταφοράς μεταλλευμάτων, το ποσοστό που κάλυπταν τα ελληνόκτητα σε σχέση με τον παγκόσμιο στόλο ήταν το 2016 στο 15,7% και το 2017 16,2%
– στα Container Ships το 2016 ήταν 6,6% και το 2017 6,9% και, τέλος,
– στα φορτηγά το 1,7% το 2016 και το 1,6% το 2017