Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

ΕΕ: Στόχος η εκμηδένιση των ρύπων από τα αυτοκίνητα έως το 2035

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε ένα σχέδιο μέσα από το οποίο προτείνει μηδενισμό των εκπομπών CO2 από καινούργια αυτοκίνητα έως το 2035.

Η Επιτροπή επιδιώκει επίσης μείωση κατά 55% των εκπομπών CO2 έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, αυξάνοντας έναν προηγούμενο στόχο μείωσης κατά 37,5% έως το τέλος της δεκαετίας.

Οι προτάσεις αποτελούν μέρος ενός ευρέος πακέτου για το κλίμα που παρουσιάστηκε την Τετάρτη και στοχεύει στην επιτάχυνση της μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών εκπομπών.

Η ευρωπαϊκή ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA) δήλωσε ότι η απαγόρευση μιας συγκεκριμένης τεχνολογίας δεν συνιστά ορθολογική πρόοδο, προσθέτοντας ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών αυτοκινήτων, πρέπει να είναι παρόντες και να διαδραματίσουν ρόλο στην ομαλή μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

O πρόεδρος της ένωσης και ισχυρός άνδρας της BMW, Oliver Zipse, τόνισε με τη σειρά του ότι «χωρίς αναλυτικό νομοθετικό πλαίσιο και συνεχή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μία τέτοια πρόταση πολύ απλά δεν είναι εφικτή».  

Ωστόσο, οι υπερασπιστές των αυστηρών κανόνων για την προστασία του περιβάλλοντος χαιρέτισαν την πρόταση της Επιτροπής.

«Αυτό είναι ένα σημείο καμπής για την αυτοκινητοβιομηχανία και συνιστά καλά νέα για τους οδηγούς», δήλωσε ο William Todts, εκτελεστικός διευθυντής του ομίλου πράσινων λόμπι μεταφορών και περιβάλλοντος που εδρεύει στις Βρυξέλλες.

«Οι νέοι κανόνες της ΕΕ θα φέρουν πιο κοντά στο ευρύ κοινό ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα δώσουν σημαντική ώθηση στα δίκτυα φόρτισης, πράγμα που σημαίνει ότι τα καθαρά αυτοκίνητα θα είναι σύντομα προσιτά και φθηνά για εκατομμύρια Ευρωπαίους», συμπλήρωσε.

Τα επιβατικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν περίπου το 12% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ, οπότε ο περιορισμός των εκπομπών ρύπων από αυτά, θα είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη των συνολικών κλιματικών στόχων της ΕΕ.

Τα μέτρα θα απαιτήσουν έγκριση από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μια διαδικασία που θα μπορούσε να διαρκέσει περίπου δύο χρόνια.

Ορισμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ανακοινώσει ότι στο άμεσο μέλλον θα διαθέτουν μόνον αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη.

Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν πρώτες τολμήσει να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση θα έχουν σημαντικό πλεονέκτημα.

Ωστόσο, ο στόχος μηδενικών εκπομπών για το 2035 είναι βέβαιο πως θα βρει απέναντί του χώρες με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία.

Για την ενίσχυση των πωλήσεων EV, οι Βρυξέλλες πρότειναν επίσης νομοθεσία που θα απαιτεί από τις χώρες να εγκαταστήσουν δημόσια σημεία φόρτισης σε απόσταση μεταξύ τους όχι μεγαλύτερη από 60 km.

Προβλέπονται 3,5 εκατ. δημόσιοι σταθμοί φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά έως το 2030, που θα φτάσουν τα 16,3 εκατ. έως το 2050.

«Η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα προχωρά πολύ πιο γρήγορα από ό,τι περιμέναμε και για το λόγο αυτό έχουμε την υποχρέωση να δημιουργήσουμε τα κατάλληλα κίνητρα για αυτό», δήλωσε ο Frans Timmermans, επικεφαλής της πολιτικής για την κλιματική αλλαγή της ΕΕ. Οι υποδομές φόρτισης είναι βασικό σημείο, συμπλήρωσε.

Ακόμη και όταν οι αγοραστές θα μπορούν να πληρώσουν για να αποκτήσουν ένα EV, πολλοί θα είναι αυτοί που θα διστάσουν να προχωρήσουν στην απόκτησή του, καθώς η έλλειψη δημόσιων φορτιστών και η αυτονομία των οχημάτων αποτελεί σημαντικό αντικίνητρο.

Η Επιτροπή εκτιμά ότι θα χρειαστεί να δαπανηθούν €80-120 δισ. σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορτιστές σε ολόκληρη την ΕΕ έως το 2040 για να αποκτήσουμε ένα επαρκές δίκτυο φόρτισης.

Tags
Back to top button