«Σάρωσε» το Nomadland στα Όσκαρ 2021, καθώς κατέκτησε το βραβείο καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας.
Μια διαφορετική τελετή λόγω της πανδημίας, η οποία οδήγησε τους διοργανωτές να αποφασίσουν την αλλαγή στέγης ειδικά για φέτος. Τα Οσκαρ 2021 διεξάγονται στο Union Station, έναν ιστορικό σιδηροδρομικό σταθμό στην καρδιά του Λος Άντζελες, περίπου 12 χιλιόμετρα από το Dolby Theater όπου διεξάγονται παραδοσιακά οι τελετές.
Στην εκδήλωση οι διάσημοι προσκεκλημένοι καλούνται να μην φορούν μάσκες όσο γράφουν οι κάμερες, ωστόσο τους ζητείται ευγενικά από τους διοργανωτές να το κάνουν όσο η τελετή βρίσκεται σε διαφημίσεις ή παρουσιάζει εμβόλιμα βίντεο. Στο κοινό βρίσκονται επίσης 170 άτομα.
Στο Nomadland το Οσκαρ καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας
Το Nomadland κέρδισε όπως αναμενόταν το βραβείο καλύτερης ταινίας. Η βραδιά ανήκει στην Κλόε Ζάο η οποία κέρδισε και το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Η 39χρονη Κινέζα σκηνοθέτις είναι μόλις η δεύτερη γυναίκα στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει στην κατηγορία σκηνοθεσίας (μετά την Κάθριν Μπίγκελοου με το «Hurt Locker») και η πρώτη ασιατικής καταγωγής.
Η Ζάο ήδη απέσπασε με το «Nomadland» Χρυσή Σφαίρα, BAFTA, Indies και 55 ακόμα βραβεία σκηνοθεσίας στις κριτικές ενώσεις της Αμερικής.
Η ίδια δήλωσε παραλαμβάνοντας το Όσκαρ Σκηνοθεσίας: «Ευχαριστώ την Ακαδημία και τους συνυποψήφιους μου. Σκέφτομαι πολύ τελευταία τι να κάνω όταν τα πράγματα δεν θα είναι πια τόσο καλά. Όταν μεγάλωνα στην Κίνα, λέγαμε κάτι ποιηματάκια με τον πατέρα μου. Η πρώτη φράση που θυμάμαι έλεγε ‘οι άνθρωποι είναι εκ γενετής καλοί’. Αυτό έχει επίδραση σ’ εμένα μέχρι και σήμερα. Έβρισκα πάντα καλοσύνη στους ανθρώπους που συναντούσα. Αυτό το βραβείο ανήκει σε όποιον έχει την πίστη και το κουράγιο να παραμένει καλός προς τον εαυτό του και τους άλλους... Το αφιερώνω σε όσους με ενέπνευσαν».
Συνολικά το Nomadland κατέκτησε τρία βραβεία, καθώς κέρδισε και αυτό του Α' γυναικείου ρόλου με την Φράνσις ΜακΝτόρμαντ.
Δεν κέρδισαν Οσκαρ οι δύο Ελληνες υποψήφιοι
Η φετινή τελετή των Οσκαρ είχε και ελληνικό ενδιαφέρον. Αυτό γιατί ο πολυβραβευμένος Έλληνας μοντέρ Γιώργος Λαμπρινός ήταν υποψήφιος για το μοντάζ της ταινίας «Ο Πατέρας» του Φλόριαν Ζέλερ. Επίσης, ο διακεκριμένος διευθυντής φωτογραφίας Φαίδων Παπαμιχαήλ ήταν ανάμεσα στους υποψήφιους για τη διεύθυνση φωτογραφίας της «Δίκης των 7 του Σικάγου» του Ααρον Σόρκιν. Πρόκειται για τη δεύτερη υποψηφιότητα στα Όσκαρ για τον Φαίδωνα Παπαμιχαήλ, μετά με τη «Nebraska» του Αλεξάντερ Πέιν που ήταν υποψήφιος για Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας το 2014.
Αμφότεροι ωστόσο δεν κατάφεραν να αποσπάσουν το αγαλματίδιο καθώς αυτό του καλύτερου μοντάζ πήγε στην ταινία Sound of Metal, ενώ αυτό της φωτογραφίας στην ταινία Mank.