Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Κόσμος

Παλαιοπώλης ήθελε να πετάξει έναν πίνακα που βρήκε - Δεν ήξερε πως ήταν Πικάσο και κόστιζε 6 εκατομμύρια

Πρόκειται για πορτρέτο της Ντόρα Μάαρ, της Γαλλίδας φωτογράφου και ζωγράφου, η οποία υπήρξε σύντροφος και μούσας του Πικάσο. 

Ο Λουίτζι Λο Ρόσο βρήκε τον πίνακα - που αποδείχθηκε Πικάσο- το 1962 στο κελάρι ενός παλιού σπιτιού. Πήρε στο σπίτι του το πορτρέτο, το έβαλε σε μια φτηνή κορνίζα και το κρέμασε στο σαλόνι, όπου έμεινε για δεκαετίες.

Ο γιος του λέει ότι υπήρχαν στιγμές που η οικογένεια σκέφτηκε να πετάξει τον πίνακα. «Η μητέρα μου δεν ήθελε να τον κρατήσει. Έλεγε συνέχεια ότι ήταν φριχτός», εξήγησε ο Αντρέα Λο Ρόσο, που προσπαθεί να πάρει απαντήσεις για τον πίνακα, καθώς ο πατέρας του έχει πεθάνει πλέον.

«Ο πατέρας μου μάζευε άχρηστα πράγματα και τα πουλούσε πάμφθηνα. Βρήκε τον πίνακα προτού γεννηθώ και δεν είχε ιδέα ποιος ήταν ο Πικάσο. Διαβάζοντας για τα έργα του Πικάσο στην εγκυκλοπαίδεια, κοίταζα τον πίνακα και συνέκρινα την υπογραφή του. Έλεγα συνεχώς στον πατέρα μου ότι ήταν παρόμοια (η υπογραφή) αλλά δεν καταλάβαινε», δήλωσε.

Τώρα πιστεύεται ότι πρόκειται για πορτρέτο της Ντόρα Μάαρ, της Γαλλίδας φωτογράφου και ζωγράφου, η οποία υπήρξε σύντροφος και μούσας του Πικάσο.

Πάνω στον πίνακα, στην αριστερή γωνία, υπάρχει η υπογραφή του ζωγράφου, όμως ο Λο Ρόσο δεν γνώριζε ποιος ήταν ο Πικάσο. Πολύ αργότερα ο γιος του, Αντρέα, άρχισε να κάνει ερωτήσεις αφού μελέτησε μια εγκυκλοπαίδεια για την ιστορία της τέχνης που του χάρισε η θεία του.

Στην πορεία, η οικογένεια στράφηκε σε ειδικούς, ανάμεσά τους ο γνωστός ντετέκτιβ έργων τέχνης Μαουρίτσιο Σερακίνι. Έπειτα από χρόνια σύνθετων ερευνών, η Σίνθια Αλτιέρι, γραφολόγος και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Arcadia Foundation- που ασχολείται με εκτιμήσεις και αποκαταστάσεις έργων τέχνης- επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή στον πίνακα είναι του Πικάσο. Τώρα, η αξία του έργου εκτιμάται στα 6 εκατομμύρια ευρώ.

«Εργάστηκα για μήνες, συγκρίνοντάς τη με κάποια από τα αυθεντικά έργα του. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η υπογραφή είναι δική του. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι είναι πλαστή», δήλωσε στον Guardian η Αλτιέρι.

Ο Πάμπλο Πικάσο πήγαινε συχνά στο Κάπρι. Εκτιμάται ότι ζωγράφισε τον πίνακα- που μοιάζει αρκετά με το έργο Buste de femme- ανάμεσα στο 1930 και το 1936. Ο Πικάσο ζωγράφισε το Buste de femme το ζωγράφισε το 1938. Ο πίνακας εκλάπη από το σκάφος Σαουδάραβα σεΐχη το 1999 και βρέθηκε έπειτα από δύο δεκαετίες.

Ο Λούκα Μαρκάντε, πρόεδρος του Arcadia Foundation, πιστεύει ότι μπορεί να υπήρχαν δύο εκδοχές του έργου. «Θα μπορούσαν και οι δύο πίνακες να είναι αυθεντικοί. Πιθανότατα είναι δύο πορτρέτα, όχι ακριβώς ίδια, του ίδιου προσώπου, που ζωγράφισε ο Πικάσο σε διαφορετικές στιγμές. Ένα είναι σίγουρο: αυτό που βρέθηκε στο Κάπρι και τώρα βρίσκεται σε θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο είναι αυθεντικό», δήλωσε στην εφημερίδα Il Giorno.

Δεν μας ενδιαφέρει να βγάλουμε χρήματα

Ο γιος του επικοινώνησε πολλές φορές με το ίδρυμα Πικάσο στη Μάλαγα, αλλά λέει ότι δεν έδειξαν ενδιαφέρον να εξετάσουν τους ισχυρισμούς του. Το ίδρυμα θα έχει τον τελευταίο λόγο για τη γνησιότητα του πίνακα, που τώρα βρίσκεται σε θησαυροφυλάκιο στο Μιλάνο.

Ο Πικάσο, που πέθανε το 1973, άφησε πίσω του περισσότερα από 14.000 έργα. Το ίδρυμα δέχεται εκατοντάδες μηνύματα καθημερινά από ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι κατέχουν ένα γνήσιο έργο.

«Είμαι περίεργος να δω τι θα πούνε. Είμαστε μια φυσιολογική οικογένεια, στόχος πάντα ήταν να αποκατασταθεί η αλήθεια. Δεν μας ενδιαφέρει να βγάλουμε χρήματα από αυτό», δήλωσε ο Αντρέα Λο Ρόσο.

 

Tags
Back to top button