Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παζάρι εργολάβων για εμπορική συμφωνία στα διόδια

Η διέλευση από τους αυτοκινητόδρομους με ένα πομποδέκτη, χωρίς ο χρήστης να κάνει «συλλογή» από διαφορετικά μηχανάκια, εξακολουθεί να αποτελεί τη μεγαλύτερη εκκρεμότητα για τη συνεργασία μεταξύ των επτά συνολικά αυτοκινητοδρόμων. Το θέμα γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων στα τέλη του μήνα, καθώς πλέον οι χρήστες θα διατρέχουν ολόκληρο το εθνικό δίκτυο και νέους σταθμούς.

Ένεκα της μεγάλης υπεροχής σε ηλεκτρονικές συναλλαγές του αστικού αυτοκινητοδρόμου που πλέον διαθέτει 600.000 e-pass, όσοι χρήστες χρησιμοποιούν το υπόλοιπο δίκτυο σε όλη την χώρα με το e-pass, οι λειτουργοί του δικτύου καλούνται να καταβάλλουν ανά διέλευση στην Αττική Οδό, ένα τέλος που αφαιρώντας το ΦΠΑ, ανέρχεται στο 2,5%.

Ενώ η συμφωνία αυτή, επιτεύχθηκε μεταξύ των παραχωρησιούχων της Ολυμπίας Οδού (Κορίνθου-Πατρών), της Γέφυρας Ρίο-Αντίρριο, και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί) που έχουν ως κοινό παρονομαστή τους μετόχους, διαφωνίες διατυπώνονται από καιρό από την Νέα και Κεντρική Οδό (Αντίρριο Γιάννενα, Μεταμόρφωση Σκάρφεια, Ξυνιάδα-Τρίκαλα) που ελέγχονται από την ΓΕΚ-Τέρνα. Ο λόγος είναι η δαπάνη που θα αποδίδουν για τους πομποδέκτες της Αττικής Οδού και αντίστοιχα των άλλων αυτοκινητοδρόμων.

Οι κοινοπραξίες Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη) και Κεντρική Οδός (Ξυνιάδα-Τρίκαλα) δεν έχουν δικούς τους πομποδέκτες, αλλά εξυπηρετούνται από τα συγγενή συστήματα (e-pass ο Μορέας, fast pass η Κεντρική Οδός). Τα διόδια της Εγνατίας και του Ακτίου παραμένουν χωρίς πομποδέκτη παρά το γεγονός ότι στις αποθήκες της Εγνατίας λέγεται ότι είναι μέσα σε κουτιά 10.000 αντίστοιχα μηχανήματα.

Από τον περασμένο Σεπτέμβριο έχει ξεκινήσει μια μεγάλη προσπάθεια από τους παραχωρησιούχους να κλείσει μια εμπορική συμφωνία που να εναρμονίζεται με τους κανόνες της διαλειτουργικότητας, η οποία προβλέπεται από τις κοινοτικές οδηγίες και έπρεπε να μπει σε εφαρμογή από το 2013. Η συμφωνία ωστόσο εξακολουθεί να κολλάει στο αντίτιμο, καθώς η ΓΕΚ-Τέρνα, παζαρεύει να κατέβει στα 2 ευρώ και αντιδρούν οι υπόλοιποι που έχουν αντιπροτείνει τα 2,25 ευρώ, χωρίς να υπάρχει κατάληξη.

Tags
Back to top button