Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Περικοπές στο πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ - Θα εγκατασταθεί ή όχι το σύστημα Κένταυρος

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει ο ελληνικός τύπος, το γενικό επιτελείο του πολεμικού ναυτικού της χώρας μας επέλεξε να προχωρήσει με ένα οικονομικό πακέτο αναβάθμισης των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ του ελληνικού στόλου.

Το νέο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ της ελληνικής κλάσης Ύδρα αναμένεται να κοστίσει συνολικά 291 εκατομμύρια ευρώ. Για να συγκρίνετε, η προηγούμενη πρόταση αναβάθμισης είχε το σχεδόν τριπλάσιο κόστος των 865 εκατομμυρίων ευρώ.

Το ελληνικό πολεμικό ναυτικό και το ελληνικό υπουργείο άμυνας επέλεξαν ένα πακέτο αναβάθμισης χαμηλότερου κόστους εξαιτίας των περιορισμένων διαθέσιμων κονδυλίων.

Όπως όλα δείχνουν, η Αθήνα προτιμά να δαπανήσει κεφάλαια για την απόκτηση νέων μονάδων επιφανείας, συμπεριλαμβανομένης μίας τέταρτης φρεγάτας Belharra (FDI) και δύο μεταχειρισμένων ιταλικών φρεγατών FREMM, παρά για έναν πολύ κοστοβόρο εκσυγχρονισμό της κλάσης Ύδρα.

Η αλήθεια είναι ότι το αρχικό σχέδιο αναβάθμισης της κλάσης Ύδρα ήταν υπερβολικά δαπανηρό. Από το συνολικό κόστος των 865 εκατομμυρίων ευρώ τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ θα δαπανούνταν για ψυκτικούς θαλάμους.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι επιτελείς αποφάσισαν να υποβαθμίσουν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης Ύδρα για να μειώσουν το κόστος και να αποδεσμεύσουν κεφάλαια για άλλα, σημαντικότερα εξοπλιστικά προγράμματα του πολεμικού μας ναυτικού.

Ποιες Ελληνικές Εταιρείες θα Συμμετέχουν στο Πρόγραμμα

Σύμφωνα με τα ίδια ελληνικά ειδησεογραφικά μέσα, την αναβάθμιση των τεσσάρων ελληνικών φρεγατών θα αναλάβουν τρεις διαφορετικές εταιρείες, ενώ η όλη διαδικασία θα λάβει χώρα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Οι εταιρείες αυτές είναι:

  • η Milina Enterprises Company Limited, δηλαδή η ελληνική εταιρεία που απέκτησε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά το έτος 2021
  • η αμυντική εταιρεία Ssmart (ΣΣΜΑΡΤ Α.Ε.), η οποία θα εγκαταστήσει και θα συνδέσει τα ανανεωμένα συστήματα μάχης και το αναβαθμισμένο λογισμικό
  • και τέλος η γαλλική πολυεθνική αμυντική εταιρεία Thales, η οποία θα παρέχει σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, ένα νέο σύστημα διαχείρισης μάχης και πολλές άλλες προηγμένες δυνατότητες

Παράλληλα, και στις τέσσερεις ελληνικές φρεγάτες ΜΕΚΟ κλάσης Ύδρα αναμένεται να εγκατασταθεί το ελληνικό σύστημα κατά drones ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ της ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία). Αυτό το σύστημα έχει αποδείξει ήδη την αξία του πάνω στην φρεγάτα Ύδρα, απενεργοποιώντας drones των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

 

Tags
Back to top button