Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Γυναίκα

Τα 3+1 πράγματα που δεν ξέρατε ότι γνωρίζουν τα μωρά

Τα βρέφη μπορεί να μην έρχονται στον κόσμο γνωρίζοντας πολλά, έχουν όμως προεγκατεστημένα όλα εκείνα τα... εργαλεία που θα χρειαστούν για να τα μάθουν.

Με άλλα λόγια, μπορεί να μην ξέρουν να μιλάνε, όμως η γλωσσική ικανότητα είναι εγγεγραμμένη στον εγκέφαλό τους – και αντίστοιχα πράγματα συμβαίνουν και με πολλές άλλες δεξιότητες που θα αναπτύξουν μέσα στα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Ωστόσο, φαίνεται πως ακόμη και πριν καταφέρουν να μιλήσουν – ή ακόμη και να περπατήσουν – ήδη έχουν προλάβει να γίνουν «ξεφτέρια» σε πράγματα που μέχρι πρόσφατα θεωρούσαμε ότι απαιτούν πολλά χρόνια ζωής παραπάνω για να γίνουν κατανοητά!

Τι ξέρουν τα μωρά;

  • Να διακρίνουν το καλό από το κακό

Σε έρευνα του πανεπιστημίου Yale, οι επιστήμονες έκαναν μια σειρά από πειράματα παρουσιάζοντας σε μωρά ηλικίας 6 έως 10 μηνών τρεις διαφορετικές παραστάσεις κουκλοθέατρου, στα πλαίσια των οποίων η μία κούκλα δεχόταν βοήθεια από μία δεύτερη, ενώ η τρίτη της συμπεριφερόταν άσχημα. Αν και οι τρεις κούκλες πέρασαν από όλους τους ρόλους, το 80% των μωρών επέλεγε εκείνη που συμπεριφερόταν όμορφα και προσέφερε τη βοήθειά της!

  • Να αντιλαμβάνονται διαφορετικές εκφράσεις

Από την ηλικία των τριών μηνών, το μωράκι σας είναι σε θέση να καταλάβει πότε η έκφρασή σας προδίδει θετικά και πότε αρνητικά συναισθήματα. Μέχρι την ηλικία των εννέα μηνών, αρχίζει να διακρίνει τις συναισθηματικές αποχρώσεις και στις εκφράσεις των αγνώστων. Ωστόσο, αυτή η ικανότητα φαίνεται ότι περιορίζεται κυρίως στους ανθρώπους που μοιάζουν περισσότερο με τους γονείς του – μεταξύ άλλων ως προς το χρώμα του δέρματος. Για να αποφύγετε το ενδεχόμενο να νιώθει επιφυλακτικό απέναντι στους ανθρώπους που διαφέρουν από εκείνο όταν μεγαλώσει, προσπαθήστε να του προσφέρετε ένα περιβάλλον στα πλαίσια του οποίου θα έρχεται σε επαφή με άτομα διαφορετικής κουλτούρας και καταγωγής.

  • Τον σωστό ρυθμό μάθησης

Χωρίς να έχουν μπροστά τους κανένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή σημειώσεις για την ύλη που θα πρέπει να αφομοιώσουν ως το τέλος της χρονιάς, απορρίπτουν αυθόρμητα τα… μαθήματα που είναι είτε πολύ εύκολα είτε πολύ δύσκολα για εκείνα. Επομένως, δώστε σημασία στις αντιδράσεις του: Αν παίζετε μαζί του και εκείνο φαίνεται να βαριέται ή αντιθέτως να βρίσκεται σε ένταση λόγω της υπερπληροφορίας, κάντε τις μετατροπές που απαιτούνται!

  • Να μοιράζονται

Αυτό δεν αφορά τα μωρά, αλλά τα νήπια που από ό,τι φαίνεται διαψεύδουν πανηγυρικά τα… κακόβουλα σχόλια εις βάρος τους. Βλέπετε, αν και έχουν τη φήμη ότι δεν μπορούν να μοιραστούν τίποτα με συνομηλίκους τους, μια νέα μελέτη απέδειξε ότι όχι απλώς ξέρουν πώς να το κάνουν, αλλά και το απολαμβάνουν! Συγκεκριμένα, οι επιστήμονες σύστησαν μια κούκλα σε 20 νήπια ηλικίας 22 μηνών και τους έδωσαν οκτώ κρακεράκια. Στην αρχή, τα παιδάκια παρακολουθούσαν έναν ενήλικα να ταΐζει την κούκλα με τα κρακεράκια, ο οποίος στη συνέχεια τα ενθάρρυνε να κάνουν και εκείνα το ίδιο, προσφέροντας στην κούκλα ένα κράκερ που «βρέθηκε τυχαία» και ένα από το πιάτο τους. Τα παιδιά όχι απλώς έδωσαν και τα δύο κρακεράκια στην κούκλα, αλλά ήταν πιο χαρούμενα όταν της πρόσφεραν τα δικά τους!

Tags
Back to top button