Σε μεγάλο πονοκέφαλο για τα λιμάνια ΟΛΠ-ΟΛΘ εξελίσσεται η παρατεταμένη καθυστέρηση της πραγματοποίησης μετατάξεων υπαλλήλων τους. Επρόκειτο για αίτημα των ίδιων των εργαζόμενων το οποίο διεκδίκησαν μέσω της Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) και πέτυχαν την ικανοποίησή του μετά από ένα μήνα απεργιακών κινητοποιήσεων. Όμως δεν υλοποιείται αν και έχουν περάσει 10 μήνες μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ.
Σύμφωνα με εκπροσώπους του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τα κείμενα είναι έτοιμα-γραμμένα και βρίσκονται στα συρτάρια. Ειδικότερα χρειάζονται ΚΥΑ για να λυθεί το θέμα. Η πρώτη ΚΥΑ για να δηλώσουν τη βούλησή τους οι εργαζόμενοι για μετάταξη και στη συνέχεια να σταλεί στο Διοικητικής Μεταρρύθμισης το οποίο θα ενημερώσει για το πόσες θέσεις υπάρχουν. Μετά θα ακολουθήσει δεύτερη ΚΥΑ για να γίνουν οι μετατάξεις.
«Θεωρούμε ότι μόλις ανακοινωθούν οι θέσεις που υπάρχουν για μετατάξεις θα μειωθεί ο αριθμός των ενδιαφερομένων. Άλλωστε γιατί να φύγουν από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ και να ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο με λιγότερα χρήματα...» είναι η θέση εκπροσώπων του ΥΝΑ.
Ο νόμος για τα μετατάξεις υπαλλήλων των δύο εισηγμένων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα έχει «περάσει» από τη Βουλή και σε αυτόν αναφέρεται ρητά ότι χρειάζεται υπουργική απόφαση του ΥΝΑ και ΚΥΑ του ΥΝΑ και του υπουργείου Εργασίας για να εξειδικευτούν οι όροι και προϋποθέσεις με τις οποίες οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να μετακινηθούν στο δημόσιο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, υπάρχουν εργαζόμενοι από τους περίπου 2.000 που απασχολούνται σε ΟΛΠ και ΟΛΘ οι οποίοι συνεχίζουν να είναι αντίθετοι με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και θέλουν να αποχωρήσουν από τις δύο ΑΕ για να συνεχίσουν να εργάζονται στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.