Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Πόλεμος στην Ουκρανία και Τέχνη – Τι συμβαίνει με τους Ρώσους καλλιτέχνες που στηρίζουν τον Πούτιν

Τα πολιτιστικά ιδρύματα ανά τον κόσμο θέλουν να δείξουν την υποστήριξή τους στην Ουκρανία, που βρίσκεται στην ενδέκατη ημέρα πολέμου με τη Ρωσία. Όμως, καθώς ορισμένοι καλούν τους Ρώσους καλλιτέχνες να καταγγείλουν τη ρωσική στρατιωτική εισβολή και προσωπικά τον Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, αντιμετωπίζουν δύσκολα ερωτήματα σχετικά με την ελευθερία του λόγου και το αν πρέπει να ελέγχουν τις απόψεις των συνεργατών τους.

Τον προβληματισμό αυτό για την ελευθερία της έκφρασης εκφράζουν με άρθρο τους οι New York Times με αφορμή ότι κορυφαίοι πολιτιστικοί οργανισμοί διακόπτουν οριστικά ή αναστέλλουν, επ’ αόριστο τη συνεργασία τους με Ρώσους καλλιτέχνες.

Ενδεικτικά, ο Peter Gelb διευθυντής της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε ότι θα διακόψει τη συνεργασία με όλους τους Ρώσους καλλιτέχνες ή φορείς που υποστηρίζουν τον Πούτιν ή υποστηρίζονται οικονομικά από αυτόν. Απόφαση που θα ισχύει μέχρι τη λήξη του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανία.

«Ο πόλεμος στην Ουκρανία είναι μια τρομερή τραγωδία τόσο για τους Ουκρανούς όσο και για τους Ρώσους», αναφέρεται στην ανοιχτή επιστολή 1.700 Ρώσων καλλιτεχνών την επομένη της ρωσικής εισβολής.

Όπως ανέφεραν ο πόλεμος «φέρνει μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, απειλεί την οικονομία και την ασφάλειά μας και θα οδηγήσει τη χώρα μας σε πλήρη διεθνή απομόνωση. Ταυτόχρονα, είναι εντελώς άσκοπος –οποιαδήποτε επιβολή της ειρήνης μέσω της βίας είναι παράλογη».

Και ενώ δεκάδες είναι οι Ρώσοι καλλιτέχνες που παραιτούνται ή εκφράζουν δημοσίως το κατηγορώ τους για την στρατιωτική εισβολή στην Ουκρανία, τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν στις ηχηρές αποχωρήσεις.

Ο Βαλέρι Γκεργκίεφ απολύθηκε από αρχιμαέστρος της Φιλαρμονικής του Μονάχου

Η περίφημη Φιλαρμονική της Βιέννης που είχε προγραμματισμένες τρεις συναυλίες στο περίφημο Carnegie Hall αντικατέστησε τον διάσημο Βαλέρι Γκερκίεφ (Valery Gergiev) που συνδέεται με προσωπικές σχέσεις με τον Ρώσο πρόεδρο.

«Όλοι γνώριζαν εδώ και χρόνια, συμπεριλαμβανομένης και της τοπικής διοίκησης του Μονάχου, την προθυμία του μαέστρου για συμβολικές συναυλίες και δηλώσεις υπέρ του Κρεμλίνου. Όσο σκανδαλώδες κι αν ήταν αυτό, δεν του έκανε κακό, μέχρι πρόσφατα», έγραψε η εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Οι καλλιτέχνες Κιρίλ Σαβτσένκοφ και Αλεξάνδρα Σουκάρεβα και ο επιμελητής Ραϊμούντας Μαλασάουσκας απέσυραν την συμμετοχή τους από την Μπιενάλε της Βενετίας και το Ρωσικό Περίπτερο στην μεγάλη εικαστική διοργάνωση θα παραμείνει κλειστό.

Η Βασιλική Όπερα του Λονδίνου ανακοίνωσε ότι ακυρώνει παραστάσεις του διάσημου μπαλέτου Μπολσόι, οι οποίες προβλέπονταν για το καλοκαίρι, λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Εκτός Metropolitan Opera η Άννα Νετρέμπκο

Στον αντίποδα η απόλυτη σταρ της όπερας, Άννα Νετρέμπκο που εμφανίστηκε το καλοκαίρι στο Παναθηναϊκό Στάδιο προσπάθησε να κρατήσει αποστάσεις από την εισβολή.

Μετά την ανακοίνωση της Metropolitan Opera ότι σταματάει τη συνεργασία μαζί της γιατί αρνήθηκε δημόσια να αποκηρύξει τον Βλαντίμιρ Πούτιν δήλωσε:

«Έπειτα από ώριμη σκέψη, έλαβα την εξαιρετικά δύσκολη απόφαση να αποσυρθώ προς το παρόν από τη συναυλιακή ζωή. Δεν είναι η καλύτερη στιγμή για να δίνω συναυλίες. Ελπίζω ότι το κοινό μου θα κατανοήσει αυτή μου την απόφαση», δήλωσε με ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η Νετρέμκο είναι εδώ και χρόνια υποστηρίκτρια του Βλαντίμιρ Πούτιν και το όνομά της βρίσκεται μεταξύ των καλλιτεχνών οι οποίοι το 2014 είχαν υπογράψει ανοιχτή επιστολή υπέρ της προσάρτησης της Κριμαίας στη Ρωσία.

Mε νεότερη ανάρτησή της το Σάββατο στο Instagram και μετά την κατακραυγή στα social media για την άρνηση της να καταδικάσει τον Πούτιν έγραφε ότι είναι «αντίθετη σε αυτόν τον πόλεμο», προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «δεν είναι σωστό να αναγκάζονται καλλιτέχνες, ή οποιοδήποτε δημόσιο πρόσωπο, να εκφράζουν δημόσια τις πολιτικές τους απόψεις και να αποκηρύττουν την πατρίδα τους».

Tags
Back to top button