
Η τουρκική τουριστική έκρηξη προς την Ελλάδα δεν περνά ασχολίαστη από τα τουρκικά μέσα ενημέρωσης. Με ένα μείγμα εντυπωσιασμού και δυσφορίας, τα τουρκικά ΜΜΕ μεταδίδουν σήμερα πως το 2024, 1.153.727 επιβάτες ταξίδεψαν από την Τουρκία στα ελληνικά νησιά με 8.629 δρομολόγια πλοίων, σημειώνοντας αύξηση 93% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με το
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, «τα ελληνικά νησιά γέμισαν από τουρίστες από την Τουρκία», με πλοία να αναχωρούν από τα λιμάνια της Σμύρνης, της Αλικαρνασσού, του Αϊβαλιού, της Μαρμαρίδας και άλλων περιοχών.
Το καθεστώς βίζα-express στην πύλη έχει επιταχύνει τη ροή των επισκεπτών με τον Αύγουστο να είναι ο πιο δημοφιλής μήνας με 296.980 αφίξεις.
Η Ελλάδα ως «οικονομική επιλογή» για τους Τούρκους
Τα ρεπορτάζ επισημαίνουν ότι η τάση αυτή έχει άμεση σχέση με τις δυσβάσταχτες αυξήσεις στις τιμές των τουρκικών τουριστικών προορισμών.
Το υψηλό κόστος διακοπών στην Τουρκία στρέφει τους τουρίστες προς την Ελλάδα, παρόλο που «η ίδια θάλασσα και ο ίδιος ήλιος υπάρχουν και εδώ, αλλά οι ασυνήθιστες αυξήσεις στις τιμές καταλυμάτων, τροφίμων και ποτών κάνουν την Ελλάδα πιο ελκυστική», αναφέρουν.
Επισημαίνεται επίσης πως η σχέση τιμής-ποιότητας είναι καλύτερη στην Ελλάδα, γεγονός που οδηγεί πολλούς Τούρκους να επιλέγουν τα ελληνικά νησιά έναντι των εγχώριων προορισμών.
«Κάναμε την Ελλάδα πλούσια» είναι ο χαρακτηριστικός τίτλος της φιλο-κυβερνητικής εφημερίδας Σαμπάχ.
«Έχουμε ωφελήσει την Ελλάδα, έναν από τους ανταγωνιστές μας στον τουρισμό, κατά 10%», υπογραμμίζουν.
Οι επιπτώσεις στην τουρκική τουριστική βιομηχανία
Οι Τούρκοι τουριστικοί επιχειρηματίες βλέπουν τις εξελίξεις με ανησυχία και τα ΜΜΕ ευελπιστούν ο τουρκικός τουριστικός κλάδος να πάρει το ‘μάθημά’ του και να μειώσει τις τιμές για να προσελκύσουν περισσότερους ντόπιους τουρίστες. Ωστόσο, ο καθοριστικός παράγοντας θα είναι η ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, κάτι που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων διακυμάνσεων στην τουριστική αγορά της Τουρκίας.