Η Τουρκική αμυντική βιομηχανία είναι γνωστό ότι έχει εστιάσει ιδιαίτερα στον τομέα των UAV-UCAV -drones kamikaze παράγοντας σε μεγάλους αριθμούς ορισμένους τύπους από αυτά, αναβαθμίζοντας με αυτόν τον τρόπο το επίπεδο απειλής εναντίον μας.
Οι Τούρκοι συνεχίζουν τις δοκιμαστικές πτήσεις του UCAV ANKA III
"Το UCAV ANKA III, που αναπτύχθηκε στην τουρκική αμυντική βιομηχανία, παρέμεινε στον αέρα για 2 ώρες στην τρίτη πτήση του", αναφέρει το οποίο επισημαίνει:
"Η Turkish Aerospace Industries συνεχίζει τις δραστηριότητες ανάπτυξης και δοκιμών για το ANKA III, του οποίου η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε στις 28 Δεκεμβρίου 2023.
Το ANKA III, το οποίο βελτιώθηκε με τα δεδομένα που προέκυψαν από την πρώτη πτήση και στη συνέχεια πραγματοποίησε νέες δοκιμαστικές πτήσεις, συνάντησε τον ουρανό για τρίτη φορά.
Το ANKA III, που έμεινε στον αέρα για 2 ώρες στην τελευταία του πτήση, έφτασε σε ταχύτητα 160 κόμβων και ανέβηκε σε υψόμετρο 10 χιλιάδων ποδιών, βελτίωνοντας έτσι όλες τις πτητικές του επιδόσεις.
Μετά τις αξιολογήσεις κάθε δοκιμής πτήσης, θα ανοίξουν νέοι φάκελοι επιδόσεων και αποστολών για το ANKA III και θα καταβληθούν προσπάθειες ώστε η πλατφόρμα να είναι έτοιμη για αποστολή.
Η Ρωσία ετοιμάζει μαζική επίθεση κατά μήκος όλου του μετώπου μόλις ανοίξει ο καιρός-The Economist: «Ουκρανία ξεκίνα προσευχές»
Το ιστορικό ανάπτυξης του ANKA III
Οι προσπάθειες ανάπτυξης για το ANKA III, το οποίο αναβαθμίζει τις δυνατότητες μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων , ξεκίνησαν το 2022.
Ο σχεδιασμός της εξωτερικής γεωμετρίας καθορίστηκε με τη συνάντηση αναθεώρησης της προκαταρκτικής μελέτης που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2022.
Οι μελέτες σχεδιασμού για τα μεταβαλλόμενα υποσυστήματα, ειδικά το νέο σύστημα πρόωσης, του ANKA III, του οποίου η βασική αρχιτεκτονική αεροηλεκτρονικής είναι κοινή με την ANKA και την AKSUNGUR, πραγματοποιήθηκαν γρήγορα.
Η Φάση Αναθεώρησης Κρίσιμης Σχεδιασμού ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2022, ενώ τον Νοέμβριο του 2022, πραγματοποιήθηκε η πρώτη λεπτομερής παραγωγή εξαρτημάτων του αεροσκάφους.
Ο ήχος του ANKA III, του οποίου η δομική συναρμολόγηση ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2023 και οι διατάξεις εξοπλισμού και καλωδίων ολοκληρώθηκαν τον Φεβρουάριο, ακούστηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο.
Το ANKA III πήγε στον διάδρομο για δοκιμές "ταξί" τον Απρίλιο του 2023.
Το ANKA III, το οποίο ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη του πτήση, ορίζεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα που είναι ταχύτερο χάρη στον κινητήρα τζετ, έχει μεγάλη ικανότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου και είναι λιγότερο ορατό στο ραντάρ με τη δομή του χωρίς ουρά.
Οι τρείς (3) "κυνηγοί" της Τουρκίας θα αλληλοσυμπληρώνονται
Τα επίγεια συστήματα και οι σύνδεσμοι δεδομένων που χρησιμοποιούνται στο ANKA και το AKSUNGUR ακολουθήθηκαν και στο ANKA III, το οποίο διαχωρίστηκε όμως από την οικογένειά του με ένα νέο σύστημα λογισμικού.
Το σύστημα ANKA III θα διαχειρίζεται από τα ίδια συστήματα εδάφους με το ANKA και το AKSUNGUR. Αυτά τα τρία συστήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως συμπληρωματικά στοιχεία σε κοινές αποστολές, χάρη στο ίδιο επίγειο σύστημα από το οποίο ελέγχονται.
Το λογισμικό που χρησιμοποιείται στο ANKA και το AKSUNGUR, που αναπτύχθηκε και βελτιώθηκε με την πάροδο του χρόνου κατά τη διάρκεια πτήσεων περίπου 200 χιλιάδων ωρών, αποτελεί τη βάση του λογισμικού του συστήματος ANKA III.
Πολλές επιλογές πυρομαχικών μπορούν να ενσωματωθούν στο ANKA III, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων πυρομαχικών όπως τα SOM-J, MK-82 και Shelter Piercing Bomb.
Το ANKA III αναπτύχθηκε για να έχει την ικανότητα να αναλαμβάνει πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολλές αποστολές με την υψηλή μεταφορική ικανότητα, τους πολυάριθμους εσωτερικούς και εξωτερικούς σταθμούς πυρομαχικών και τη σχεδίαση χαμηλής ορατότητας.
Το ANKA III θα εκτελεί καθήκοντα όπως αναγνώριση, επιτήρηση και πληροφόρηση, επίθεση με διαφορετικά πυρομαχικά αέρος-εδάφους,εξουδετέρωση εχθρικών ραντάρ και συστημάτων αεράμυνας που εκπέμπουν ραδιοσυχνότητες.
Θα μπορεί επίσης να εκτελεί μια σειρά από καθήκοντα όπως η προστασία φίλιων δυνάμεων στον αέρα και στην ξηρά, παροχή πληροφοριών σημάτων και επικοινωνιών και ηλεκτρονικό πόλεμο."
Οι τουρκικοί σχεδιασμοί και η Ελληνική αντίδραση
Άποψή μας είναι ότι οι Τούρκοι σχεδιάζουν με drones καμικάζι και με προσβολές από μαχητικά αεροσκάφη και UCAV, με πυραύλους αέρος-εδάφους και με πυραύλους εδάφους-εδάφους του πυροβολικού τους, να πλήξουν μαζικά με ασφάλεια-σε βάθος από τα μικρασιατικά παράλια- και αναίμακτα, στόχους υψηλής προτεραιότητας στόχους σε νησιά μας στο Αιγαίο, αποδιοργανώνοντας την άμυνά τους.
Η Ελλάδα θα πρέπει ΑΜΕΣΑ να εξοπλίσει τους νήσους βατήρες, από τον 25ο μεσημβρινό ναι και δυτικότερα, με αντιαεροπορικά και αντιπλοϊκά συστήματα μεγάλου βεληνεκούς, θέτοντας στο στόχαστρο-βεληνεκές τους τα παραπάνω τουρκικά εναέρια μέσα, απαγορεύοντας την υλοποίηση του παραπάνω σχεδιασμού, δημιουργώντας παράλληλα άρνησης θαλάσσια πρόσβασης στο σύνολο σχεδόν του Αιγαίου, για το τουρκικό πολεμικό Ναυτικό.