Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΔΙΕΘΝΗ

Σπάνιο βίντεο: Gneisenau & Blucher στον Ατλαντικό τον χειμώνα του 1939

Το γερμανικό θωρηκτό (σύμφωνα με ορισμένους καταδρομικό μάχης) Gneisenau ήταν το δεύτερο πλοίο της κλάσης του και “αδελφό” του Scharnhorst. Ήταν τα δύο πρώτα γερμανικά θωρηκτά που ναυπηγήθηκαν μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τα λεγόμενα “θωρηκτά τσέπης” ήταν ουσιαστικά μεγάλα καταδρομικά, σύμφωνα με το history-point.gr

Το Gneisenau είχε πλήρες εκτόπισμα 38.000 τόνων, μήκος 229,8 μ., πλάτος 30 μ. και βύθισμα 9,9 μ. Προωθείτο από τρεις ατμοστροβίλους Germania συνολικής ισχύος 163.660 ΗΡ που του προσέδιδαν μέγιστη ταχύτητα 31 κόμβων. Είχε ακτίνα ενεργείας 11.500 χλμ. με ταχύτητα 19 κόμβων. Είχε πλήρωμα 1.669 ανδρών.

Το σκάφος έφερε 9 πυροβόλα των 11in. (280 χλστ.), 12 πυροβόλα των 150 χλστ., 14 πυροβόλα των 105 χλστ., 16 πυροβόλα ων 37 χλστ. και 10 πυροβόλα των 20 χλστ. Επίσης έφερε 6 τορπιλοβλητικούς σωλήνες των 533 χλστ. Το πλοίο ήταν καλά θωρακισμένο με τη θωρηκτή ζώνη να έχει μέγιστο πάχος 350 χλστ. και το θωρακισμένο κατάστρωμα να προστατεύεται από θωράκιση μέγιστου πάχους 105 χλστ. Οι πύργοι των κυρίων πυροβόλων έφεραν θωράκιση μεγίστου πάχους 360 χλστ. και το θωρακισμένο κέντρο διεύθυνσης μάχης μέγιστη θωράκιση 350 χλστ. Το σκάφος έφερε έναν καταπέλτη που εξυπηρετούσε 3 υδροπλάνα Arado Ar-196.

Το Gneisenau συμμετείχε στις επιχειρήσεις στη Νορβηγία μαζί με το αδελφό του Scharnhorst. Στην ίδια επιχείρηση συμμετείχε και το Blucher το οποίο και βυθίστηκε, λίγο καιρό μετά το εν λόγω βίντεο. Το Gneisenau επλήγη σοβαρά από το οπλισμένο με πυροβόλα των 15in.βρετανικό Renown στις επιχειρήσεις στη Νορβηγία. Αργότερα επλήγη από νάρκη. Βύθισε όμως, μαζί με το αδελφό του, το βρετανικό αεροπλανοφόρο Glorius, αλλά επλήγη από τορπίλη των βρετανικών συνοδών αντιτορπιλικών. Τον Ιούνιο του 1940 το Gneisenau επλήγη από τορπίλη του βρετανικού υποβρυχίου Clyde.

Αργότερα συμμετείχε σε επιχειρήσεις κατά βρετανικών νηοπομπών στον Ατλαντικό και στην περίφημη Επιχείρηση “Κέρβερος”, διασχίζοντας τη Μάγχη κάτω από τη μύτη των Βρετανών. Το σκάφος επέπεσε σε νάρκη και υπέστη ζημιές. Κατά τη διάρκεια των επισκευών όμως βομβαρδίστηκε από βρετανικά αεροσκάφη και σχεδόν αχρηστεύθηκε. Έτσι αποφασίστηκε η πλήρης ανακατασκευή του σκάφους και ο επανεξοπλισμός του με έξι πυροβόλα των 15in. σε τρεις δίδυμους πύργους. Ωστόσο η εξέλιξη του πολέμου δεν επέτρεψε την υλοποίηση του σχεδίου και το κουφάρι του θωρηκτού βυθίστηκε στο Γκότενχαφεν της Ανατολικής Πρωσίας με σκοπό την απόφραξη του λιμανιού. Αυτό ήταν το τέλος του περήφανου “γίγαντα”.

Για το καταδρομικό Blucher

Tags
Back to top button