Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Έλληνας ο σχεδιαστής του πιο διάσημου αυτοκινήτου (φωτο)

Ο σχεδιαστής του πιο διάσημου αυτοκινήτου ήταν Έλληνας.

Στις 18 Νοεμβρίου του 1906 στην Σμύρνη γεννήθηκε ο Αλέξανδρος Ισηγόνης. Ο πατέρας του ήταν μηχανικός με καταγωγή από την Πάρο, ενώ η μητέρα του ήταν Γερμανίδα, κόρη πλούσιου ζυθοποιού της Σμύρνης.

Το 1922, ο πατέρας του πέθανε και λίγο καιρό αργότερα ήρθε η Μικρασιατική Καταστροφή. Τυχερός πάνω στην ατυχία του, τον παρέλαβε το αγγλικό ναυτικό και μαζί με την μητέρα του, τους μετέφερε στο Λονδίνο. Ο πατέρας του άλλωστε είχε και βρετανική υπηκοότητα.

Ξεκίνησε να σπουδάζει μηχανικός, σαν τον πατέρα του. Προτιμούσε τις Καλές Τέχνες αλλά η μητέρα του επέμεινε. Σιχαινόταν τα μαθηματικά και απέτυχε τρείς φορές στις εξετάσεις. Πήρε όμως άριστα στο σχέδιο. Συνήθιζε να λέει πως τα μαθηματικά είναι «εχθρός κάθε δημιουργικού μυαλού». Λίγο μετά το τέλος των σπουδών του, ξεκίνησε την καριέρα του στην ακμάζουσα τότε αυτοκινητοβιομηχανία της Μεγάλης Βρετανίας.

Δούλεψε πρώτα στην Humber και αργότερα στην Morris Motor Company. Κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η εταιρεία του ανέλαβε να προμηθεύει με οχήματα τον Βρετανικό στρατό, με τον Ισσιγόνη να σχεδιάζει ένα ελαφρύ αναγνωριστικό όχημα αποφεύγοντας, λόγω του ρόλου του και των ικανοτήτων του, την στράτευση.

Το 1948, παρουσίασε το «Mosquito», που με το όνομα Morris Minor έκανε τεράστιες πωλήσεις, και συνέχισε να παράγεται μέχρι και το 1971. Ήταν ένα αυτοκίνητο για την εργατική τάξη, φθηνό, ευέλικτο και μικρό.

Το 1952 η Morris Motor Company συγχωνεύτηκε με την Austin Motor Company και δημιουργήθηκε ο βρετανικός κολοσσός BMC (British Motor Corporation). Ο Ισσιγόνης έφυγε από την εταιρεία και δούλεψε για την Alvis Car, η οποία κατασκεύαζε αυτοκίνητα πολυτελείας. Τρία χρόνια αργότερα επέστρεψε στην BMC.

Το 1956, η κρίση του Σουέζ είχε μόλις ανεβάσει την τιμή του πετρελαίου, δημιουργώντας την ανάγκη κατασκευής ενός μικρού αυτοκινήτου, φθηνού, που δεν θα χρειάζεται πολλά καύσιμα. Μετά από τρία χρόνια σκληρής δουλειάς, ο Ισσιγόνης παρουσίασε το Morris Mini Minor ή Mini Cooper, όπως έμεινε στην ιστορία. Ήταν ένα αυτοκίνητο λιτό, χωρίς πολλά αξεσουάρ, ασφαλές και εύκολο στην οδήγηση.

Το Mini έγινε παγκοσμίως γνωστό με εκατομμύρια πωλήσεις. Ο Ισσιγόνης έμεινε στην ιστορία των σχεδιαστών αυτοκινήτων, με την δημιουργία του (με αρκετές παραλλαγές) να παραμένει στην παραγωγή για 41 χρόνια! Από το 2000, η BMW, παρουσίασε το «New Mini», ένα πιο σύγχρονο σχέδιο και μεγαλύτερο σε εκτόπισμα αυτοκίνητο.

Το 1969, ο Άλεκ Ισσιγόνης χρίστηκε «Σερ» από την βασίλισσα Ελισσάβετ. Πέθανε στις 2 Οκτωβρίου του 1988, σε ηλικία 82 ετών.
 

Tags
Back to top button