Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Blue Monday: Έρχεται η «πιο μελαγχολική ημέρα του χρόνου»

Όπως εκτιμάται, τα έξοδα των Χριστουγέννων, ο άσχημος καιρός, οι στόχοι της Πρωτοχρονιάς που δεν υλοποιήθηκαν, είναι αυτά που κάνουν αυτή την ημέρα την πιο καταθλιπτική της χρονιάς.

Ωστόσο, οι επιστήμονες λένε πως «όχι, δεν είναι η τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου η πιο καταθλιπτική ημέρα του έτους».

Πώς προέκυψε ο όρος

Ο όρος «Blue Monday» επινοήθηκε το 2004 από τον Βρετανό ψυχολόγο Κλιφ Αρνάλ, όταν το ταξιδιωτικό πρακτορείο Sky Travel του ζήτησε να αναπτύξει μια μαθηματική φόρμουλα για να προσδιορίσει την πιο καταθλιπτική ημέρα της χρονιάς.

Ακολούθως το ταξιδιωτικό πρακτορείο χρησιμοποίησε τον όρο «Blue Monday» στη διαφημιστική του καμπάνια, η οποία σχεδιάστηκε για να ενθαρρύνει τις καλοκαιρινές κρατήσεις που, όπως ισχυριζόταν η εταιρεία, θα ανακούφιζαν την κατάθλιψη αυτής της ημέρας.

Όμως, η θεωρία του Αρνάλ έχει απορριφθεί πλήρως από την επιστημονική και ακαδημαϊκή κοινότητα. Δεν υπάρχουν πάντως αξιόπιστα ερευνητικά στοιχεία που να δείχνουν ότι η Blue Monday είναι πιο καταθλιπτική από οποιαδήποτε άλλη ημέρα ή ότι είναι η πιο καταθλιπτική ημέρα του έτους.

Στα στοιχεία που καταγράφονται για τη δημόσια υγεία, όπως η θνησιμότητα, οι απουσίες λόγω ασθενείας, η ψυχιατρική νοσηρότητα, ακόμη και οι εκτιμήσεις για τους θανάτους ή τις απόπειρες αυτοκτονίας, δεν εμφανίζεται αύξηση την τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου κάθε έτους, συγκριτικά με άλλες ημέρες του Ιανουαρίου.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), περίπου 280 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πάσχουν σήμερα από κατάθλιψη.

Tags
Back to top button