Την ώρα που οι υποτιθέμενες συζητήσεις για την εύρεση πρόσφορου εδάφους για την οριοθέτηση της ΑΟΖ μας με την Τουρκία, βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξυ των ΥΠΕΞ των δύο χωρών και επικρατούν τάχα "ήρεμα νερά" στο Αιγαίο, η Τουρκία ποντίζει το πρώτο εγχώριας κατασκευής υπεράκτιο περιπολικό πλοίο κλάσης Hisar (ADKG), μια ενδεικτική θα λέγαμε κίνηση των μελλοντικών της προθέσεων στο Αρχιπέλαγος, που κάθε άλλο παρά ειρηνικές και στο πλαίσιο του διαλόγου εντάσσεται.
Το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό παρέλαβε το πρώτο εγχώριο υπεράκτιο περιπολικό κλάσης Hisar (ADKG) AKHİSAR
Ενδεικτικό είναι τουρκικό X το οποίο επισημαίνει:"Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μοιράστηκε εικόνες του πρώτου υπεράκτιου περιπολικού πλοίου κλάσης Hisar (ADKG) AKHİSAR, το οποίο ναυπηγήθηκε στη Διοίκηση του Ναυπηγείου Κωνσταντινούπολης υπό τον κύριο ανάδοχο ASFAT.
Τεχνικές Προδιαγραφές
● Μήκος: 99,56 μέτρα
● Πλάτος: 14,42 μέτρα
● Βύθισμα: 3,77 μέτρα
● Εκτόπισμα: 2.300 τόνοι
● Ταχύτητα: 24 κόμβοι (44,45 km/h)● Πλήρωμα: 104
Σλυμφωνα δε με πληροφορίες η ASFAT σχεδιάζει να παραδώσει 2 υπεράκτια περιπολικά πλοίοα κλάσης Hisar στο Τουρκικό Ναυτικό με μεσοδιαστήματα 6 μηνών το 2025. Το δεύτερο OPV κλάσης Hisar, το μελλοντικό TCG Koçhisar βρίσκεται επί του παρόντος υπό κατασκευή στο Ναυτικό Ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης.
Αποστολή του Τουρκικού Περιπολικού ανοικτής θαλάσσης
Αποστολή του σύμφωνα με τους Τούρκους είναι η προστασία κυριαρχικών δικαιωμάτων σε παράκτια ύδατα, Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και περιοχές ανοικτής θάλασσας εντός του πεδίου εφαρμογής των κανόνων του εθνικού και διεθνούς δικαίου, η εκτέλεση αποτελεσματικών και αδιάλειπτων καθηκόντων αναγνώρισης και επιτήρησης/προτύπων, έλεγχος περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας, καθιέρωση θαλάσσιας ασφάλειας , πρόληψη του λαθρεμπορίου και της πειρατείας, η προστασία των θαλάσσιων πόρων και η πρόληψη της παράνομης αλιείας, η παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε φυσικές καταστροφές, τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων έρευνας και διάσωσης και την προβολή σημαίας και παρουσίας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Διαθέτει:
Εμβέλεια πλεύσης 5000 μιλίων με ταχύτητα πλεύσης 15 κόμβων
Επιβιωσιμότητα μέχρι τη θαλάσσια κατάσταση 7b
Δυνατότητα λειτουργίας ελικοπτέρου στη θαλάσσια κατάσταση 4B
Μέγιστη Ταχύτητα : 20+ κόμβοι
Ταχύτητα πλεύσης : 15 κόμβοι
Ναυσιπλοΐα Σία : 5000 μίλια με 15 κόμβους
Χωρητικότητες δεξαμενών
Καύσιμο (F76) : 250 τόνοι
Καθαρό Νερό : 30 τόνοι
Βοηθητικά Μηχανήματα : 4 x 560 kW γεννήτριες diesel
1 x 200 kW γεννήτρια έκτακτης ανάγκης
Οχήματα πλοίων και εμπορευματοκιβώτια : 2 x RHIB (ελάχιστη χωρητικότητα 6 ατόμων, μέγιστη ταχύτητα 45 κόμβων)
Σύστημα μεταφοράς και χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων 2 x 20 πόδια
Σύστημα Διαχείρισης Μάχης
IFF (Ανακριτής/Αναμεταδότης) (Προαιρετικό)
Ραντάρ πλοήγησης (X-Band x 2, S Band x1)
Σύστημα πλοήγησης (GPS, Σύστημα αυτόματου εντοπισμού (AlS), Echo-sounder, Speed-log, Wind System, Electronic Chart Display (ECDIS), Gyros (Main and Aux.) και Digital Repeaters
Ηλεκτροοπτικό σύστημα (TV/IR/LRF)
Ηλεκτρονικό Σύστημα Μέτρησης Υποστήριξης (ESM) με Σύστημα Chaff Decoy (RF/lR) (ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ)
Όπλα (1x 30 mm και 2xt2,7 mm Σταθεροποιημένο πολυβόλο)
Σύστημα TACAN (για Λειτουργίες Helo)
Κύριο και βοηθητικό σύστημα μετάδοσης κίνησης
2 x Μηχανές Diesel
Σύστημα κίνησης
2 x CPP έλικα
Head Thruster
1 x Pusher τύπου Tunnel
Διάρκεια παραμονής στη θάλασσα: 30 ημέρες
Τα πλοία επιτήρησης του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού
H Διοίκηση Πλοίων Επιτήρησης του Αρχηγείου Στόλου διαθέτει 15 Πολεμικά Πλοία, εκ των οποίων τα 7 χρήζουν άμεσης αντικατάστασης.
Πρόκειται για:
• τα 5 ξύλινου κύτους Παράκτια Περιπολικά ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ (Ρ196), ΠΗΓΑΣΟΣ (Ρ199), ΤΟΞΟΤΗΣ (Ρ228) ναυπήγησης 1966 και ΑΝΤΩΝΙΟΥ (Ρ286), ΣΤΑΜΟΥ (Ρ287) ναυπήγησης 1974
• την Κανονιοφόρο ΤΟΛΜΗ (Ρ229) ναυπήγησης 1969 και
• την Κανονιοφόρο BOTΣΗΣ (Ρ72), πρώην ΤΠΚ, ναυπήγησης 1973.
Τα ανωτέρω θα αντικατασταθούν από ισάριθμα ΠΠ χαλύβδινου κύτους και συγκεκριμένα 4 κλάσης Island και 3 κλάσης Marine Protector που μεταβιβάζονται από τις ΗΠΑ.
Υπενθυμίζεται ότι τα μικρά Πολεμικά Πλοία της ΔΠΕ εκτός από περιπολίες στο Ανατολικό Αιγαίο εξυπηρετούν και έναν άλλο σημαντικό σκοπό: την εκπαίδευση νέων Κυβερνητών του ΠΝ.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι οι Τούρκοι πιστοί στην εξυπηρέτηση του ανυπόστατου και παράνομου ιδεολογήματός τους, αυτού της "Γαλάζιας Πατρίδας", ναυπηγούν και παραδίδουν συνεχώς πλοία στο Πολεμικό τους Ναυτικό, επιδιώκοντας να κυριαρχήσουν σε Αιγαίο και ΝΑ Μεσόγειο.
Η κατάσταση η οποία ήδη δεν εξελίσεται καλά για τη χώρα μας, αφού πληρώνουμε διαρκώς για να αγοράσουμε πολεμικά πλοία από τρίτες χώρες, θα γίνει ακόμη χειρότερη μελλοντικά, αφού η Τουρκία για το 2025 θα δαπανήσει 14 φορές περισσότερα χρήματα από την Ελλάδα για τις αμυντικές της δαπάνες.
Απαιτείται συνεπώς η λήψη δραστικών μέτρων τα οποία θα αποτελούν, ένα συνδυασμό συνέχισης αγορών πολεμικών πλοίων από τρίτες χώρες, αγορά και εγκατάσταση σε νησιά μας πυραυλικών συστημάτων εδάφους-θαλάσσης για δημιουργία συνθηκών άρνησης θαλάσσια πρόσβασης ή πρόσβασης περιοχής στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό,ανάπτυξη της αμυντικής βιομηχανίας μας, συμμετοχή σε ανάλογα προγράμματα της ΕΕ μέσω PESCO, εμβάθυνση συμμαχιών με φίλες χώρες, όπως Γαλλία-Ισραήλ-ΗΠΑ , αλλά και δημιουργία νέων με χώρες όπως η Ινδία.