Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΙΣΤΟΡΙΑ

1939: Όταν οι ίδιοι οι Γάλλοι "άδειαζαν" το μουσείο του Λούβρου (φωτό)

Στις 28 Αυγούστου του 1939 η Μόνα Λίζα, τυλιγμένη σε χαρτί εγκατέλειψε το Μουσείο του Λούβρου. Λίγο αργότερα, στις 3 Σεπτεμβρίου, καθώς ο πόλεμος είχε ήδη κηρυχθεί ελήφθη η κρίσιμη απόφαση: Τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του μουσείου έπρεπε και αυτά να φυγαδευτούν.  Κατά τη διάρκεια του πολέμου, το αριστούργημα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταφέρθηκε συνολικά πέντε φορές πριν κατορθώσει να επιστρέψει ασφαλής στο μουσείο. Ηταν ένα απίστευτο, μοναδικό ταξίδι στην ιστορία της τέχνης.

3.690 πίνακες, γλυπτά και αντικείμενα τέχνης μπήκαν μέσα σε ειδικά κουτιά και άρχισαν το ταξίδι της φυγής, με τα επίσημα στοιχεία του μουσείου του Λούβρου να λένε πως χρειάστηκε να γίνουν 37 αποστολές με κονβόι για να φύγουν εκτός πόλης προς τη γαλλική εξοχή, σε κάστρα και μονές που κρίθηκαν ασφαλή.

Οι φωτογραφίες εκείνης της εποχής είναι συγκλονιστικές: Η Νίκη της Σαμοθράκης λίγο πριν σταλεί στο Château de Valençay, η Αφροδίτη της Μήλου ή η Μόνα Λίζα που ακολούθησε την εξής εκπληκτική διαδρομή: Chambord, μετά Louvigny, μετά στο Αββαείό του  Loc Dieu, στο Μουσείο του Montauban και τέλος στο Montal. Ο τότε διευθυντής του Μουσείου του Λούβρου Jaques Jaujard επέβλεψε αυτή την πρωτοφανή στην ιστορία μεταφορά, ενώ η απειλή του πολέμου έπνιγε μέρα με μέρα το Παρίσι.

Κατά τη διάρκεια του πολέμου το  Μουσείου του Λούβρου άρχισε να λειτουργεί ξανά τον Σεπτέμβρη του 1940 με εντολή των Γερμανών. Επρόκειτο βέβαια για ένα συμβολικό, μερικό άνοιγμα του μουσείου, με τα σημάδια του πολέμου εμφανή από τους εισβολείς που προκάλεσαν πολλές ζημιές.

 

Tags
Back to top button