Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΥΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

Σε εξέλιξη τουρκική επιχείρηση »Βαριοπούλα» στα Ίμια (upd)

(Νεότερη ενημέρωση)

Σε εξέλιξη βρίσκεται  σχέδιο »Βαριοπούλα» στα Ίμια, καθώς οι Τούρκοι διόρθωσαν τα ρεπορτάζ τους, αναφέροντας ότι το ελικόπτερο εκτέλεσε χαμηλές πτήσεις επάνω απο τις ελληνικές βραχονησίδες. Μετέτρεψαν δηλαδή τις «χαμηλές πτήσεις» σε…»πτώση».Στις αρχικές αναφορές τους, το ελικόπτερο τη τουρκικής ακτοφυλακής έχασε ύψος και συνετρίβη στην θάλασσα. Όμως, κάτι τέτοιο ουδέποτε συνέβη, όπως διαβεβαίωναν από την πρώτη στιγμή το Κέντρο Επιχειρήσεων του ελληνικού Υπ. Άμυνας όσο και του Λιμενικού. Βέβαια ένα τέτοιο λάθος προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, καθώς οι Τούρκοι ήθελαν να προκαλέσουν την Ελλάδα και να δουν ποια ακριβώς θα ήταν η αντίδρασή μας.

Το ελικόπτερο ήταν της τουρκικής Ακτοφυλακής, ένα ΑΒ 412 παρόμοιου τύπου με το ΑΒ 212 του ΠΝ 21 που είχε πέσει το 1999.

Σύμφωνα με όσα επικαλούνται τουρκικά ΜΜΕ, «το ελικόπτερο εκτέλεσε χαμηλή πτήση πάνω από τα Ίμια στις 15.30 ώρα Τουρκίας (14.30 ώρα Ελλαδας) για 15 λεπτά», με κάποια μέσα να κάνουν λόγο για «δύο εξορμήσεις». Στα ρεπορτάζ τους αναφέρουν ακόμη ότι «μπροστά από τα Ίμια έκανε περιπολία ένα σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής και άλλα δύο έκαναν περιπολία από απόσταση ενός ναυτικού μιλίου από τα Ίμια. Τα ελληνικά σκάφη παρακολουθύσαν από την Λέρο και την Καλόλιμνο τις κινήσεις του τουρκικού ελικοπτέρου και των τουρκικών σκαφών».

Οπως μεταδίδει η τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα Yeni Safak, ελικόπτερο πραγματοποίησε χαμηλή κοντά στα Ίμια και παρέμεινε στην περιοχή για περίπου πέντε λεπτά.

Η εφημερίδα αναφέρει πως οι περιπολίες της Ακτοφυλακής συνεχίζονται εντατικά κοντά στα Ίμια, λόγω του ότι συμπληρώθηκαν πριν λίγες εβδομάδες 21 χρόνια από την κρίση του 1996.

Το σχέδιο με την κωδική ονομασία «Βαριοπούλα», προέβλεπε την τοποθέτηση εκρηκτικών σε τζαμί, την κατάρριψη αεροσκάφους της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας με τον ισχυρισμό πως καταρρίφθηκε από την Ελλάδα με τελικό στόχο ελληνοτουρκικής έντασης.  Οι τούρκοι στρατηγοί είχαν καταστρώσει σχέδιο και της κατάληψης της περιοχής του Βόρειου Εβρου! Το τελικό στάδιο αυτού του σχεδίου προέβλεπε πως λόγω της μεγάλης αναταραχής αυτών των γεγονότων, θα ανατρέπονταν ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και η κυβέρνηση του που είχε έρθει στην εξουσία το Νοέμβριο του 2002.

Στο πλαίσιο της δίκης της Βαριοπούλας κατηγορούνται 365 απόστρατοι και εν ενεργεία αξιωματικοί και πολλοί απόστρατοι αξιωματικοί.

(17:15)

Oι Τούρκοι διαδίδουν πως το ελικόπτερο καττερίφθη από ελληνικά πυρά, σύμφωνα όμως με πηγές από το ΓΕΕΘΑ κάτι τέτοιο δεν ισχύει και απορρίπτουν αυτό το σενάριο. Το ελικόπτερο ανήκει στην τουρκική ακτοφυλακή και πραγματοποιούσε χαμηλές πτήσεις στην περιοχή κοντά στα Ιμια.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=50&v=Fgel805I1YA

Tags
Back to top button