Στο greek-observatory και τις Ειδήσεις Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Οι εφιάλτες της Τουρκίας: Αυτά είναι τα τέσσερα «αόρατα» ελληνικά υποβρύχια

Τα ελληνικά υποβρύχια αποτελούν ένα σημαντικό όπλο, έναντι της Τουρκίας, στη «σκακιέρα» του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.

Συνολικά η Ελλάδα έχει 11 υποβρύχια. Εξι παλαιότερου τύπου, ένα εκσυγχρονισμένο τύπου 209 και τέσσερα τύπου 214, τα γνωστά και ως «Παπανικολής», που θεωρούνται αθόρυβα και, επομένως, «αόρατα». Η Τουρκία, που συνέχισε να προκαλεί και την περασμένη εβδομάδα, έχει ένα παραπάνω υποβρύχιο συνολικά (12), όμως όλα είναι προηγμένης γενιάς, τύπου 209.

Η διαφορά των υποβρυχίων τύπου 214 («Παπανικολής») είναι ότι φέρουν τεχνολογία που τούς επιτρέπει να παραμείνουν για μεγάλα διαστήματα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσα, ούτως ώστε να είναι δύσκολο να εντοπιστούν από εχθρικά ραντάρ. Επιπλέον, έχουν ένα ειδικό «σιωπηλό» σύστημα πρόωσης με συνέπεια να μη γίνονται αντιληπτά από αεροσκάφη, ελικόπτερα ή και πλοία επιφανείας.

Η Ελλάδα επέδειξε την υπεροχή της στο βυθό όταν οι Τούρκοι «έχασαν» τις θέσεις των ελληνικών υποβρυχίων, τα οποία, μάταια, αναζητούσαν επί 34 ημέρες! Λίγες ημέρες αργότερα, προκειμένου να ενισχύσουν το ηθικό τους, οι Τούρκοι δημοσιοποίησαν βίντεο από δήθεν εντοπισμό των ελληνικών υποβρυχίων, όταν αυτά, φυσικά, ήταν στην... επιφάνεια.

Τα χαρακτηριστικά - «κλειδιά» των υποβρυχίων «Παπανικολής»

Σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό, τα υποβρύχια τύπου 214 («Παπανικολής») έχουν μήκος 65,3 μέτρα και μπορούν να κινηθούν με 10,5 κόμβους στην επιφάνεια και 21 κόμβους σε κατάδυση.

Τα βασικά χαρακτηριστικά των τεσσάρων «αόρατων» υποβρυχίων της Ελλάδας είναι τα εξής:

Η πρόωση επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW σε συνδυασμό με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων. Το σύστημα αυτό απαλλάσσει τα Υ/Β αυτού του τύπου (όποτε επιχειρησιακά απαιτείται) από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά τα Υ/Β ευάλωτα σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.

Τα Υ/Β κλάσεως 214 είναι πλήρως εφοδιασμένα με τις κεραίες, πομπούς και δέκτες που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους.

Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού φέρουν το ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου οι κονσόλες με τη δυνατότητα της μεταξύ τους εναλλαγής λειτουργιών, θα αποτελούν τα απαραίτητα συστήματα ναυτιλιακής έρευνας, όπως RADAR, ESM, GPS, ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟΥ κ.τ.λ. Φυσικά πολλά σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως ιστοί OPTRONIC με πολλές δυνατότητες απεικόνισης θα αποτελούν σημαντικά ναυτιλιακά αλλά και επιχειρησιακά βοηθήματα.

Στο οπλικό Σύστημα ISUS ολοκληρώνονται, τόσο οι τορπίλλες, όσο και τα Κατευθυνόμενα Βλήματα SUBHARPOON , τα οποία θα φέρει το Υ/Β στους 8 Τ/Σ και στις θέσεις εφεδρικών όπλων.

Στο ίδιο οπλικό σύστημα ενσωματώνεται, παθητικό SONAR μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων, SONAR ναυτιλίας / εντοπισμού ναρκών, ενεργητικού SONAR και άλλες υποβοηθητικές λειτουργίες για την στοχοποίηση και επίλυση προβλήματος βολής.

Το προσωπικό Υ/Β τ. "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" συνίσταται από 6-7 Αξιωματικούς και από πλήρωμα 28-30 ανδρών (Μονίμων Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών)

Τα Υ/Β τ. "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" μπορεί να μεταφέρει επαρκή τρόφιμα και πόσιμο νερό για πλου έως 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα ανεφοδιασμού με καύσιμα - λιπαντικά.

Δείτε τα: 

ΠΙΠΙΝΟΣ

Το Υ/Β ΠΙΠΙΝΟΣ είναι Υ/Β ανοικτής θαλάσσης (Ocean Going) και σχεδιασμένο να εκτελεί επιχειρήσεις με την ελάχιστη δυνατή έκθεση σε ενεργητικό / παθητικό εντοπισμό από μη φίλιες δυνάμεις. Έχει τη δυνατότητα εντοπισμού, παρακολούθησης, επίλυσης του προβλήματος διευθύνσεως βολής και προσβολής στόχων επιφανείας και Υ/Β υιοθετώντας τεχνολογίες σύγχρονου ναυτικού πολέμου.

Δύναται να επιχειρεί για μεγάλα χρονικά διαστήματα εν καταδύσει με τη βοήθεια συστήματος αναερόβιας πρόωσης (AIP).

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ

Το σημερινό Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ είναι το τρίτο στην ιστορία του Πολεμικού Ναυτικού με αυτό το όνομα. Το πρώτο ήταν γαλλικής σχεδιάσεως και ναυπηγήσεως που είχε παραληφθεί από το Πολεμικό Ναυτικό το 1927. Έδρασε κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, εκτελώντας συνολικά δεκατέσσερις (14) πολεμικές περιπολίες στην Αδριατική και στο Αιγαίο Πέλαγος, από την 28 Οκτ 1940 έως την 13 Οκτ 1944. Κατά τη διάρκεια των περιπολιών του βύθισε εχθρικά πλοία συνολικού εκτοπίσματος περί των 13000 τόνων.

Παροπλίστηκε το 1945, λόγω παλαιότητας. Το δεύτερο ήταν αμερικανικής σχεδιάσεως και ναυπηγήσεως κλάσης GUPPY IIA, το οποίο είχε παραληφθεί το 1972 και παρέμεινε σε υπηρεσία μέχρι το 1993, οπότε και παροπλίστηκε.

Το Υ/Β ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S -120) είναι ένα συμβατικό Υ/Β Τype 214, πρώτο στη σειρά των 6 Υποβρυχίων τύπου "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ" που έχει παραγγείλει το Πολεμικό Ναυτικό. Κατασκευάσθηκε στα Ναυπηγεία της HDW στο ΚΙΕΛΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ. Καθελκύσθηκε την 22 Απριλίου 2004. Την 21 Δεκεμβρίου 2010 κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας και εντάχθηκε στη δύναμη των Υποβρυχίων.

ΜΑΤΡΩΖΟΣ

Το Φεβρουάριο του 2014 πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του Υ/Β ΜΑΤΡΩΖΟΣ (S-122). Η καθέλκυση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά. Βρίσκονται εν εξελίξη οι εργασίες και οι εν πλω δοκιμές για την πιστοποίηση και την επιχειρησιακή ένταξη του Υ/Β στο Στόλο.

ΚΑΤΣΩΝΗΣ

Τον Ιούνιο του 2015 πραγματοποιήθηκε η καθέλκυση του Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ (S-123). Η καθέλκυση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των ΕΝΑΕ στο Σκαραμαγκά. Βρίσκονται εν εξελίξει οι εργασίες και οι εν πλω δοκιμές για την πιστοποίηση και την επιχειρησιακή ένταξη του Υ/Β στο Στόλο.

Tags
Back to top button