Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΔΙΕΘΝΗ

Το Facebook ανακοίνωσε ότι εντόπισε ρωσική επιχείρηση επηρεασμού των Αμερικανών ψηφοφόρων

Η διεύθυνση του Facebook ανακοίνωσε ότι ανακάλυψε μια «επιχείρηση», πιθανόν με βάση τη Ρωσία, στο πλαίσιο της οποίας δαπανήθηκαν 100.000 δολάρια για χιλιάδες διαφημίσεις που απευθύνονταν προς το κοινό στις ΗΠΑ και προωθούσαν διχαστικά κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα για μια περίοδο δύο ετών, έως τον Μάιο.

Η εκλογική νομοθεσία των ΗΠΑ απαγορεύει ρητά σε φυσικά και νομικά πρόσωπα από το εξωτερικό να δαπανούν χρήματα με στόχο να επηρεαστεί το αποτέλεσμα των εκλογών ή να ηττηθεί ένας υποψήφιος. Επιτρέπονται διαφημίσεις που αναφέρονται γενικά σε ζητήματα πολιτικού ενδιαφέροντος. Οι διαφημίσεις που αναφέρονται μεν σε κάποιον υποψήφιο αλλά χωρίς να τον υποστηρίζουν ή να καλούν να ηττηθεί βρίσκονται σε μια «γκρίζα ζώνη» από νομική άποψη, σύμφωνα με ειδικούς.

Το Facebook γνωστοποίησε τα ευρήματά του με μια ανάρτηση (1) του Άλεξ Στάμος, του επικεφαλής του για ζητήματα ασφάλειας, ενώ σημείωσε ότι συνεργάζεται με τις αρχές για το ζήτημα των επιχειρήσεων επηρεασμού των ψηφοφόρων κατά τη διάρκεια της εκστρατείας ενόψει των προεδρικών εκλογών του 2016.

Στελέχη του ιστότοπου ενημέρωσαν μέλη των επιτροπών πληροφοριών της Γερουσίας και της Βουλής των Αντιπροσώπων για τις επιχειρήσεις που υποπτεύονται ότι έγιναν από τη Ρωσία, σύμφωνα με μια πηγή στο Κογκρέσο. Οι επιτροπές διεξάγουν έρευνα για τη φερόμενη ανάμιξη της Ρωσίας στις προεδρικές εκλογές του 2016 και για την ενδεχόμενη αθέμιτη σύμπραξη της εκστρατείας του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τη Μόσχα.

Το Facebook παρέδωσε επίσης τα ευρήματά του στον Ρόμπερτ Μάλερ, τον ειδικό εισαγγελέα ο οποίος ερευνά ταυτόχρονα τη φερόμενη ρωσική ανάμιξη στις περυσινές εκλογές στις ΗΠΑ, σύμφωνα με μια ενημερωμένη πηγή. Στον εισαγγελέα παραδόθηκαν αντίγραφα των διαφημιστικών καταχωρίσεων και δεδομένα για τους διαφημιζόμενους, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Το γραφείο του Μάλερ απέφυγε να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο.

Το Facebook διευκρίνισε ότι δεν ανακάλυψε κάποια σύνδεση ανάμεσα στις διαφημίσεις που αγοράστηκαν από τη Ρωσία και κάποια εκστρατεία. Οι διαφημίσεις γενικά ήταν εθνικού ενδιαφέροντος και δεν απευθύνονταν σε κατοίκους Πολιτειών που θεωρείται ότι κρίνουν το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την εταιρεία.

Ακόμη κι αν δεν παραβιάστηκε ο νόμος, ο ιστότοπος έκλεισε 470 λογαριασμούς και σελίδες που συνδέονταν με τις διαφημίσεις αυτές.

Σε πολιτικές διαφημίσεις δαπανήθηκε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας στις ΗΠΑ ένα ποσό ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, χιλιάδες φορές μεγαλύτερο από το ποσό που φέρονται να ξόδεψαν Ρώσοι κατά το Facebook. Όμως τα ευρήματα του ιστότοπου αντηχούν το συμπέρασμα των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών ότι η Μόσχα προσπάθησε ενεργά να επηρεάσει το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ. Η Ρωσία έχει διαψεύσει επανειλημμένα ότι έκανε οποιαδήποτε προσπάθεια γι’ αυτό.

Ένα στέλεχος του ιστότοπου υποστήριξε την Τετάρτη ότι υπάρχουν συνδέσεις, χωρίς να δώσει διευκρινίσεις, ανάμεσα στις διαφημίσεις και ένα ρωσικό «εργοστάσιο τρολαρίσματος», κατά την έκφραση που χρησιμοποίησε, στην Αγία Πετρούπολη.

Tags
Back to top button