Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Travel

Sky Express: Η προσγείωση θρίλερ, το «κόψιμο» επιβατών από πτήση, οι βαλίτσες που βρέθηκαν αλλού και άλλες ιστορίες…

Οι στιγμές τρόμου που έζησαν το βράδυ της Δευτέρας οι επιβάτες της πτήσης της Sky Express από Αθήνα για Λήμνο, με το αεροπλάνο να… τρέμει δεκαπέντε λεπτά μετά την απογείωση, τους επιβάτες να πανικοβάλλονται, να παθαίνουν κρίσεις πανικού, να λιποθυμούν και, τελικώς, να επιστρέφουν στο αεροδρόμιο, δεν είναι οι μοναδικές που έχουν ζήσει επιβάτες που έχουν κατά καιρούς επιλέξει τη συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία για τις μετακινήσεις τους.

Στα δεκατέσσερα χρόνια λειτουργίας της, έχουν καταγραφεί στις πτήσεις της, ταλαιπωρία επιβατών λόγω ακυρώσεων, με ταξιδιώτες να αφήνονται στην τύχη τους στο αεροδρόμιο και άλλους να αναζητούν τις… άφαντες βαλίτσες τους, κατέβασμα επιβατών από το αεροπλάνο, την τελευταία στιγμή, λόγω του ότι ήταν υπέρβαρο, έως προσγειώσεις – θρίλερ και εισαγγελική παραγγελία για προκαταρκτική έρευνα.

Προσγείωση… θρίλερ

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, στις 12 Φεβρουαρίου 2009 αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια που έζησαν 15 επιβάτες και τρία  μέλη πληρώματος στη διάρκεια της προσγείωσης αεροσκάφους της εταιρείας, που κατάφερε να ακινητοποιηθεί αν και είχε σοβαρό πρόβλημα στο σκέλος που ενώνει το δεξί τροχό με την άτρακτο. Το αεροπλάνο εκτελούσε πτήση από τη Ρόδο και τα χειρότερα αποφεύχθηκαν χάρη στους  χειρισμούς του πιλότου.

Επιτροπή εμπειρογνωμόνων διαπίστωσε ότι ο κύλινδρος προσγείωσης του αεροσκάφους αστόχησε, ως αποτέλεσμα υπερφόρτισης. Το αεροσκάφος είχε προηγουμένως υποστεί δύο βαριές προσγειώσεις, οι οποίες δεν είχαν αναφερθεί. Μία από αυτές προκάλεσε ρωγμή σε έναν κύλινδρο του συστήματος προσγείωσης, η οποία μεταδόθηκε, έως ότου ο κύλινδρος έσπασε.

Προκαταρκτική έρευνα για πτήση – θρίλερ

Στις 4 Φεβρουαρίου του 2015, η Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου,  παρήγγειλε τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής εξέτασης για τη διαπίστωση τυχόν παραβάσεως αεροπορικών κανονισμών και τελέσεως των αδικημάτων της διατάραξης της ασφάλειας της αεροπλοΐας και της έκθεσης, μετά από μια πτήση… θρίλερ της εταιρείας Sky Express.

Την προηγούμενη ημέρα, 16 επιβαίνοντες σε πτήση της εταιρείας λαχτάρησαν όταν, κατά την προσγείωση, το μικρό αεροσκάφος δέχτηκε ισχυρή ριπή ανέμου. Πήρε κλίση και μετά βίας σταθεροποιήθηκε για να προσγειωθεί στην άκρη του αεροδιαδρόμου. Όταν ακούμπησε στο έδαφος έσκασε το λάστιχο του αριστερού τροχού. Το αεροπλάνο τροχοδρόμησε με δυσκολία και σταμάτησε στη μέση του διαδρόμου. Το ευτύχημα ήταν πως δεν τραυματίστηκε κάποιος από τους επιβάτες και το πλήρωμα. Το αεροσκάφος εκτελούσε το δρομολόγιο Ηράκλειο Κρήτης – Κάρπαθος – Ρόδος.

Προληπτικά, στο σημείο κατέφθασαν η Πυροσβεστική του αεροδρομίου και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Η Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Ρόδου παρήγγειλε, μεταξύ άλλων, να διερευνηθεί ποιος έδωσε την εντολή για την πραγματοποίηση της πτήσης του συγκεκριμένου ελικοφόρου μικρού αεροπλάνου, σε μέρα που είχαν ματαιωθεί όλες οι πτήσεις, εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που έπνεαν στο νησί. Μάλιστα, είχε ζητήσει να προσκομιστούν το σχέδιο πτήσης, το δελτίο καιρού και να εξεταστούν οι ελεγκτές αεροπλοΐας, η αερολιμενάρχης και οι αρμόδιοι των πύργων ελέγχου στη Ρόδο και στο Ηράκλειο.

“Είναι θέμα εταιρειών και κυβερνητών η πραγματοποίηση των δρομολογίων”

Η αερολιμενάρχης, Ξανθή Κριτσινέλια, απαντώντας σε ερώτηση της «Δημοκρατικής» σχετικά με τους λόγους για τους οποίους πραγματοποιήθηκε το συγκεκριμένο δρομολόγιο, είχε δηλώσει τα εξής: “Στην αεροπορία δεν εκδίδεται απαγόρευση πτήσεων. Είναι θέμα εταιρειών και κυβερνητών η πραγματοποίηση των δρομολογίων. Εμείς δίνουμε στοιχεία του ανέμου και η διοίκηση κάθε εταιρείας, ανάλογα με τα αεροσκάφη που διαθέτει, πράττει τα δέοντα”.

«Έκοψαν» τέσσερα άτομα από την πτήση

Την 1η Δεκεμβρίου του 2017, περίπου 35 επιβάτες περίμεναν στο αεροδρόμιο της Σύρου για να έρθουν στην Αθήνα με τη Sky Express. Όταν έφτασε η ώρα να κάνουν check in, ενημερώθηκαν ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το βάρος και πρέπει να βρεθούν τρεις άντρες ή τέσσερις γυναίκες, οι οποίοι δεν θα ανέβαιναν στο αεροπλάνο και θα έφευγαν την επόμενη μέρα.

Μετά από πολλές συζητήσεις, βρέθηκαν τέσσερις άνθρωποι που δέχτηκαν να αλλάξουν πτήση και να αναχωρήσουν την επόμενη μέρα.

Αλλού οι επιβάτες, αλλού οι βαλίτσες τους

Τελικά, και οι τυχεροί επιβάτες που πέταξαν με το συγκεκριμένο αεροσκάφος, δεν ήταν και τόσο τυχεροί, αφού όταν έφτασαν στο αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” διαπίστωσαν ότι δεν είχαν ταξιδέψει μαζί με τις βαλίτσες τους. Αυτές είχαν ταξιφέψει με πλοίο, το οποίο είχε αναχωρήσει από τη Σύρο μια ώρα αργότερα, από την ώρα που αναχώρησε το αεροσκάφος.

Οι επιβάτες  πήραν τις αποσκευές τους μετά από απίστευτη ταλαιπωρία ωρών, ενώ οι επιβάτες με ανταπόκριση για αλλού, ταξίδεψαν χωρίς βαλίτσες.

Όσοι από τους επιβάτες πήγαν στον Πειραιά για να παραλάβουν τις αποσκευές τους κατήγγειλαν ότι τις είχαν τοποθετήσει σε μια γωνιά του πλοίου χωρίς φορτωτική και ότι το μόνο που έκανε η εταιρεία, ήταν να στείλει κάποιον υπάλληλο να τις καταγράψει.

Τους επιβίβασαν και μετά τους κατέβασαν από το αεροπλάνο γιατί ήταν υπέρβαρο

Στις 6 Φεβρουαρίου του 2019, πολύωρη ταλαιπωρία περίμενε τους επιβάτες πτήσης της Sky Express από Νάξο για Αθήνα.

Η πτήση ήταν προγραμματισμένη για τις 11:00 το πρωί. Όταν οι 42 επιβάτες μπήκαν στο αεροπλάνο, άκουσαν από τα μεγάφωνα ότι το αεροπλάνο ήταν υπέρβαρο και θα έπρεπε κάποιοι από αυτούς να βγουν και να περιμένουν μια επόμενη, έκτακτη πτήση για να πετάξουν στον προορισμό τους. Στα μεγάφωνα ακούστηκαν τα ονόματα όσων θα έπρεπε να κατέβουν από το αεροπλάνο. Δεκαοκτώ άτομα  παρέμειναν στο αεροδρόμιο της Νάξου αναμένοντας το επόμενο αεροπλάνο της εταιρίας για να φύγουν για Αθήνα. Η εταιρεία τους είχε διαβεβαιώσει ότι αυτό θα ερχόταν άμεσα, όμως, σύμφωνα με τις καταγγελίες τους, το περίμεναν για αρκετή ώρα.

“Ήμασταν στο αεροδρόμιο από τις 10.00 το πρωί και απογειωθήκαμε μετά από πέντε ώρες. Δεν υπήρξε καμία ενημέρωση για την ώρα της αναχώρησής μας” ανέφεραν οι επιβάτες της συγκεκριμένης πτήσης, το μαρτύριο των οποίων δεν έλαβε τέλος με την καθυστέρηση της πτήσης.

Όπως κατήγγειλαν, όταν έφτασαν, επιτέλους, στην Αθήνα, οι αποσκευές τους ήταν άφαντες και χρειάστηκε να περιμένουν πολλή ώρα για να τις παραλάβουν.

“Μας έστελναν από εδώ κι από εκεί για να πάρουμε υποτίθεται τις αποσκευές μας και κανείς δεν ήξερε τίποτα. Μπορεί να ήταν έκτακτη η πτήση αλλά δεν υπήρχε κανένας συντονισμός και καμία ενημέρωση” υποστήριξαν οι συγκεκριμένοι επιβάτες.

Απογοήτευση για επιβάτες που ήθελα να κάνουν Ανάσταση στη Μήλο

Το Μεγάλο Σάββατο του 2018, για μια ακόμη φορά, η πτήση της εταιρείας από την Αθήνα, που ήταν προγραμματισμένη να φτάσει αργά το απόγευμα στη Μήλο, τελικά δεν προσγειώθηκε και επέστρεψε στην Αθήνα, προκαλώντας απογοήτευση στους επιβάτες, που είχαν προγραμματίσει να κάνουν Ανάσταση στο κυκλαδίτικο νησί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πιλότοι της εταιρείας επικαλέστηκαν προβλήματα με τους ανέμους, ωστόσο, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, τις ίδιες ημέρες τα δρομολόγια άλλης αεροπορικής εταιρείας εκτελέστηκαν κανονικά.

Πετάξτε με την επόμενη πτήση μας σε… τρεις μέρες

Η 19η Δεκεμβρίου του 2018, ήταν μια μέρα με συνηθισμένες χειμωνιάτικες συνθήκες και κανονική συννεφιά. Στο αεροδρόμιο της Σκύρου πέντε επιβάτες θα πετούσαν για Αθήνα, με αεροσκάφος της Sky Express, το οποίο θα απογειωνόταν στις 12.25 το μεσημέρι.

Σύμφωνα με όσα οι ίδιοι υποστηρίζουν, αρχικά, ενημερώθηκαν ότι η πτήση θα έχει καθυστέρηση και θα πραγματοποιηθεί στις 14.00 το μεσημέρι. Στις 13.30, αφού είχε γίνει το check in οι επιβάτες πέρασαν στην αίθουσα αναχωρήσεων και στις 13.50  ενημερώθηκαν ότι η πτήση ακυρώνεται λόγω νέφωσης και ότι η επόμενη πτήση ήταν προγραμματισμένη για μετά από τρεις μέρες!

Οι πέντε επιβάτες αφέθηκαν στην τύχη τους στο αεροδρόμιο, χωρίς καμιά μέριμνα από την εταιρεία για το πώς θα φύγουν ή πού θα μείνουν.

Η ανακοίνωση της εταιρείας Sky Express

Αναφορικά με την πτήση GQ322 από Αθήνα προς Λήμνο, το Γραφείο Τύπου της Sky Express, διευκρινίζει τα ακόλουθα: Το αεροσκάφος της Sky Express αναχώρησε στην προγραμματισμένη του ώρα από Αθήνα για Λήμνο. Λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν κατά την απογείωση και εμφάνισης τεχνικής ένδειξης, ο κυβερνήτης, ακολουθώντας το πρωτόκολλο ασφαλείας, αποφάσισε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Μετά τους ελέγχους από που διενεργήθηκαν, δεν διαπιστώθηκε κανένα τεχνικό πρόβλημα.

Σε καμία περίπτωση δεν έγινε χρήση σωσιβίων, όπως αναφέρεται στα σχετικά δημοσιεύματα, ούτε τέθηκε θέμα παροχής ασθενοφόρων, ούτε πυροσβεστικών οχημάτων στους επιβαίνοντες, οι οποίοι αναχώρησαν κανονικά με επόμενη πτήση στις 22:18 για τον τελικό προορισμό. Στη Sky Express είμαστε πάντοτε προσηλωμένοι στην ασφάλεια των επιβατών και των πληρωμάτων της, πραγματοποιώντας πάνω από 30.000 πτήσεις ετησίως, σε 32 εσωτερικούς προορισμούς. Στην εταιρεία μας απασχολείται ένα άριστα καταρτισμένο, ειδικευμένο και έμπειρο προσωπικό, ενώ στόχος μας παραμένει να αποτελούμε την Νο1 επιλογή των επιβατών, οι οποίοι το 2018 ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο.
 

Tags
Back to top button