Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

Δεν θα το πιστέψετε: Έτσι ήταν τα καμουφλάζ των πολεμικών πλοίων του Α' ΠΠ (εικόνες)

Ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος διήρκησε από το 1914 μέχρι το 1918 και αιματοκύλησε για πρώτη φορά όλη την ανθρωπότητα.

Τον Απρίλιο του 1917 το Βρετανικό Πολεμικό Ναυτικό είχε ένα μεγάλο πρόβλημα να αντιμετωπίσει. Οι ναύαρχοι έβλεπαν τα πλοία τους να εξολοθρεύονται με γρήγορους ρυθμούς από τα γερμανικά υποβρύχια, τα περίφημα U-boat -χάνονταν σχεδόν 8 πλοία κάθε μέρα. Τη λύση την έδωσε ένας καλλιτέχνης και αξιωματικός του ναυτικού.

Το πρόβλημα

Το παραδοσιακό καμουφλάζ των πολεμικών πλοίων δεν λειτουργούσε σωστά γιατί το περιβάλλον (η θάλασσα και ο ουρανός) άλλαζαν συνεχώς από τις καιρικές συνθήκες. Κάτι έπρεπε να γίνει γι' αυτό.

Εκείνη την εποχή που τα όπλα δεν ήταν τόσο εξελιγμένα όσο σήμερα -μιλάμε για τις αρχές του 20ου αιώνα, μην το ξεχνάμε- για να βυθιστεί ένα εχθρικό θωρηκτό έπρεπε να γίνουν τρία πράγματα:

  • Εντοπιζόταν η θέση του στόχου και η πιθανή πορεία του.
  • Προσδιοριζόταν η ταχύτητα του πλοίου και επιβεβαιωνόταν η πορεία του.
  • Εκτοξευόταν η τορπίλη, όχι απευθείας προς το πλοίο, αλλά εκεί που πιστευόταν ότι θα γινόταν η πρόσκρουση.

Το "Razzle Dazzle"

Ξεχάστε την "αορατότητα" και τα stealth του σήμερα. Και μόνο το φουγάρο και ο καπνός έφτανε για να προδώσουν τα ατμοκίνητα πλοία. Οπότε έπρεπε κάπως να μπερδέψουν τα εχθρικά υποβρύχια ώστε να μην ξέρουν πού κατευθύνονταν. Έτσι οι τορπίλες θα πήγαινα -στην κυριολεξία- στον βρόντο.

Ο Βρετανός καλλιτέχνης και αξιωματικός του ναυτικού  (στην φωτογραφία πάνω) είχε μια καινοτόμο ιδέα. Το "" (γνωστό ως "Razzle Dazzle" στις ΗΠΑ). Ο Norman χρησιμοποίησε φωτεινά, έντονα χρώματα και διαγώνιες ρίγες ώστε να δυσκολέψει την εκτίμηση του μεγέθους και της πορείας του πλοίου, ένα κόλπο φτηνό, αποτελεσματικό που διαδόθηκε ευρέως κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Δείτε παρακάτω μερικές απίστευτες φωτογραφίες. Δυστυχώς είναι ασπρόμαυρες, επειδή είναι από τις αρχές του 1900, οπότε βάλτε λίγο τη φαντασίας σας να δουλέψει. Φανταστείτε ένα στόλο βαμμένο κίτρινο, πορτοκαλί και μοβ!

Δυο πρόχειρα σκαριφήματα του πως φαίνονταν τα πλοία.

Tags
Back to top button