Η Χατσούνε Μίκου μπορεί να είναι μόλις 16 ετών, με 14ετή καριέρα στο τραγούδι, όμως η επιτυχία της σε όλο τον πλανήτη είναι τεράστια.
Ειδικότερα έχει πάνω από 1,65 εκατομμύρια συνδρομητές στο κανάλι της στο YouTube, και άλλα 2,4 εκατομμύρια followers στο Facebook.
Στο ενεργητικό της έχει περισσότερες από 170.000 εμφανίσεις. Οι συναυλίες της πάντα ξεπουλούν σε εισιτήρια, από το Τόκιο και το Λονδίνο, έως τη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες.
Έχει εμφανιστεί στο πλευρό αστέρων της ποπ, όπως η Lady Gaga. Το 2020, σίγουρα θα έκλεβε την παράσταση στο φεστιβάλ Κοατσέλα, εάν δεν είχε προκύψει η πανδημία…
Η Χατσούνε Μίκου με τα μακριά τιρκουάζ μαλλιά είναι αναμφισβήτητα μια Γιαπωνέζα ποπ ντίβα διεθνών διαστάσεων. Σίγουρα όμως δεν είναι παιδί-θαύμα…
Είναι ένα ολόγραμμα μιας φιγούρας ύψους 1,58 μέτρων, 42 κιλών, με τέμπο 70-150 bpm, γέννημα-θρέμμα της ιαπωνικής εταιρείας
Crypton Future Media, με έδρα το Σαπόρο.
Εικονική ντίβα
Οι ιδιοκτήτες της είχαν τη φαεινή ιδέα το 2007 να τη δημιουργήσουν, για να λανσάρουν στην αγορά ένα φωνοσυνθετικό λογισμικό τους.
Αντί, λοιπόν, να προωθήσουν το προϊόν σε ένα κουτί με την εικόνα της χαριτωμένης Χατσούνε Μίκου, την έκαναν ένα εικονικό είδωλο, εφοδιασμένο με μία τράπεζα δεδομένων φωνητικών δειγμάτων και την παρέδωσαν στο κοινό της.
Αρχικά στη χώρα της, όπου έκανε αμέσως θραύση (μιας και οι Ιάπωνες είναι παθιασμένοι με τις φιγούρες των κινούμενων σχεδίων) και μετέπειτα και στον υπόλοιπο κόσμο, εμπλουτίζοντας το λογισμικό και με άλλες γλώσσες.
Χάρη σε αυτήν την αναβάθμιση, η Χατσούνε -που το όνομά της σημαίνει «πρώτος ήχος του μέλλοντος»- έχει ψάλλει διαδικτυακά μέχρι και τον εθνικό μας ύμνο.
Μία σταρ για το κοινό της
Η παγκόσμια απήχησή της ίσως έγκειται στο γεγονός πως, ό,τι κι αν κάνει η Χατσούνε, το αποφασίζουν οι ίδιοι οι θαυμαστές της.
Αυτά γράφουν τα τραγούδια της, σχεδιάζουν τις χορογραφίες της, μέχρι και τα ρούχα που θα βάλει. Αρκεί, φυσικά, να έχουν αγοράσει το λογισμικό της ιαπωνικής εταιρείας. Κάποιοι μάλιστα έχτισαν μέσα αυτό καριέρες…
Τεχνολογικά άλματα
Η πρώτη φορά που… τραγούδησε υπολογιστής ήταν το 1961, όταν οι προγραμματιστές κατάφεραν να κάνουν έναν της IBM να πει το «Daisy Bell (Bicycle Built for Two)»
Τα σύγχρονα vocaloids, στην κατηγορία των οποίων ανήκει η Χατσούνε Μίκου, άρχισαν να αναπτύσσονται στις αρχές του 2000.
Της εικονικής Γιαπωνεζούλας είχαν προϋπάρξει κι άλλες προσπάθειες. Με την απήχηση, ωστόσο, που αυτή απέκτησε, η νέα τεχνολογία έγινε μόδα.
Στο διαδίκτυο υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες βίντεό της, με εκατατομμύρια προβολές.
Στις live συναυλίες της, τη Χατσούνε συνοδεύουν κανονικές μπάντες, με τη τρισδιάστατη φιγούρα της στο κέντρο της σκηνής: αποτέλεσμα της ταυτόχρονης προβολής από προηγμένους προτζέκτορες πάνω σε μια διαφανή οθόνη.
Στη χώρα της, για πολλούς η Χατσούνε Μίκου έγινε μανία. Τόσο, που κυκλοφόρησε στην αγορά και μία διαδραστική μικροσυσκευή με το ολόγραμμά της, ενώ ένας Ιάπωνας την… παντρεύτηκε το 2018, σε μία κανονική τελετή γάμου χωρίς νομική αξία και χωρίς να παρίσταται η νύφη.
«Χρυσές» δουλειές
Αν και απουσία συναυλιών, λόγω πανδημίας, η βιομηχανία που έχει στηθεί γύρω από την εικονική ποπ σταρ ανθεί, σε διάφορους τομείς.
Από τις αρχές του έτους, έχουν στηθεί δύο ψηφιακά πάρκα ψυχαγωγίας, με ανοιχτή πρόσκληση για τους απανταχού θαυμαστές της Χατσούνε Μίκου.
Στο μεσοδιάστημα, η φιγούρα της είναι παντού. Σε προϊόντα. Σε διαφημίσεις για μεγάλες ή και ξένες εταιρείες. Παλιότερα, δε, είχε κάνει και τηλεοπτικές εμφανίσεις, ερμηνεύοντας τραγούδια μέχρι και στο σόου του Ντέβιντ Λέτερμαν.