Πριν λίγες ώρες έλαβε χώρα η παρθενική πτήση ενός από τα πιο περίεργα αεροσκάφη που έχουν κατασκευαστεί ποτέ: του αμερικανικού πειραματικού αεροσκάφους δοκιμών X-59 Quiet Supersonic Technology (ή απλώς QueSST). Το αεροσκάφος αυτό αναμένεται να βοηθήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες στην ανάπτυξη τεχνολογιών που θα μπορούσαν να βρουν εφαρμογή στις επιβατικές υπερηχητικές πτήσεις.
Δοκιμάζουν το «Μέλλον»
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τον αμερικανικό τύπο, η πρώτη πτήση του X-59 έλαβε χώρα στην εγκατάσταση ονόματι Plant 42 της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας στο Palmdale της πολιτείας της Καλιφόρνια. Φωτογράφοι βρέθηκαν στο σημείο για να απαθανατίσουν την παρθενική πτήση αυτού του πολύ ιδιαίτερου αεροσκάφους και μετέπειτα δημοσίευσαν τις εικόνες στο διαδίκτυο.
Μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωση της πτήσης, το X-59 πιστεύεται πως μετακινήθηκε στο ερευνητικό κέντρο Armstrong Flight Research Center της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας NASA. Εκεί αναμένεται να πραγματοποιηθούν περισσότερες δοκιμαστικές πτήσεις, στην επικράτεια της αεροπορικής βάσης Edwards της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας (επίσης στην Καλιφόρνια).
Πριν λάβει χώρα η παρθενική πτήση, η NASA είχε ανακοινώσει πως οι πρώτες δοκιμές θα γίνουν σε χαμηλό υψόμετρο και με χαμηλή ταχύτητα για να διασφαλιστεί ότι όλα τα συστήματα λειτουργούν σωστά και αξιόπιστα. Οι επόμενες δοκιμαστικές πτήσεις θα λαμβάνουν χώρα σε όλο και υψηλότερα υψόμετρα και με όλο και μεγαλύτερη ταχύτητα. Ο στόχος είναι σύντομα το X-59 να πετάει με υπερηχητική ταχύτητα, δηλαδή μεγαλύτερη από αυτήν του ήχου (1.234 χλμ/ώρα).
Όσο για το ίδιο το X-59 να σας ενημερώσουμε πως αποτελεί δημιούργημα του τμήματος Skunk Works της κορυφαίας αμερικανικής αεροναυπηγικής εταιρείας Lockheed Martin. Η Skunk Works είναι γνωστή για τους μοναδικούς σχεδιασμούς αεροσκαφών που αναπτύσσει.
Ο κύριος στόχος του X-59 είναι να αποδείξει ότι ορισμένα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά μπορούν να μειώσουν σημαντικά τον εκκωφαντικό κρότο που προκαλεί το σπάσιμο του φράγματος του ήχου. Αυτός ο υπερηχητικός κρότος, γνωστός και ως sonic boom, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των υπερηχητικών επιβατικών πτήσεων. Ακόμη και τα στρατιωτικά αεροσκάφη δεν επιτρέπεται να αναπτύξουν ταχύτητα μεγαλύτερη από του ήχου κοντά σε κατοικημένες περιοχές, λόγω αυτής της ηχορύπανσης.