Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι επιχειρησιακές δυνατότητες της φρεγάτας που στέλνει ο Δένδιας στην Ερυθρά Θάλασσα

Την αποστολή ελληνικής φρεγάτας για τη διασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα ανακοίνωσε το πρωί ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας. Στόχος η ενίσχυση της διεθνούς στρατιωτικής επιχείρησης «Φύλακας Ευημερίας», που στοχεύει στην αποτροπή των επιθέσεων από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης. 
Η περιοχή που θα επιχειρεί η φρεγάτα 

Όπως αναφέρει το , Πρόκειται για μια φρεγάτα κλάσης ΜΕΚΟ, με περιοχή ανάπτυξης τις ακτές της Υεμένης στο κομμάτι που περιλαμβάνει την Ερυθρά Θάλασσα, καθώς και τον Κόλπο του Άντεν. Πρόκειται ακριβώς για την περιοχή ελέγχου των Χούθι όπου έχουν σημειωθεί μέχρι στιγμής οι πολλαπλές επιθέσεις εναντίον των εμπορικών πλοίων εξήγησε ο στρατιωτικός αναλυτής του ΣΚΑΪ Γιάννης Παλιούρας. 

Οι επιχειρησιακές της δυνατότητες

Το συγκεκριμένο πολεμικό πλοίο έχει χαρακτηριστικά που του επιτρέπουν να επιχειρεί έναντι των συγκεκριμένων απειλών στην περιοχή. Συγκεκριμένα, οι σιίτες αντάρτες έχουν χρησιμοποιήσει αντιπλοϊκούς πυραύλους, έχουν χρησιμοποιήσει drones, έχουν χρησιμοποιήσει ταχύπλοα που έχουν επιτεθεί σε σκάφη αλλά και ρεσάλτο από αέρος με ελικόπτερα ώστε να καταλάβουν πλοίο και να το οδηγήσουν σε δικά τους λιμάνια. 

Ο Δένδιας στέλνει φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα στην «σκιά» των Χούθι


Η ελληνική φρεγάτα έχει, μεταξύ άλλων, αντιαεροπορικό εξοπλισμό με 16 πυραύλους ESSM. Δύο αντιπυραυλικά συστήματα, τα Phalanx, τα οποία μπορούν να χτυπήσουν πυραύλους ή drones που απειλούν την ίδια τη φρεγάτα. Επίσης διαθέτουν σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου προκειμένου να αποτρέψουν επίθεση με πυραύλους εναντίον τους, σύστημα παραπλάνησης επίσης, και ιδιαίτερα σημαντικό, δύο ελικόπτερα με άγημα ειδικών δυνάμεων τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν είτε για καταδίωξη είτε για ανακατάληψη πλοίου είτε ακόμα για κάποια άλλη αποστολή. 

Η φρεγάτα δεν είναι μόνη της, θα «κουμπώσει» σε μια μεγάλη διεθνή task force, θα ανταλλάσσουν δεδομένα, θα αναλαμβάνει συγκεκριμένες αποστολές, θα προσφέρει κάλυψη αλλά και θα της προσφέρεται και κάλυψη από πολεμικά πλοία άλλων κρατών. 

Το δεύτερο στάδιο εμπλοκής

Αν η δύναμη αυτή δεχθεί επίθεση, η ίδια η δύναμη ή τα πλοία τα οποία καλύπτει δεχθεί επίθεση από ιρανικής κατασκευής πυραύλους ή drones των Χούθι εναντίον πλοίων στη στεριά, δεν θα υπάρξει παθητική αντιμετώπιση, απλώς αποτροπή/ απορρόφηση πληγμάτων, αλλά αναμένεται να υπάρξει και δεύτερο στάδιο, στο οποίο θα πληγούν βάσεις στο έδαφος της Υεμένης, δηλαδή θα βληθούν τα σημεία εκτόξευσης.  

Σημειώνεται ότι τα κράτη που μετάσχουν στην επιχείρηση «Φύλακας Ευημερίας» έχουν όλα κάποια χαρακτηριστικά: είτε είναι κράτη με μεγάλο εμπορικό στόλο, είτε είναι εξαγωγείς ενέργειας είτε έχουν συμφέρον να είναι πάντα ανοιχτοί οι θαλάσσιοι εμπορικοί δρόμοι (πχ. Ολλανδία). 

Για την Ελλάδα, που διαθέτει τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο, η διατήρηση ανοιχτού θαλάσσιου δρόμου βρίσκεται στον πυρήνα του λεγόμενου εθνικού συμφέροντος. 

Παγκόσμια ανησυχία για τις ανατιμήσεις


Καθώς κανένα από τα πλοία δεν είχε προορισμό το Ισραήλ ή δεν ανήκε σε ισραηλινές εταιρείες, οι επιθέσεις των Χούθι εντείνουν τις ανησυχίες για το παγκόσμιο εμπόριο και πιθανές ανατιμήσεις σε διεθνές επίπεδο, αναφέρει χαρακτηριστικά το Time.

Περίπου το 30% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από τη Διώρυγα του Σουέζ που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο.

Αλλαγή δρομολογίων

Η αποστολή πλοίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής αντί για το Σουέζ θα επιμηκύνει τους χρόνους ταξιδιού έως και κατά δύο εβδομάδες. Εάν όλες οι μεταφορές που κατευθύνονται προς το Σουέζ αναδρομολογούνταν, θα υπήρχε περίπου 6% μείωση της προσφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ετήσια βάση.

Κάτι τέτοιο θα ανεβάσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των πλοίων, με αύξηση της τιμής των προϊόντων προς τον τελικό καταναλωτή, ανατρέποντας την έως τώρα συζήτηση και τα δεδομένα για το πώς θα περιοριστεί ο πληθωρισμός σε παγκόσμια κλίμακα.

Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Hapag Lloyd, MSC και Maersk, η μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία BP και ο όμιλος πετρελαιοφόρων Frontline ανέφεραν ότι θα αποφύγουν τη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και θα επαναδρομολογήσουν μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική τα πλοία τους.

Ωστόσο, πολλά πλοία εξακολουθούν να περνούν από τη Διώρυγα του Σουέζ. Αρκετά από αυτά τα πλοία έχουν ένοπλους φρουρούς επί του σκάφους, όπως αναφέρει το Reuters.
Eπίσης, τουλάχιστον 11 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είχαν περάσει από το Σουέζ και προσέγγιζαν την Υεμένη μεταφέροντας καταναλωτικά αγαθά και σιτηρά, με προορισμό χώρες όπως η Σιγκαπούρη, η Μαλαισία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, είναι τώρα αγκυροβολημένα στην Ερυθρά Θάλασσα μεταξύ του Σουδάν και της Σαουδικής Αραβίας.

 

Tags
Back to top button