Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Πώς αντιδρούν δύο τεχνητές νοημοσύνες όταν έρθουν αντιμέτωπες; (βίντεο)

Πώς θα αντιδρά μια τεχνητή νοημοσύνη όταν βρεθεί αντιμέτωπη με μια άλλη και ειδικά όταν αυτές έχουν αντικρουόμενους στόχους; Θα υπάρξει σύγκρουση ή συνεργασία; Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα επιχείρησε να δώσει μια νέα μελέτη της DeepMind της Google που δημοσιεύθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.


Στο πλαίσιο της μελέτης οι ερευνητές δοκίμασαν τις τεχνητές νοημοσύνες θέτοντάς τους μια σειρά από διλήμματα σε απλά βιντεοπαιχνίδια. Το ένα παιχνίδι ήταν το Gathering όπου οι δύο παίκτες πρέπει να μαζέψουν μήλα, έχοντας την επιλογή να στοχεύσουν με λέιζερ τον άλλον παίκτη για να τον βγάλουν εκτός παιχνιδιού και το δεύτερο το Wolfpack, όπου δύο παίκτες κυνηγούν έναν τρίτο σε ένα περιβάλλον με εμπόδια. Οι παίκτες αποκτούν πόντους όχι μόνο από το ότι πιάνουν το «θήραμα», αλλά όταν και άλλοι παίκτες βρίσκονται κοντά σε αυτό όταν πιάνεται.

Στο Gathering ο μπλε και κόκκινος παίκτης μαζεύουν μήλα και στοχεύουν με λέιζερ (κίτρινη γραμμή)

Ποια ήταν η συμπεριφορά των τεχνητών νοημοσύνων στα παιχνίδια; Όπως αναφέρει το The Verge, αυτές άλλαζαν συμπεριφορά ανάλογα με την κατάσταση. Στο Gathering οι περισσότερες AI αύξαναν τη χρήση του λέιζερ μόνο όταν τα μήλα δεν ήταν αρκετά, όταν όμως μπήκε στο παιχνίδι μια πιο εξελιγμένη νοημοσύνη, τότε αυτή χρησιμοποιούσε συχνότερα το λέιζερ, σαν να έχει πιο επιθετική συμπεριφορά.

Στο Wolfpack οι κόκκινοι παίκτες κυνηγούν τον μπλε αποφεύγοντας τα γκρι εμπόδια.


Οι ερευνητές θεωρούν ότι η πιο εξελιγμένη νοημοσύνη χρησιμοποίησε πιο πολύ το λέιζερ γιατί αυτή η πράξη είναι πιο απαιτητική από υπολογιστικής πλευράς, για αυτό ακριβώς και την απέφευγαν οι άλλες τεχνητές νοημοσύνες φροντίζοντας να προσαρμόζονται σε μια κατάσταση που γνωρίζουν ότι θα αποδώσει.

Ωστόσο τα συμπεράσματα δεν ήταν ακριβώς ίδια στο δεύτερο παιχνίδι, αφού όσο πιο εξελιγμένη ήταν μια τεχνητή νοημοσύνη τόσο πιο εύκολο ήταν να συνεργαστεί με τους άλλους παίκτες – πράξη που επίσης απαιτεί περισσότερη υπολογιστική δύναμη.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η συμπεριφορά των AI αλλάζει ανάλογα με τους κανόνες που ισχύουν κάθε φορά. Αν λόγου χάρη αυτοί οι κανόνες επιβραβεύουν την επιθετική συμπεριφορά (π.χ. στόχευσε στον παίκτη για να πάρεις περισσότερα μήλα) τότε η τεχνητή νοημοσύνη θα γίνεται πιο επιθετική. Αν από την άλλη οι κανόνες επιβραβεύουν τη συνεργασία (π.χ. συνεργαστείτε για να κερδίσετε και οι δύο πόντους) τότε και οι τεχνητές νοημοσύνες θα είναι πιο συνεργάσιμες.

Όπως καταλήγει το δημοσίευμα, τα συμπεράσματα της έρευνας δείχνουν ότι για να ελέγξει κανείς μελλοντικά πολύπλοκα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, είναι σημαντικό να βεβαιωθεί ότι θα ορίσει τους σωστούς κανόνες. 

Tags
Back to top button