Τι σχέση έχουν οι επιδρομές αναρχικών στην Πατησίων, τα πυρπολημένα τρόλεϊ και ο επιχειρησιακός οδηγός αναγνώρισης τζιχαντιστών, αναρχικών και άλλων εξτρεμιστών που εξέδωσε η ΕΛ.ΑΣ προετοιμάζοντας ουσιαστικά τους πολίτες για τον πόλεμο των πόλεων;
Tην συγκλονιστική αποκάλυψη την έκανε η εφημερίδα «Παραπολιτικά». Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Δ. Κεμπέ ένα μικρό τζαμί λειτουργεί μέσα στο Πολυτεχνείο, όπου ισχύει το πανεπιστημιακό άσυλο.
Ο εν λόγω παράνομος λατρευτικός χώρος χρησιμοποιείται από ακραίους ισλαμιστές για κατήχηση και προσηλυτισμό.
Αυτή η πληροφορία δόθηκε στις αστυνομικές Αρχές λίγες μέρες μετά την ύποπτη και ανεξιχνίαστη πυρπόληση περιπτέρου δίπλα από το Πολυτεχνείο, στην διασταύρωση Πατησίων και Τοσίτσα.
Εξετάζεται το ενδεχόμενο η πυρπόληση του περιπτέρου να είναι αποτέλεσμα διαφωνιών και συγκρούσεων ακραίων ισλαμιστικών στοιχείων στο κέντρο της Αθήνας.
Οι Αρχές εικάζουν ότι το εν λόγω τζαμί δημιουργήθηκε πρόσφατα από ακραίους ισλαμιστές, οι οποίοι δεν γίνονταν δεκτοί στα υπόλοιπα τζαμιά της Αθήνας από τον φόβο των ιμάμηδων, μήπως τεθούν στο στόχαστρο διώξεων!
Σύμφωνα με μαρτυρίες το τζαμί λειτουργεί σε κάποια από τις υπόγειες αποθήκες, πιθανόν στην πίσω πλευρά του Πολυτεχνείου προς την Μπουμπουλίνας, δηλαδή απέναντι από το υπουργείο Πολιτισμού!
Όλα συγκλίνουν στο γεγονός πως η ΕΛ.ΑΣ. έχει στα χέρια της συγκεκριμένες πληροφορίες για ακραία στοιχεία, πράκτορες, ισλαμιστές που προετοιμάζονται για αστικό πόλεμο. Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν ήταν ο επιχειρησιακός οδηγός 17 σελίδων που εξέδωσε η Ελληνική Αστυνομία.
Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», στον οδηγό γίνεται και παρουσίαση… τατουάζ με σύμβολα, εμβλήματα και λογότυπα που παραπέμπουν σε εξτρεμιστικές-τρομοκρατικές οργανώσεις, σε θρησκευτικά υποκινούμενη ριζοσπαστικοποίηση αλλά και σε ακροδεξιό εξτρεμισμό.
Το ίδιο γίνεται με σύμβολα που εντοπίζονται σε κοσμήματα, αξεσουάρ, ρούχα, αφίσες, ακόμη και σε… αυτοκόλλητα αυτοκινήτων.
Δυστυχώς, η συγκεκριμένη μελέτη προέβλεψε τις επιθέσεις σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους συγκέντρωσης πλήθους (μαλακούς στόχους – soft targets), όπως αυτή που εκδηλώθηκε πρόσφατα στο Βερολίνο αλλά και στην Κωνσταντινούπολη.
Ο επιχειρησιακός οδηγός παρομοιάζει τη διαδικασία της ριζοσπαστικοποίησης στο σχήμα του γνωστού παιχνιδιού «φιδάκι», όπου θα πρέπει να βρεθούν τρόποι για να ελαχιστοποιηθούν οι σκάλες και να πολλαπλασιασθούν τα εμπόδια («φίδια») προκειμένου να έρθει το άτομο όσο πιο κοντά γίνεται στην αρχή.
Αυτό το μοντέλο παρουσίασης της ριζοσπαστικοποίησης ως δυναμικής διαδικασίας («φιδάκι») χρησιμοποιήθηκε από τον David Sloggett, τον Βρετανό ειδικό επί θεμάτων τρομοκρατίας και συμβούλου του υπουργείου Αμυνας της χώρας του.
Φιλοδοξία των συντελεστών δημιουργίας του οδηγού είναι αυτή η μελέτη να γίνει βασικό μάθημα στις σχολές της Αστυνομίας, αλλά ακόμη και σε κάποιες βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας.
Στόχος του χρήσιμου εγχειριδίου (Οδηγός Ευδιάκριτων Ενδείξεων/Observable Indicators Manual) είναι να γίνει ένα πρακτικό και χρήσιμο «εργαλείο» έγκαιρης αναγνώρισης, καταγραφής και ταξινόμησης εμφανών ενδείξεων που ενδεχομένως να σημαίνουν τη συμμετοχή σε «διαδικασία ριζοσπαστικοποίησης και βίαιου εξτρεμισμού».
Οι αστυνομικοί και στελέχη αρμόδιων υπηρεσιών πρέπει να μπορούν να διακρίνουν ευάλωτες ομάδες και ανθρώπους που χρήζουν υποστήριξης για να μην τύχουν εκμετάλλευσης από ακραίες και βίαιες οργανώσεις.
Οι επαγγελματίες «πρώτης γραμμής» πρέπει να εντοπίζουν κάποιες ενδείξεις που αποτελούν σημάδι ότι ένα άτομο βρίσκεται σε μια διαδικασία ριζοσπαστικοποίησης.
Οι ενδείξεις για αναγνώριση ενδεχόμενης διαδικασίας ριζοσπαστικοποίησης έχουν ως εξής:
• Αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση και τη συμπεριφορά
• Ξαφνική υιοθέτηση διαφορετικής ενδυμασίας, που συχνά περιλαμβάνει ρούχα συγκεκριμένης φίρμας, χρώματος ή θρησκευτικής παράδοσης ή με στάμπες και συνθήματα
• Αλλαγή ονομάτων-χρήση ψευδωνύμων
• Δερματοστιξία (τατουάζ) κυρίως σε απόκρυφα σημεία του σώματος
• Κατοχή και χρήση εξοπλισμού και αξεσουάρ (π.χ. στρατιωτική ένδυση)
• Αλλαγή κουρέματος -μερικό ή ολικό ξύρισμα κεφαλής
• Υπερβολική ενασχόληση με βίαιες/μαχητικές πολεμικές τέχνες
• Απομόνωση από οικογένεια, φίλους, παρέες
• Αιφνίδια διακοπή του σχολείου, των σπουδών και λοιπών δραστηριοτήτων
• Περιορισμός συναναστροφών αποκλειστικά στα άτομα συγκεκριμένης ομάδας
• Συμμετοχή σε κλειστές συναντήσεις/εκδηλώσεις (θρησκευτικού, ιδεολογικού χαρακτήρα)
• Εντατική χρήση του διαδικτύου επισκεπτόμενος ιστοσελίδες ριζοσπαστικού περιεχομένου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης
• Υιοθέτηση βίαιου και ακραίου λόγου
• Χρήση ριζοσπαστικής/ εξτρεμιστικής ορολογίας-εξύμνηση βίας
• Κατοχή υλικού εξτρεμιστικού περιεχομένου – φυλλαδίων, βιβλίων (θρησκευτικού, κοινωνικο-πολιτικού περιεχομένου), DVD’s, ψηφιακών δίσκων (cds)
• Προσβλητική στάση και διάπραξη μικρών παραβάσεων από ασέβεια απέναντι σε δημοκρατικούς/κρατικούς θεσμούς (π.χ. πρόκληση φθορών σε κυβερνητικά κτήρια, συμμετοχή σε καταδρομικές επιθέσεις, αναγραφή συνθημάτων, συμμετοχή σε καταλήψεις κτιρίων κ.α.)
• Ταξίδια σε περιοχές εντάσεων και συγκρούσεων και συνδυαστικά ύπαρξη σημαδιών στην εξωτερική τους εμφάνιση, όπως τραύματα και ουλές.
Αναγνώριση τρομοκρατών
Η πιο σοβαρή κατηγορία ενδείξεων είναι αυτές που αφορούν, σε «έμπρακτες ενέργειες προετοιμασίας», σχεδιασμού και δημιουργίας του κατάλληλου περιβάλλοντος για την υλοποίηση τρομοκρατικών ενεργειών όπως:
– επιτόπια παρατήρηση σε περιοχές κινδύνου όπως σε αεροδρόμια, πρεσβείες, σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς, εμπορικά κέντρα, ανοιχτούς και κλειστούς χώρους συγκέντρωσης πλήθους (μαλακούς στόχους – soft targets)
– κατόπτευση των υποδομών (λήψη φωτογραφιών, σχεδιασμός δρομολογίων διαφυγής, καταγραφή ευάλωτων σημείων, όπως ύπαρξη καμερών, προσωπικού ιδιωτικής ασφάλειας, κ.α.)
– ενδιαφέρον για σημεία παροχής εκπαίδευσης/επισκέψεις σε άτυπους/αυτοσχέδιους χώρους εκπαίδευσης
– αναζήτηση-συλλογή-επεξεργασία υλικών (για κατασκευή Αυτοσχέδιων Εκρηκτικών/Εμπρηστικών Μηχανισμών) και μέσων ή εργαλείων επιχειρησιακής χρήσης
– χώροι διαμονής, συναντήσεων, προετοιμασίας μίας επίθεσης και αποθήκευσης υλικού.
– μη συνήθης/ αυξημένη κίνηση ταχυδρομείου-εταιρειών μεταφοράς.
– ύπαρξη άλλων υποβοηθητικών χώρων (άλλες οικίες, γκαράζ, αποθήκες, κ.α.)
– κατοχή μεγάλων χρηματικών ποσών σε διαφορετικά νομίσματα και χωρίς δυνατότητα δικαιολόγησης απόκτησής τους
– «ύποπτες» χρηματικές συναλλαγές
– κατοχή αποδείξεων μεταφοράς χρηματικών ποσών μέσω καταστημάτων ανταλλαγής συναλλαγμάτων με αποδέκτες τόσο εντός όσο και εκτός Ε.Ε.
– ύποπτες ενοικιάσεις οχημάτων (χρήση πλαστών εγγράφων)
– κλοπές μεταφορικών μέσων
– εγκαταλελειμμένα οχήματα σε περιοχές κινδύνου
– ενοικιάσεις και χρήση πλωτών και εναέριων μέσων
– χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς για αποφυγή εντοπισμού
– καταστροφή (κάψιμο) των μεταφορικών μέσων μετά τη διάπραξη κάποιας ενέργειας
– αγορά και κατοχή υλικών τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην παρασκευή εκρηκτικών (όπως υπεροξείδιο, λιπάσματα, αμμωνία, μπαταρίες, ηλεκτρικά κυκλώματα, γιλέκα, κ.α.) και λοιπών αντικειμένων (οπλισμός, μαχαίρια, σπαθιά, κ.α.)
– κατοχή αντικειμένων μεταμφίεσης
– ύπαρξη σχεδίων πιθανών στόχων, προσημειωμένοι χάρτες, αντίγραφα δρομολογίων μέσων μαζικής μεταφοράς και σημειώσεων με αφίξεις/αναχωρήσεις πτήσεων, κρουαζιερόπλοιων, κ.λπ.
Al-Qaeda και ISIS
Ο οδηγός τσέπης περιλαμβάνει και μια πληθώρα οργανώσεων που αφορούν την θρησκευτικά υποκινούμενη ριζοσπαστικοποίηση, οι οποίες αναδύθηκαν από την εποχή που ηAl-Qaeda ήλθε δυναμικά στο προσκήνιο αναπροσδιορίζοντας την ίδια την φύση του φαινομένου της παγκόσμιας τρομοκρατίας.
Ως πιο ανησυχητική οργάνωση στις μέρες μας, περιγράφεται, το ISIS (ή DAESH), που διεκδικεί οικουμενικότητα με την ίδρυση του «χαλιφάτου», δραστηριοποιείται εκτός της γεωγραφικής του βάσης, με πληθώρα αιματηρών τρομοκρατικών επιθέσεων σε χώρες της Ευρώπης. Χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για στρατολόγηση, προπαγάνδα, δημιουργία εντυπωσιακών επικοινωνιακών γεγονότων, ενώ η δικτυακή του μορφή έχει επιτρέψει μια τεράστια διασπορά. Επίσης και οι υπόλοιπες τρομοκρατικές οργανώσεις (BOKO HARAM,AL SHABAAB, κ.α.) υιοθετούν μια απόλυτη ρητορική κατά της Δύσης και όσων θεωρούν ότι συνεργάζονται μαζί της ή την εκπροσωπούν, καλώντας σε ολοκληρωτικό πόλεμο από όποια θέση βρίσκεται κανείς, σε όποιο τόπο της γης κατοικεί και με οποιοδήποτε μέσο, ηρωοποιώντας την ακρότητα και την θηριωδία ως μορφή «μαρτυρίου», και «ανδρείας».
Στο εγχειρίδιο επισημαίνεται ότι το ζήτημα των «αλλοδαπών μαχητών» που έχουν ενταχθεί στις τάξεις του ISIS και μάχονται στις εμπόλεμες ζώνες βρίσκεται στην αιχμή της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι αλλοδαποί μαχητές στην ευρύτερη περιοχή της Συρίας, του Ιράκ και της Λιβύης που προέρχονται από Ευρωπαϊκές χώρες υπολογίζονται σε περίπου 6.000 άτομα. Αυτή τη στιγμή, θεωρούνται ως η κυρίαρχη απειλή για την Ευρωπαϊκή ασφάλεια.
Τονίζεται ότι η Ελλάδα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης, βρίσκεται στο επίκεντρο του ζητήματος, καθώς οι βασικές κινήσεις τους γίνονται από ή μέσω χωρών που γειτνιάζουν με την Ελλάδα.
Στη συνέχεια απεικονίζονται λογότυπα που παραπέμπουν σε θρησκευτικά υποκινούμενες οργανώσεις όπως της Αl Qaeda, GSPC/AQIM Groupe Salafiste pour la Prédicationet le Combat –
Οργάνωση Αλ Κάιντα στο Ισλαμικό Μαγκρέμπ (AQIM), AQAP (Al-Qaeda στην Αραβική Χερσόνησο), DAESH/ISIS (Ισλαμικό Κράτος του Ιράκ και της Συρίας), Al – Shabaαb -Harakat al-shabaαb al-mujahidin – Σομαλία, Lashkar-Taiba – LeT (Πακιστάν), Caucasus Emirate Imarat Kavkaz (Caucasus Emirat) (Εμιράτο του Καυκάσου), Βokο Haram(Νιγηρία), Jabhat al-Nusra (Al-Nusra) μετονομάσθηκε σε Jabhat Fateh al-Sham.