Την ίδια ώρα, όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Η Καθημερινή της Κυριακής» με βάση την λιανική τιμή χρέωσης του πετρελαίου κίνησης η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στις πρώτες 15 θέσεις με τις ακριβότερες τιμές.
Μάλιστα οι Έλληνες νησιώτες έχουν βρεθεί σε ακόμη χειρότερη θέση. Από την προηγούμενη Δευτέρα πληρώνουν ένα λίτρο βενζίνης 95 οκτανίων ακόμη και προς 1,93 ευρώ το λίτρο, τιμή η οποία δεν εντοπίζεται ούτε καν στην πιο ακριβή χώρα του πλανήτη, που είναι το Χονγκ Κονγκ.
Το οικονομικό επιτελείο σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, προσδοκά ότι η αύξηση της φορολογίας στις τιμές των καυσίμων θα φέρει στα κρατικά ταμεία 670 εκατ. ευρώ περισσότερα μέσα στο 2017 συγκριτικά με το 2016. Ωστόσο, ενώ το κύμα ανατιμήσεων σαρώνει την αγορά από την Πρωτοχρονιά, η πτώση της κατανάλωσης είναι συνεχής κατά τη διάρκεια των τριών μνημονίων. Μόνο οι πωλήσεις της αμόλυβδης έχουν συρρικνωθεί κατά περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο λίτρα σε ετήσια βάση.
Τα δημόσια έσοδα αναμένεται να επηρεαστούν και από τη συνεχιζόμενη «στροφή» στην πετρελαιοκίνηση: το υπουργείο Οικονομικών επιχειρεί να περιορίσει τη ζημιά αυξάνοντας περισσότερο τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης απ’ ότι στην αμόλυβδη (10 λεπτά του ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ στο πετρέλαιο έναντι 4 λεπτών στην αμόλυβδη).