Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης (φωτό)

Η συνεχής διασύνδεση και οι ψηφιακές ευκολίες για τους επιβάτες έχουν βάλει φωτιά στα σχεδιαστήρια.

Μεγάλες οθόνες αφής, λεπτότερα-αεροπορικού τύπου καθίσματα, εκτεταμένες γυάλινες επιφάνειες, κάμερες αντί για καθρέπτες, τιμόνια που θυμίζουν χειριστήρια αεροπλάνου ή αυτά που κρατάνε ήδη οι οδηγοί στη Formula 1, μινιμαλιστική προσέγγιση και δημιουργία ενός ακόμα πιο φιλικού για τον οδηγό και τους επιβάτες περιβάλλοντος (χρήσης). Κάπως έτσι θα είναι το εσωτερικό των επιβατικών οχημάτων σε μερικά χρόνια, αν λάβουμε υπόψη τα διάφορα πρωτότυπα που παρουσιάζονται στις εκθέσεις αυτοκινήτου.

Μόνο που στη CES, ως έκθεση τεχνολογίας, η έμφαση δίνεται στο κομμάτι που σχετίζεται με τη διασύνδεση και την παροχή ψηφιακών ευκολιών προς όλους τους επιβάτες. Η προοπτική του να είμαστε παντού και πάντα διασυνδεδεμένοι -σε μεγάλο βαθμό υλοποιήσιμη και σήμερα- επηρεάζει τη σκέψη των σχεδιαστών που βλέπουν την καμπίνα του αυτοκινήτου ως έναν χώρο όπου ο καθένας πρέπει να περνά ευχάριστα την ώρα του, δεδομένου ότι πιθανότατα ακόμα και εκείνος που θα κάθεται στη θέση του οδηγού (όσο αυτή θα υπάρχει με την παραδοσιακή της μορφή, δηλαδή με πετάλια και κάτι σαν τιμόνι) δεν θα έχει και πολλά να κάνει.

Η αυτοματοποίηση, η αυτόνομη οδήγηση, η διασύνδεση δημιουργούν έναν νέο αυτοκινητιστικό περιβάλλον. Η συνεχής ροή της πληροφορίας από το αυτοκίνητο, τον δρόμο και τα γύρω οχήματα, η καθ οδόν αξιοποίηση ασύρματων δικτύων υψηλών ταχυτήτων και η χρήση τεχνολογιών που απλουστεύουν την αλληλεπίδραση, τον χειρισμό και την επικοινωνία (φωνητική επαφή, αναγνώριση των κινήσεων και ίσως σε δεύτερο χρόνο αντίληψη της συναισθηματικής και φυσικής κατάστασης των επιβαινόντων) θα μεταβάλλουν όπως φαίνεται δραστικά την εικόνα που έχουμε σήμερα ανοίγοντας την πόρτα του αυτοκινήτου μας.

Φυσικά, όπως θα έλεγε και κάποιος ποιο εξοικειωμένος με τον χώρο του αυτοκινήτου, από το σχεδιαστήριο του πιο φιλόδοξου ντιζάινερ μέχρι την υλοποίηση και τη γραμμή παραγωγής μεσολαβούν πολλά ‘αλλά’ και ‘άμα’, όμως η τάση οδηγεί προς τα εκεί και μάλιστα εκφρασμένη και φέτος στο Λας Βέγκας από τους αρκετούς μεγάλους της αυτοκίνησης, όπως η BMW, η VW, η Mercedes, η Toyota, η Hyundai, η Mitsubishi. Για την ώρα, μεγάλες οθόνες αφής τοποθετημένες στην κεντρική κονσόλα βλέπουμε ήδη σε κορυφαία μοντέλα, ενώ έγχρωμες οθόνες αντικαθιστούν σταδιακά τους αναλογικούς πίνακες οργάνων ακόμα και στα μικρομεσαία.

ΠΗΓΗ:

Tags
Back to top button