Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Ελληνική Πολιτική

ΥΠΟΙΚ: Αλλαγές για φθηνότερη αγορά αυτοκινήτου

Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών ταξινόμησης μελετούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών με αποτέλεσμα να γίνει πιο φτηνή η αγορά ενός νέου ΙΧ.

Τα αιτήματα άλλωστε που λαμβάνουν στο υπουργείο, από όλους τους φορείς της αγοράς, είναι πολλά και τα περισσότερα προς την ίδια κατεύθυνση, της εκλογίκευσης και εξορθολογισμού του ισχύοντος συστήματος.

Οι εισηγήσεις - προτάσεις που δέχονται στο υπουργείο Οικονομικών αφορούν την αλλαγή του μοντέλου υπολογισμού των τελών ταξινόμησης, προκειμένου να εκλείψουν οι σημαντικές διαφορές που έχουν προκύψει στη φορολόγηση όμοιων αυτοκινήτων με ελάχιστη διαφορά στη λιανική τιμή πώλησης προ φόρων.

Oι προτάσεις που έχουν τεθεί υπ’ όψιν των στελεχών του υπουργείου είναι δύο και αφορούν η μεν πρώτη την υιοθέτηση νέων συντελεστών, ενώ η δεύτερη προβλέπει τη διατήρηση των υφιστάμενων συντελεστών, αλλά κλιμακωτά, δηλαδή οι όποιες επιβαρύνσεις προκύπτουν να αφορούν μόνο το επιπλέον ποσό πάνω από τον βασικό συντελεστή 4% που ισχύει σήμερα.

Η δεύτερη πάντως πρόταση φέρεται ότι συγκεντρώνει, προς το παρόν τουλάχιστον, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των παραγόντων του υπουργείου, αφού με τον τρόπο αυτό θα αρθούν οι σημερινές αδικίες. Είναι αξιοσημείωτο ότι, με βάση τα ισχύοντα, σε ένα αυτοκίνητο με αξία λιανικής προ φόρων 13.999 ευρώ το τέλος ταξινόμησης ανέρχεται σε 4%, ενώ εάν στο ίδιο Ι.Χ. προστεθεί κάποιο αξεσουάρ που ανεβάζει την αξία πάνω από τις 14.001 ευρώ, τότε το τέλος ταξινόμησης διπλασιάζεται, καθώς ο συντελεστής ανεβαίνει στο 8%, με αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά τόσο ο εισαγωγικός δασμός όσο και η τιμή λιανικής.

Oι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης, ανάλογα με την αξία λιανικής προ φόρων, που ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

  • 4% για Ι.Χ. με αξία λιανικής έως 14.000 ευρώ
  • 8% από 14.001 έως και 17.000 ευρώ
  • 16% από 17.001 - 20.000 ευρώ
  • 24% από 20.001 - 25.000 ευρώ
  • 32% για Ι.Χ. με αξία μεγαλύτερη των 25.001 ευρώ.

Έτσι για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο που έχει αξία λιανικής 13.900 ευρώ έχει συντελεστή 4%. Αν όμως στο ίδιο μοντέλο ο αγοραστής επιλέξει επιπλέον εξοπλισμό που κοστίζει 200 ευρώ, τότε η τιμή πάει στα 14.100 και το τέλος ταξινόμησης στο 8%.

Tags
Back to top button